Test: Na Eurobike Media Days 2016 mogliśmy zobaczyć pierwszą wersję Rose ElecTec testen. Teraz mieliśmy okazję trochę dłużej pojeździć na rowerze i uzyskać nieco szczegółowe wrażenie na temat motocykla.
Rose ElecTec – Rama
Podstawą Rose ElecTec jest nowo opracowana aluminiowa rama typu hardtail, która dzięki masywnej dolnej rurze i główce ramy nadaje motocyklowi bardziej futurystyczny wygląd. Dolne ucho jest tak masywnie zaprojektowane z jakiegoś powodu, ponieważ mieści się w nim akumulator 612 Wh, który przepływa bezpośrednio do silnika Continental wokół suportu. Akumulator można łatwo wyjąć z ramy i np. podłączyć do gniazdka w celu ładowania. Rama jest ogólnie dostępna w matowej czerni z czerwonymi lub niebieskimi detalami. Rama jest przystosowana do skoku sprężyny 130 mm z przodu. Dzięki zastosowaniu standardu Boost z szerokością osi 148 mm, w tylnym trójkącie stworzono wystarczająco dużo miejsca, aby móc zastosować koła 27,5 ″ Plus lub 29 ″. Ogólnie rzecz biorąc, rama jest bardzo wysokiej jakości i nie ma punktów do krytyki.
Rose ElecTec – Napęd
Bosch & Brose zgłosili się już jako znani dostawcy z branży motoryzacyjnej. Możesz być pewien, że nie minie dużo czasu, zanim Continental wkroczy na rynek e-rowerów. Rose ElecTec to jeden z pierwszych motocykli z napędem Continental. Silnik w systemie Conti eBike w Rose pochodzi jednak od Brose, podczas gdy akumulator, wyświetlacz i elektronika sterująca to rozwinięcia firmy Continental. System na Rose ma akumulator 600 Wh zintegrowany z dolną rurą - to dużo mocy i powinno wystarczyć również na dłuższe wycieczki. Silnik oferuje cztery poziomy podparcia o różnej sile, w tym wspomaganie pchania. Można nimi sterować za pomocą kompaktowego elementu sterującego na kierownicy. Powiązany wyświetlacz jest prosty, ale funkcjonalny i oferuje kierowcy informacje dużymi, łatwymi do odczytania literami na temat aktualnego poziomu wspomagania silnika, prędkości, pozostałego zasięgu, poziomu naładowania akumulatora i przejechanych kilometrów. Inne systemy oferują więcej informacji, ale tutaj to powinno wystarczyć.
Rose ElecTec – Sprzęt
Ramki do zdjęć | Rose Electric Tec 27,5"+ |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC |
napęd | Kontynentalny napęd na e-rower |
akumulator | 612 powtórzeń 17 |
niemy | / |
wirniki | Sunringle Duroc 40 27,5"+ |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Evo Wierzchołek skóry węża 27,5x2,8 |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Evo Wierzchołek skóry węża 27,5x2,8 |
przerzutka tylna | SRAM EX1 |
dźwignia zmiany biegów | SRAM EX1 |
korba | Continental z tarczą Race Face |
przerzutka | |
Hamulec | Przewodnik SRAM RE |
tarcze hamulcowe | SRAM Linia środkowa 200/180 mm |
sztyca | Pogłos Rock Shox Stealth (125 mm) |
siodło | Ergona SMA30 |
trzon | Turbina wyścigowa |
Lenker | Race Face Atlas Low Riser |
Rose ElecTec jest obecnie dostępny w jednej konfiguracji za 3999 euro. Przetestowaliśmy wersję 27,5″ Plus. Jeśli spojrzeć na rynek E-MTB, Rose należy do wyższej klasy średniej. Ale oferuje również wiele za tę cenę. Na liście wyposażenia zwraca uwagę wiele komponentów amerykańskiego producenta SRAM. Z przodu Rock Shox Yari RC o średnicy 130 mm zapewnia niezbędny komfort. Zmiana przełożeń odbywa się za pomocą obwodu Sram EX 1×8 opracowanego specjalnie dla rynku e-rowerów. Dodatkowo zamontowano słupek Rock Shox Reverb Vario z zakresem regulacji 125 mm. Jeśli chodzi o koła, Rose polega na kołach Sun Ringlé Düroc 40 w wersji 27,5″ z obręczami o szerokości 40 mm, które z łatwością mieszczą również opony Nobby Nic Evo o szerokości 2,8″. Jak jesteś przyzwyczajony do Rose, nie poczyniono żadnych oszczędności na częściach dodatkowych. Kierownica i mostek pochodzą od Race Face, a dwa punkty styku, siodło i uchwyty, od Ergon. Podsumowując, bardzo spójna konstrukcja, która powinna również zapewnić rowerowi niezbędne rezerwy na trudniejszy teren. W tej kompozycji waga róży utrzymuje się na poziomie 22,6 kg.
