Rynek: Prawie żadna seria kół nie cieszy się tak doskonałą reputacją wśród kolarzy górskich zorientowanych na downhill, jak Mavic Deemax. Na sezon 2018 francuski specjalista od kolarstwa po raz kolejny całkowicie zmienił popularną serię kół. Według Mavica nowe modele powinny być teraz jeszcze bardziej stabilne i lżejsze. Po raz pierwszy dostępne jest również koło Deemax specjalnie dla e-rowerów górskich.
Od swojej premiery w 1997 roku uderzająco żółty Mavic Deemax DH zdobył ogromną rzeszę fanów. Wysoki poziom stabilności i niezawodności docenią nie tylko zawodowcy Pucharu Świata w zjeździe, ale także kolarze, którzy jeżdżą po lokalnych bike parkach lub biorą udział w wyścigach krajowych. Dzięki modelom poprawionym na rok 2018, kolarze mogą cieszyć się niższą wagą, dzięki czemu stabilność została nawet zwiększona, według producenta. Przednie koła Deemax Pro i Deemax DH są nieco szersze i mają wewnętrzną szerokość 28 milimetrów, co powinno zapewnić większą przyczepność i wygodę rowerzystom zjazdowym i enduro. Zwinność natomiast obiecuje nieco węższa obręcz tylnego koła o średnicy wewnętrznej 25 mm. Chociaż felgi są szersze, można było zaoszczędzić 60 gramów wagi w porównaniu z poprzednimi modelami. Strojenie ciężaru było możliwe dzięki opatentowanej przez Mavic technologii ISM (Inter Spoke Milling) 4-D. Na wszystkich modelach Deemax można jeździć bezdętkowo lub z dętką.
Mavic Deemax: Modele w skrócie
Umierać Mavic Deemax DH to Deemax par excellence - od dwóch dekad to koło jest w domu na wszystkich stokach na świecie. W 2018 roku wagę można było zepchnąć poniżej 2 kilogramów. W liczbach oznacza to dokładnie 1950 g. Przednie koło ma 28 szprych, a tylne 32 szprychy. Inne funkcje obejmują podwójnie cieniowane stalowe szprychy o aerodynamicznym profilu, potrójnie skrzyżowane szprychy i profil obręczy zoptymalizowany pod hamulce tarczowe. Para 27.5" będzie dostępna od września w cenie 899 euro.
Dla jeźdźców enduro Mavic oferuje ten, który waży tylko 1700 gramów Deemax Pro Na. Podobnie jak w modelu DH, rozmiar koła to 27.5". W każdym przypadku zastosowano 24 szprychy Zicral wykonane z bardzo wytrzymałego stopu aluminium. Jeśli chodzi o szprychy, Mavic używa podwójnego skrzyżowania dla przedniego koła i szprych Isopulse dla tylnego koła. Piasta tylnego koła ma wolnobieg ITS4, obie piasty są również kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku standardowymi instalacjami. Cena za parę to 999 euro.
Mavic ma to specjalnie dla e-rowerów górskich zorientowanych na zjazdy E-Deemax Pro opracowany wirnik. Wariant E ma solidny i stabilny korpus wolnobiegu, dzięki czemu jest w stanie wytrzymać duże obciążenia związane z e-rowerem sportowym. Szprychy, które są grubsze po stronie korpusu piasty, są również bardziej wytrzymałe. Stabilność zapewniają 24 szprychy Zicral, dwukrotnie skrzyżowane na przednim kole oraz sznurowanie Isopulse na tylnym kole. Piasty E-Deemax Pro są również kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku standardowymi instalacjami. Cenę zestawu kołowego Mavic podaje na 1029 euro.
Sieć
Zdjęcia: Mavic
Schreibe einen Kommentar