Market / Eurobike 2017: Drössiger zaprezentował kilka innowacji na tegorocznych targach Eurobike, w tym dwa nowe rowery MTB - Drössiger Mo' Flow wyróżnia się przede wszystkim ramą spiralną i grubymi oponami 29-calowymi, a CarbOne to także pierwszy w historii w pełni karbonowy rower program od przyszłego roku.
Drössiger Mo' Flow: Większa szerokość opon, większy skok zawieszenia, większy przepływ, więcej zabawy?
Rower na szlaki Drössiger Flow jest już prawdopodobnie znany niektórym i będzie nadal dostępny w roku modelowym 2018. Wraz z Mo' Flow otrzymuje jednak niezwykle ciekawy nowy model, który różni się od innych wariantów Flow nie tylko wyposażeniem, ale także zbieżnością, skokiem sprężyny, rozmiarem opon i ramą.
rowery górskie: Test: Drössiger XMA Flow Select Plus 1 – szlakowiec z dużymi rezerwami
Drössiger XMA Flow Select Plus 1: Rama i geometria Nowy Drössiger XMA Flow Select jest oparty na dobrze znanym XMA 29, który testowaliśmy jakiś czas temu. Absolutnie unikalny kształt ramy i jej tył, podstawowa geometria i kompatybilność z kołami 29″ pozostały. […]
Przejdźmy najpierw do twardych faktów: ze 140 mm skoku sprężyny z przodu i z tyłu, Drössiger Mo' Flow ma do zaoferowania o 10 mm (Flow Select) lub 20 mm (Flow Rookie) więcej niż pozostałe dwa warianty serii modeli Flow. Jest to możliwe nie tylko dzięki dłuższemu widelcowi z przodu, ale także nowo zaprojektowanemu rockerowi amortyzatora, dzięki któremu wprowadzono pewne zmiany w geometrii: Kąt skrętu jest znacznie bardziej płaski, a suport niższy - to jak Drössiger przycina swój rower terenowy nieco bardziej w kierunku Enduro. Wpisuje się w to również wyposażenie Mo' Flow.
Geometria Drössiger Mo' Flow
Geometria Drössiger Mo' Flow
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 460 | 510 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 610 | 630 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1150 | 1170 | 1195 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 |
Zasięg (mm) | 425 | 440 | 460 |
Stosy (mm) | 625 | 635 | 645 |
Oczywiście pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest amortyzator cewkowy od Cane Creek. Kilka lat temu byłoby to nie do pomyślenia, ale obecnie amortyzatory ze stalowymi sprężynami świętują odrodzenie i można je znaleźć tu i ówdzie poza tradycyjnym segmentem downhill i freeride. Dzięki DB Coil Inline, Mo' Flow opiera się na lekkim modelu, który nadal oferuje typowe dla cewek zalety, takie jak czuła reakcja i duże wsparcie w środkowym ugięciu sprężyny. Niestety fakt, że ciężar jest nieco podniesiony, leży w naturze rzeczy.
Godne uwagi są również opony semi-plus na 29″ obręczach: przy 2,6″ są zauważalnie szersze niż standardowe opony MTB, a także oferują zauważalnie lepszą przyczepność i lepsze tłumienie bez zwiększania oporów toczenia przy nadmiernie spoconej wysokości śruby. Pozostałe wyposażenie również wysokiej jakości i solidne: 12-biegowy napęd SRAM GX Eagle, widelec Pike, obręcze WTB na wysokiej jakości piastach DT Swiss 350 oraz kokpit Race Face. Niezwykły, jak w przypadku wszystkich MTB Drössiger: rower nie jest fikcją, a jakość komponentów przekonuje nawet w szczegółach - czy to stery Acros, chwyty i siodło Ergon, czy nowe opony Schwalbe z mieszanki Addix. Cena 3.499 euro to niemal wypowiedzenie wojny wobec bardzo dobrego sprzętu.
Jak zwykle w firmie Drössiger, zamawiając rower, klient może również wybrać kolor ramy i dekoru dla Mo' Flow oraz wybierać spośród wielu różnych odcieni.
Drössiger CarbOne: Pierwszy węgiel całkowicie od Drössiger
Wszyscy mówią o węglu, ale w Drössiger do tej pory trzeba było uzbroić się w cierpliwość w sektorze MTB. Jednak w roku modelowym 2018 firma prezentuje teraz swój pierwszy w pełni karbonowy, który jest oparty na dobrze znanej ramie XR29 i porusza się gdzieś na torze wodnym między szlakiem a enduro. Dzięki 29-calowym kołom i grubym oponom 2,6-calowym, skokowi zawieszenia 150 mm z przodu i z tyłu oraz mocnemu podwoziu Rock Shox, nowy CarbOne jest idealny do szybkich przejażdżek po szlakach po pracy, jak również do długich przygód enduro nad jeziorem Garda, w Finale i gdziekolwiek indziej na świat gotowy.
Jednak z pełnym węglem musisz zrezygnować z indywidualnej kolorystyki, którą Drössiger oferuje w prawie wszystkich swoich rowerach. Jest to związane z procesem produkcyjnym i odpowiednimi procedurami. Początkowo motocykl będzie dostępny tylko w subtelnym, błyszczącym teleszarym kolorze z jasnożółtymi naklejkami i jednym wariantem wyposażenia w cenie 3.499 euro.
Schreibe einen Kommentar