Jazda próbna: Koloński dostawca Klever Mobility z mocnym tylnym silnikiem prezentuje serię Klever X, miejski e-rower, który ma wiele zalet i przekonuje zarówno jako S-Pedelec, jak i jako 25er.
Z nową serią Klever X, producent e-rowerów, Klever Mobility, chce wystartować w roku modelowym 2018. Dostawca z Kolonii ma wsparcie silnej matki: Kymco, giganta jednośladów z Tajwanu, który oprócz produkcji milionów skuterów obsługuje projekty OEM, takie jak przedłużacz zasięgu dla BMW i3. Kymco wrzuca do ringu imponujący pionowy zakres produkcji i duże know-how - nic dziwnego, że tylny silnik motocykli Klever pochodzi z jego własnej produkcji. Ten wariant napędu wyszedł nieco z mody od czasów firmy Bosch & Co., ale ma wiele zalet: silnik Biactron firmy Klever pracuje całkowicie cicho i bardzo harmonijnie; Ponadto istnieje kilka specjalnych funkcji, które Velomotion mógł wypróbować na konferencji prasowej w siedzibie firmy w Kolonii.
Jako jeden z pierwszych producentów, Klever całkowicie wdrożył aktualne przepisy dotyczące szybkich e-rowerów z X Speed z serii Klever X. Oprócz świateł hamowania i oświetlenia tablicy rejestracyjnej obejmuje to teraz również klakson; z drugiej strony automatycznie składana podstawka boczna nie jest już na szczęście obowiązkowa. Ponadto szybkie pedeleki mogą teraz mieć łącznie 4 kilowaty mocy – co nie ma większego sensu, biorąc pod uwagę możliwą pojemność akumulatora i ograniczoną prędkość maksymalną. Klever wykorzystuje nową swobodę dla silnika o mocy 600 W, aby poprawić przyspieszenie.
Klever X Speed z łatwością utrzymuje prędkość 45 km/h
Wiadomo, że szybkie pedeleki to pojazdy silnikowe, więc prawnie mają więcej wspólnego z Vespą z lat 50. niż z rowerem. Rekompensują zakaz poruszania się po ścieżkach rowerowych, obowiązek noszenia kasków i inne specjalne cechy przy większej prędkości, i tutaj Klever X Speed może szczególnie się wyróżniać: po niewielkim „turbo-lagu” na pierwszych kilku metrach, rusza znakomicie i zatrzymuje się nawet bez nadmiernego wysiłku ze strony kierowcy bez wysiłku przy prędkości 45 km/h i więcej. Doświadczeni rowerzyści, którzy chcą szybko przemieszczać się na duże odległości, pokochają ten e-rower, ale początkujący i niepewni rowerzyści powinni trzymać się z dala od niego. Prędkość X Speed jest regularnie niedoceniana przez ruch zmotoryzowany, więc niebezpieczne sytuacje są nieuniknione.
Klever X Commuter toczy się lekko, bez tarcia
Pełen gaz to i tak nie wszystko, a seria X firmy Klever ma jeszcze więcej do zaoferowania – na przykład X Commuter. Podobnie jak szybki model, wyposażony jest w przyciągającą wzrok zapętloną ramę, do tego sztywny widelec i 27,5-calowe koła z oponami Schwalbe, które bardzo dobrze amortyzują i mają wyjątkowo dobrą przyczepność, co pozwala na ogromne wychylenie. Rower, który wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości? Wcale nie, ponieważ X Commuter oferuje coś, czego nie ma żaden inny e-rower: powyżej około 27 km/h wspomaganie silnika jest tracone, ale nadal istnieje napięcie szczątkowe, które usuwa opór hamowania z silnika piasty.
A ponieważ nie ma przekładni powodującej tarcie, X Commuter toczy się tak samo lekko jak normalny rower turystyczny, nawet gdy nie ma wspomagania silnika. Jest to idealne rozwiązanie dla doświadczonych rowerzystów, którzy zawsze utknęli na granicy wsparcia w zwykłych rowerach elektrycznych. Tym rowerem można też jeździć szybciej, wyeliminować wspomaganie silnika przy ruszaniu, czołowym wietrze i podjazdach oraz oszczędzać energię elektryczną - co jest również konieczne ze względu na mały akumulator standardowego wyposażenia (360 Wh). Wewnętrznie nazywana bateria „Beauty Case” jest również dostępna w wersjach 470 i 570 Wh, a wkrótce zostanie dodana jednostka pamięci 850 Wh, choć za prawie czterocyfrową cenę. Wszystkie akumulatory są wstecznie kompatybilne - więc jeśli posiadasz starszy model Klevera, możesz go zmodernizować za pomocą nowej, dużej baterii.
Seria Klever X: szeroka gama z dużą ilością połączeń
Klever rozpoczyna rok modelowy 2018 różnymi nowymi funkcjami, w tym funkcją rekuperacji, tj. odzyskiem energii w trybie „push mode”, gdy tylko przestaniesz pedałować. Jest to pomocne przy dłuższych zjazdach, ponieważ ten hamulec silnikowy chroni hamulce, ale w codziennym życiu oznacza to, że rower nie toczy się tak długo. Elektronika jest rozbudowana o funkcje nawigacji itp., dyskretny wyświetlacz na kierownicy można zdemontować, co czyni rower bezużytecznym i stanowi praktyczne zabezpieczenie przed kradzieżą.
Pomocne są na przykład akcesoria w postaci szybkiej ładowarki, która naładuje 470-watogodzinny akumulator w dwie godziny. Ciekawym wariantem X Commuter jest X Raw, e-single-speeder o bardzo zredukowanej konstrukcji, który za 3.299 € oferuje wejście cenowe do serii X. Commuter kosztuje 300 euro więcej, X Speed kosztuje 4.899 euro – ale z akumulatorem 570 Wh. Za tę dumną sumę otrzymujesz nie tylko wysokiej jakości technologię z serii Klever X, ale także doskonały design; Obejmuje to na przykład poprowadzenie wszystkich przewodów wewnątrz osi kierowanej, tak aby między głowicą widelca a dolną rurą widoczna była tylko krótka wiązka przewodów. „Pętelka w kształcie rombu” zaprojektowana przez biuro projektowe ARTIFACT z Karlsruhe może się pochwalić nagrodami IF Product Design Award i Red Dot Design Award. Tak dobry smak, potwierdzony przez ekspertów.
Sieć:
klever-mobility.com
reko mówią
Witam, też jestem zainteresowany rowerem, ale widzę, że sztyca jest bardzo wysunięta. Jaki jest Twój wzrost? Z wyrazami szacunku