Bike Build Story: Ostatnia część naszej prezentacji komponentów do naszej Bike Build Story, która dotyczy Giant XTC Advanced 29, jest następująca wraz z siedziskiem.Tutaj mamy doskonałe włókno węglowe z Wielkiej Brytanii oraz solidne i wygodne siodełko z USA, które jest również dobry na dłuższe dystanse sprawia, że postać.
Sztyca: Sztyca Hope Carbon
W naszym ciele zainstalowaliśmy już niektóre części z tradycyjnej angielskiej kuźni Hope. Jednak w przypadku sztycy panowie z Barnoldswick na północy Anglii są nieco poza linią. Jeśli są skądinąd znani ze swoich umiejętności frezowania i wysokiej jakości części aluminiowych, sztyca Hope jest wykonana z włókna węglowego. Jednak ma jedną wspólną cechę ze wszystkimi innymi produktami Hope: jest produkowany od początku do końca na miejscu w Wielkiej Brytanii - 100% Made in the UK.
Jednak sztyca Hope to tylko część wielkiej ofensywy węglowej prowadzonej przez Brytyjczyków. Planowana jest również kierownica, która była planowana od dłuższego czasu, aw międzyczasie zaprojektowali i wyprodukowali nawet własną ramę enduro z włókna węglowego - w tym złożone frezowanie odpowiednich kształtów na miejscu. Ale wracając do sztycy: składa się ona łącznie z 24 warstw węgla, z których większość to stabilne włókna T700. Ale włożono w to wiele myśli, a nie tylko upieczono niegrzeczną „rurę węglową”. Oprócz samej grubości ścianki zmienia się również skład tkaniny: na przykład cały obszar zaciskania jest znacznie lepiej zoptymalizowany pod kątem nacisku z zacisku.
Sam zacisk siodełka cofa się trochę do korzeni.Tu polegasz na wysokiej jakości frezowanych szczękach mocujących z mocowaniem na jedną śrubę. Jeden lub drugi powinien już wyrazić swoje pierwsze wątpliwości: Jednośrubowy zacisk na MTB? To zawsze powodowało problemy w przeszłości, zwłaszcza w połączeniu z wysokiej jakości siodłami i ewentualnie karbonowymi widełkami. Śrubę zaciskową często trzeba było bardzo mocno dokręcać, aby nachylenie nie zmieniało się w trakcie jazdy – ostatecznie ucierpiało na tym siodło. W Hope temu problemowi przeciwdziała się za pomocą dwóch środków zaradczych: szczęki są osadzone na blacie kontrującym z drobną siatką. Pomaga to w regulacji, a także zapobiega skręcaniu podczas jazdy. Dopasowanie siodełka wymaga jednak trochę cierpliwości, ponieważ po obu stronach powinno być takie samo nacięcie. Ponadto Hope dostarcza dwie różne pary szczęk zaciskowych: standardowe do okrągłych stalowych lub tytanowych rozpórek oraz specjalne szczęki do owalnych rozpórek węglowych, które są uważane za szczególnie delikatne dla materiału.
Słupek jest dostępny w średnicach 27,2 / 30,9 i 31,6 mm, w długościach 350 i 400 mm i wszystkie z przesunięciem 15 mm. Nasza wersja 27,2 mm o długości 350 mm ważyła 183 g, a więc była nawet nieco lżejsza od fabrycznej specyfikacji (185 g). Za 170 euro sztyca Hope nie jest do końca okazją, ale jest całkiem rozsądna, biorąc pod uwagę wysokiej jakości wykonanie i produkcję w Anglii.
Siodło: SDG Circuit MTN Ti
Właściwe siodło - to zawsze jedna z tych rzeczy. To chyba najbardziej indywidualna i osobista decyzja w przypadku każdego roweru.Dlaczego? Ponieważ siodełko po prostu musi pasować, zwłaszcza jeśli nie siedzisz na rowerze przez 30 minut od czasu do czasu, ale przez kilka godzin i chcesz uniknąć niewygodnych punktów nacisku, drętwienia i bólu. Droga do odpowiedniego siodła jest często kamienista - niezależnie od tego, czy testujesz się losowo, czy masz pomiar kości kulszowej, czy nie, czy masz zrobione dopasowanie, to nie ma znaczenia: często jest tak, że kiedy znajdziesz odpowiedni model, nie chcesz się od niego bardziej oddalać.
Tylko wtedy, gdy siodło pasuje i jest wygodne na dłuższych dystansach, inne cechy, takie jak waga, wchodzą w grę. W przypadku naszej konstrukcji zdecydowaliśmy się na wszechstronny model SDG Circuit MTN Ti, który Kalifornijczycy zatwierdzili do użytku w obszarach od XC/maratonów po zjazdy. W związku z tym waga jest również nieco wyższa niż w przypadku czystych siodełek wyścigowych XC: nasz wariant z rozpórkami wykonanymi ze stopu tytanu i aluminium waży imponujące 220 g. Jeśli chcesz zaoszczędzić tutaj kilka gramów, możesz wybrać lekki model 165 g (informacje producenta) z rozpórkami z włókna węglowego.
Ale dostajesz też porządną wyściółkę z lekkiej pianki EVA z narożnikami wzmocnionymi kevlarem, dzięki czemu powierzchnia nie jest do końca porysowana już po jednym sezonie. Materiał z mikrofibry ma dobrą przyczepność i nie powinieneś ślizgać się tam iz powrotem, nawet gdy jest mokry. SDG Circuit MTN Ti kosztuje 109 euro, karbonowa wersja jest znacznie droższa za 199 euro - każdy musi sam zdecydować, ile warte jest prawie 50 g oszczędności na wadze.
Sieć
www.hopetech.com
www.sdgcomponents.com
Niniejszym przedstawiliśmy wszystkie elementy naszej Bike Build Story. W ciągu najbliższych kilku dni w końcu pojawi się kompletny rower i oczywiście szczegółowy test!