Eurobike 2017 / nowości produktowe: Vivax Drive przygotował kilka nowości na nadchodzący sezon. Jak pokazaliśmy na Eurobike, Vivax 2018 wprowadza nowy pilot na kierownicę, który reguluje jazdę w trzech etapach i tym samym uzyskuje większy zasięg z niepozornej baterii.
Mały, lekki i praktycznie niewidoczny napęd do e-roweru od Vivax Drive był w nagłówkach gazet w ciągu ostatnich kilku lat i wielokrotnie o nim informowaliśmy. Producent z Wörgl w Tyrolu polega na ciągłej ewolucji sprawdzonej technologii - podobnie jak w 2018 roku. Oprócz kilku nowych kompletnych kół majstrował również przy samym napędzie i dzięki lepszej kontroli był w stanie uzyskać większy zasięg .
Pod względem zastosowania napęd Vivax różni się od tego, co jest obecnie powszechnie znane z innych e-rowerów. Nie polegasz tutaj na ciągłym wsparciu, ale raczej na włączaniu silnika, gdy jest to naprawdę potrzebne - na przykład podczas trudnych podjazdów. Dzięki temu napęd idealnie nadaje się do kompensacji różnic w wydajności w mniejszych lub większych grupach. Jest to jednak możliwe tylko dzięki dwóm właściwościom, które stawiają napęd w rurze podsiodłowej przed jego tradycyjnymi odpowiednikami: Cały system waży 1,8 kg, w tym akumulator 6 Ah, jest wielokrotnie lżejszy niż konwencjonalny silnik centralny lub piasta. Ponadto nie ma zauważalnego oporu, gdy napęd jest wyłączony. Vivax mówi zatem o koncepcji dwa w jednym, czyli dwa rowery w jednym: e-rower i normalny rower.
Vivax 2018: Trzy poziomy wsparcia, nowy pilot i większy zasięg
Jednak zasada działania ma decydującą wadę w porównaniu ze zwykłymi rowerami elektrycznymi: ze względu na mniejszy i oczywiście lżejszy akumulator zasięg i czas pracy napędu są dość ograniczone - nawet w przypadku większego akumulatora 9 Ah. Jeśli potrzebujesz tylko okazjonalnego wsparcia, jedno ładowanie akumulatora z łatwością wystarczy, ale jeśli chcesz regularnie i na dłuższych trasach, możesz osiągnąć swoje granice - przynajmniej do tej pory. Problem został rozwiązany na rok 2018, a zasięg został zwiększony do ponad 160 km lub do 6 godzin pracy - bez instalowania większej baterii.
Oczywiście w Wörgl też nie ma magików, a z baterii 9 Ah można uzyskać tylko ograniczoną ilość energii, ale problem został potraktowany z innej strony i wyeliminowany został kolejny punkt krytyki z przeszłości. Do tej pory możliwe było tylko włączanie i wyłączanie napędu, od teraz dostępne są trzy poziomy wspomagania, które można określić za pomocą nowego pilota na kierownicy. Oczywiście najniższy poziom zapewnia jedynie bardzo delikatne wsparcie, ale dla wielu w zupełności wystarczy, aby zrekompensować różnicę w wydajności. Oczywiście zakres odpowiednio się zwiększa.
Kompletne koła Vivax 2018
W przeszłości Vivax był szczególnie znany jako producent napędów modernizowanych, ale teraz Vivax oferuje również niektóre własne kompletne rowery z już zintegrowanym napędem. Jednak modernizacja jest nadal możliwa bez żadnych problemów, jeśli spełnione są odpowiednie wymagania. Sam zestaw modernizacyjny kosztuje 2.849 EUR (akumulator 6 Ah) lub 3.048 EUR (akumulator 9 Ah) – do tego dochodzi koszt instalacji u odpowiedniego sprzedawcy specjalistycznego Vivax.
Jednym z najważniejszych elementów kompletnych rowerów jest Previo hardtail, który waży zaledwie 11,5 kg - niewiarygodna waga jak na hardtaila z napędem elektrycznym. Całkiem ciekawy jest też nowy rower miejski Mondo, który pokazuje, że jazda również ma prawo zaistnieć w mieście.
ustawienie: aluminium
widelec amortyzowany: Rock Shox Reba RL
Napęd: Shimano XTR 2×11
hamulce: Shimano XTR
Waga: 11,5kg (akumulator 6Ah)
Cena: 8.149 EUR (akumulator 6 Ah) / 8.348 EUR (akumulator 9 Ah)
ustawienie: aluminium
widelec amortyzowany: Rock Shox Reba RL
Napęd: ShimanoXT
hamulce: ShimanoXT
Waga: 12,9kg (akumulator 6Ah)
Cena: 4.999 EUR (akumulator 6 Ah) / 5.198 EUR (akumulator 9 Ah)
ustawienie: Aluminiowy skok 150mm
podwozia: Rock Shox Pike 150mm / Rock Shox Monarch RT3
Napęd: ShimanoXT
hamulce: ShimanoXT
Waga: 15,3kg (akumulator 6Ah)
Cena: 5.899 EUR (akumulator 6 Ah) / 6.098 EUR (akumulator 9 Ah)
Materiał ramy: Węgiel
Napęd: Shimano Ultegra
hamulce: Dysk Shimano Ultegra
Waga: 10,3kg (akumulator 6Ah)
Cena: 5.949 EUR (akumulator 6 Ah) / 6.148 EUR (akumulator 9 Ah) / 6.448 EUR (akumulator butelkowy 6 Ah)
Heinza Müllera mówią
Po pierwsze, napęd ma tylko 100W, a zestaw kół zębatych stożkowych 75 ma tylko 80W mocy
z 9Ah można przejechać 4km przy nachyleniu 6-18% / z 7Ah 14km
Ponadto koło jest uszkodzone 6-8 razy z powodu zestawu kół zębatych stożkowych firmy Hoffmann
Z kołem ĘRGER o gniewie masz prawdziwe C'SCHe....koło.