Rose ElecTec – Geometria
Geometria Rose powinna zaowocować jak najbardziej wszechstronnym rowerem z niezbędnymi rezerwami. Jak na hardtaila, Rose ma stosunkowo luźny kąt główki ramy wynoszący 67 stopni, a kąt siedziska jest raczej stromy i wynosi 74 stopnie. Górna rura jest również dość długa, a zasięg jest stosunkowo długi. Przy 458 mm tylne widełki nie są ani szczególnie długie, ani szczególnie krótkie jak na warunki E-MTB. Bardzo płynna praca, dobry kontakt przedniego koła z podłożem podczas podjazdów kosztem zwinności. Można się spodziewać, że ElecTec z jednej strony bardzo dobrze wspina się, ale z drugiej strony zapewnia niezbędne rezerwy i płynność przy szybszych zjazdach. Każdy, kto szuka ekstremalnie zwinnego roweru, może się rozczarować.
RoseElecTec
S / M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 595 | 620 | 640 |
główka ramy (w mm) | 146 | 148 | 150 |
tylny trójkąt (w mm) | 458 | 458 | 458 |
Rozstaw osi (w mm) | 1178 | 1203 | 1224 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 404 | 428 | 448 |
Stosy (mm) | 666 | 669 | 670 |
Rose ElecTec - Na tropie
Byliśmy podekscytowani odpowiedzią firmy Continental. W zależności od wybranego poziomu wspomagania silnik Conti zapewnia zauważalne wsparcie, gdy tylko ruszysz. Podczas przyspieszania silnik pracuje równomiernie, aż do momentu, gdy pożegna się z prędkością około 26 km/h. Na stromych podjazdach można zauważyć, że w porównaniu na przykład z silnikiem Bosch CX brakuje końcowego doładowania lub momentu obrotowego. Ponadto silnik staje się wyraźnie słyszalny, gdy obciążenie jest wysokie. Jednak wrażenia z jazdy są bardzo przyjemne i naturalne. Ponadto silnik szybko reaguje na aktualną sytuację, odbierając lub odpowiednio dodając moc. Mimo dużego wysięgu pozycję siedzącą na rowerze można określić jako wygodną i niezbyt sportową i stosunkowo szybko można poczuć się komfortowo na rowerze.
Pomimo akumulatora i silnika, rower jest bardzo dobrze wyważony i można nim poruszać się w sposób podobny do konwencjonalnego roweru. Strome podjazdy można łatwo pokonywać bez przedwczesnego podnoszenia przedniego koła. Z oponami Nobby Nic 2,8″ masz dużą przyczepność i razem ze wspomaganiem elektrycznym toczysz się po bardzo nierównym terenie. Szerokie opony przydają się również podczas zjazdów. Nie tylko ze względu na znakomitą przyczepność, ale także dodatkowy komfort dzięki szerokim oponom, rower jest bardzo solidny i bezpieczny na szlaku. Często zapomina się, że siedzi się na hardtailu. Rower jest generalnie bardzo bezpieczny na zjazdach i można go precyzyjnie prowadzić nawet przy dużych prędkościach. Nie lubi aż tak ciasnych zakrętów, ale długie tylne rurki sprawiają, że są zauważalne. Zmiana biegów jest całkowicie wystarczająca dla motocykla i zawsze niezawodnie zmieniana podczas testu. Nie mogliśmy też przeciążyć hamulców.
Ewangelista Pit Ebike mówią
Rower bardzo mi się podoba. Rozumiem, dlaczego cytat „dopóki się nie żegna przy ok. 25 km/h” jest przypisany do motocykla, który może jechać z prędkością 26 km/h, ale dla nie-ekspertów ma negatywny wpływ na silnik Continental , co jest niepotrzebne. Chciałbym więcej niż 8 kursów.