Test: Z Astute Skycarb VT przetestowaliśmy topowy model szosowy włoskiego producenta Astute, który słynie z ręcznie robionych i wysokiej jakości produktów. Na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy zawrotna cena około 380 euro, ale jak wiemy jakość ma swoją cenę, a producent obiecuje szereg funkcji, które mogłyby uzasadnić cenę. Sprawdziliśmy dla Ciebie, czy zakup się opłaca.
Włoska firma Astute nie jest nam jeszcze wszędzie dobrze znana i to całkiem niesłusznie, bo produkty mówią same za siebie. Astute opracowuje i produkuje różnego rodzaju siodełka sportowe w celu zapewnienia większej wydajności i komfortu. Wszystkie modele są wytwarzane ręcznie we Włoszech, aby zapewnić, że spełniają najwyższe standardy. Istnieją różne i optymalnie dostosowane modele i linie siodełek dla każdego obszaru.
Bystry Skycarb VT - Struktura
Dzięki Astute Skycarb VT masz w swoim asortymencie wysokiej jakości model drogowy, który oprócz niskiej wagi powinien być optymalnie dostosowany do potrzeb kierowców drogowych. Przyrostek VT oznacza otwór w środku siodełka, odpowiednik z zamkniętą powierzchnią nazywa się Skycarb SR. Dzięki wgłębieniu szczególnie obszar krocza jest odciążony bez generowania pików nacisku na krawędziach. Dodatkowo na nosie oraz w okolicy krocza i garbu siedziska stosowane są pianki o różnej gęstości. Materiał jest nieco miększy na nosie iw okolicy krocza oraz miły i jędrny na pośladkach. Materiał wierzchni Astute Skycarb VT to wysokiej jakości mikrofibra, która zapewnia wygodę. Pod powierzchnią znajduje się warstwa tzw. pianki pamięciowej. Spód siodła składa się z dwóch połączonych ze sobą karbonowych skorup. Szyny z włókna węglowego łączą się na nosie i rozszerzają się z tyłu siodełka, gdzie łączą się z siodełkiem.
Astute Skycarb VT – system amortyzatorów
Czym byłoby siodło, gdyby nie pasowało właściwie lub gdybyś miał problemy z siadaniem. Powodem częstych problemów z miejscami siedzącymi jest między innymi zła nawierzchnia, taka jak złe, nierówne drogi z dziurami. Tak zwany Shock Pad Absorber System wykorzystuje polimerową wkładkę do lepszego tłumienia uderzenia, co zapewnia zauważalnie większy komfort niż w przypadku konwencjonalnych siodełek. Byliśmy szczególnie wdzięczni za tę funkcję podczas dłuższych przejażdżek, ponieważ pozwalała nam stabilnie siedzieć w siodle bez żadnego dyskomfortu.
Bystry Skycarb VT – Jak to jeździ?
Podczas naszych jazd próbnych byliśmy entuzjastycznie nastawieni od samego początku, siodło pasowało idealnie, a dzięki piance z pamięcią można było dość szybko znaleźć i przyjąć swoją indywidualną pozycję. Materiał wierzchni zapewnia dobry chwyt nawet gdy jest mokry i nie staje się śliski po zamoczeniu. Dzięki różnej twardości pianki w połączeniu z wycięciem na środku mogliśmy w pełni cieszyć się godzinami spędzonymi w siodle. Byliśmy trochę zaskoczeni, że Shock Absorber System jest dość zauważalny i nie tylko zapobiega problemom z siedzeniem, ale także oferuje znaczny wzrost komfortu przy dolegliwościach w obszarze ISG. W takim przypadku warto sięgnąć nieco głębiej do kieszeni, ponieważ tak łatwo jest być w ruchu bez żadnych problemów. Trzeba jednak powiedzieć, że wybór siodła jest sprawą indywidualną i każdy powinien wypróbować to, co mu odpowiada.
Schreibe einen Kommentar