Niestety mam 2 rowery Vivax
Obsługa klienta to bardzo ostatnie czasy oczekiwaniado roku
Trzymaj się z dala od Vivax, jeśli chcesz relaksującej jazdy na rowerze.
Horst W Graf mówią
Jeżdżę na rowerze wyścigowym ze wspomaganiem VIVAX od 2 lat.Duży akumulator.Moje przebiegi w tym czasie to około 5000 km. Mój dom jest pagórkowaty z wieloma małymi wzniesieniami około 8 do 14%. Mój zasięg na jednym ładowaniu baterii to 90-120 km. Mam ponad 70 lat i jeżdżę tylko hobbystycznie i czasami w gronie podobnie myślących ludzi .
Moje CV. Świetny rower, mogę nadążyć za grupą. Nie jestem już załamany po jednodniowej wycieczce, jak kiedyś, a piwo na koniec trasy znów smakuje dobrze.
Jedyną wadą jest to, że w szerszym obszarze jest niewielu dealerów i brakuje im doświadczenia. Skontaktuję się teraz z obsługą klienta producenta
Otto Rascha mówią
Witaj, dlaczego musisz iść do obsługi klienta? Co jest zepsute?
Halo
Otto
Dietera Götza mówią
Ja również mogę tylko powiedzieć: „Trzymaj ręce z dala od Vivax”. Nie dają 3-letniej gwarancji, po prostu chcą sprzedać. Nawet twoi dilerzy pozostawiają cię w zawieszeniu. Po prawie 2 latach musiałem zapłacić ok. 350 € za wymianę wolnobiegu, co było właściwie przypadkiem gwarancyjnym. Brak odpowiedzi ze strony Vivax, nawet dla sprzedawcy.
Brak odpowiedzi również na mój list polecony za potwierdzeniem odbioru.
Ta firma siedzi na wysokim koniu, miejmy nadzieję, że wkrótce zbankrutuje.
Wohlschlager KARL mówią
Od 2 lat posiadam rower szutrowy z napędem Vivax. Jestem z wyjątkiem pilota, który działa tylko źle! Bardzo zadowolony . Serwis robię oczywiście każdej wiosny Cena około 150 € Oczywiście to nie jest e-bike, ale mogę jeździć z kolegami młodszymi i lepszymi ode mnie Ruszam szybciej i na górę nie ich już nie widzieć. Więc każdy, kto myśli, że kupuje e-rower z Vivaxem, będzie zawiedziony, ale idealne wsparcie dla rowerzystów!!!! 3 kroki są idealne, jeżdżę dużo na najmniejszych 80 km w pagórkowatym terenie, nie ma problemu, ale zawsze trzeba dobrze pedałować.
Wernera Falthausera mówią
Właściwie jestem całkiem zadowolony z moich dwóch rowerów Vivax. Do tej pory serwis posprzedażowy u mojego lokalnego dealera działał całkiem dobrze - serwis posprzedażowy, ponieważ przekładnia stożkowa ma być regularnie czyszczona i smarowana. Ale teraz lokalny dealer zatrzymał się i po prostu nie ma odpowiedzi na moje powtarzające się e-maile z Wörgl w sprawie wymiany w pobliżu. Albo w okolicy nie ma już dealerów, albo Vivax jest zainteresowany tylko nowymi klientami. Wiele lat temu byłem bezpośrednio w Wörgl, ale jazda z Allgäu do tego miejsca jest dla mnie po prostu za długa na KD. Wniosek: Przyjazność dla klienta wygląda inaczej!
Marcin Pirkl mówią
Jestem bardzo zadowolony z koła Vivax Picco 29. Sterowanie i silnik działają bez zarzutu od 3 lat, do tej pory był 1 serwis. Rower jest zabawny, ponieważ pozostał sprzętem sportowym, a nie 23-kilogramowym urządzeniem do poruszania się.
Oczywiście martwię się, ponieważ Vivax zbankrutował i oferuje tylko kilka usług. A w Ulm jestem też dość daleko od Wörgl czy Kitzbühel, gdzie są specjaliści. Obsługa klienta powinna działać jeszcze do wiosny 2022 roku, co wiąże się z dużym nakładem pracy.
Jeśli ktoś ma wskazówkę wg. Zakup części zamiennych, których potrzebujesz w dłuższej perspektywie: z góry dziękujemy.