Rynek: Magura HS od 30 lat jest symbolem siły hamowania i niezawodności, a teraz, wraz z Magura HSintegral, światło dzienne ujrzała nowa generacja popularnego hamulca szczękowego. Zintegrowana wersja Magury HS została opracowana we współpracy z producentem kół ZEG i specjalistą od widelców amortyzowanych SR Suntour. Nowa Magura HSi jest stosowana wyłącznie w rowerach marek ZEG Hercules, Pegasus i Wanderer.
Kiedy 30 lat temu Magura wprowadziła na rynek hamulec szczękowy HS, nikt nie uwierzyłby, że trzy dekady później ten hamulec nadal będzie wyznaczał standardy w tej dziedzinie. Nawet hamulce tarczowe nie były w stanie kupić najnowocześniejszego modelu HS - wręcz przeciwnie: każdemu, kto polega na hamulcach szczękowych, nadal zaleca się wybranie Magury. Wraz z nowym HSi na rynek wchodzi teraz zintegrowana wersja HS - ale początkowo tylko w rowerach producenta rowerów ZEG.
Podczas opracowywania Magura HSintegral skupiono się nie tylko na zintegrowanej konstrukcji, ale także na prostym montażu i zwiększeniu siły hamowania na tylnym kole. Wyższą siłę hamowania osiągnięto dzięki poprawie sztywności. Beznarzędziowa regulacja hamulców i łatwa wymiana klocków hamulcowych również znalazły się na liście rzeczy do zrobienia inżynierów. Oparte na wypróbowanej i przetestowanej Magurze HS22, prace nad nowymi hamulcami i majstrowanie przy nich trwały ponad 1,5 roku. Jednak elementy hydrauliczne klamki hamulca HS22 i cylindra hamulcowego pozostały niezmienione - a wraz z nimi zalety hamulca HS.
Magura HSintegral: HS22 służył jako model podstawowy
Mocowanie do widelca i ramy zostało zmienione, a mocowanie Magura HSintegral za pomocą śrub wspornikowych należy już do przeszłości. Jednocześnie można było jeszcze bardziej zoptymalizować wagę: zaoszczędzono 50 gramów na jednym hamulcu. Dzięki swojej konstrukcji HSi znajduje się 2,5 cm bliżej ramy, co z kolei oznacza większą sztywność i zauważalnie lepszy punkt nacisku. Większa sztywność hamulca odpowiada również wyższym wymaganiom masy systemu rowerów elektrycznych.
Kolejną zaletą nowego HSi jest łatwość serwisowania. Montaż i regulacja hamulca powinna być znacznie mniej skomplikowana i szybsza. Według producenta trzeba obsługiwać mniej pojedynczych części, a także łatwiej je pozycjonować. Zużycie okładzin i zasięg dźwigni można regulować w trzech pozycjach. Magura HSintegral jest standardowo wyposażona w czarne standardowe gumy, ale można również użyć wszystkich innych dostępnych gum HS.
Magura HSintegral powstała w ramach współpracy z ZEG i SR Suntour. Dzięki partnerstwu producent rowerów ZEG będzie otrzymywać i oferować wyłącznie widelec i hamulec w pierwszym roku modelowym 2018. Nowa Magura HSi jest montowana w modelach rowerów i rowerów elektrycznych Hercules, Pegasus i Wanderer. Nowoczesna i zintegrowana konstrukcja nowego hamulca umożliwia producentowi rowerów zintegrowanie innych dodatkowych części, takich jak zamek i lampka – a tym samym całego roweru.
Schreibe einen Kommentar