Rynek: Kompleksowa optymalizacja systemów Shimano Steps City/Light Offroad rozpocznie się późnym latem 2017 r. Nowe jednostki napędowe mają bezpośrednie połączenie ze światłem i uproszczone wspomaganie pchania. Ponadto od sierpnia dostępne będą dwie nowe tarcze hamulcowe na tylne koła, które umożliwią zmianę położenia czujnika prędkości.
Shimano dalej rozszerza zasadę Plug&Play: podczas gdy adapter do oświetlenia był wcześniej wymagany w systemach terenowych Shimano Steps City/Light z serii E6000, kompatybilne oświetlenie można podłączyć bezpośrednio do nowych jednostek napędowych DU-E6002/6012 dzięki do 2-amperowego przyłącza światła. Zaletą jest nie tylko mniej skomplikowane uruchomienie, ale także możliwość zastosowania mocniejszego systemu oświetleniowego. Kolejne ulepszenie wprowadzono w wspomaganiu pchania. W przyszłości wspomaganie pchania będzie mogło być używane niezależnie od wybranego biegu. Nowe jednostki napędowe DU-E6002/6012 są kompatybilne z ręcznymi przerzutkami Shimano, piastami Alfine i Nexus oraz elektronicznymi piastami Di2 Nexus i Alfine 8-biegowymi.
Kolejną nową funkcją jest czujnik prędkości Shimano SM-DUE11, który jest umieszczony daleko z tyłu na dolnej rurze tylnego trójkąta. Zmiana położenia jest możliwa dzięki nowym tylnym tarczom hamulcowym RT-EM900 i RT-EM800, w których magnes wymagany do pomiaru jest dyskretnie zamontowany za tarczą hamulcową. Zmieniono również ramiona korby systemu Shimano Steps. Dzięki nowemu kształtowi oferują teraz więcej miejsca po stronie pedału. Ramiona korby są dostępne w długościach 170 i 175 mm. Projektanci skupili się również na przełącznikach Shimano Steps City System SW-E6010-L/R. Celem było jeszcze bardziej ergonomiczne i intuicyjne odczucie. Nowe komponenty Shimano będą dostępne od sierpnia 2017 r.
Schreibe einen Kommentar