ROSE Root Miller 2: rama i geometria
ROSE Root Miller to stary dobry przyjaciel, który od jakiegoś czasu jest dostępny w sprzedaży bezpośredniej firmy Bocholt. Jednak w przypadku obecnej generacji modeli 29-calowy rower na szlaki przeszedł gruntowną modernizację, a poprzednio nieco zakurzona geometria została przeniesiona na rok 2017. Ale jedno po drugim: aluminiowa rama przekonuje prostym, ale przyjemnym językiem projektowania bez ryzykownych eksperymentów. Prawdziwie przyciągającym wzrok metalicznym niebieskim lakierem naszego roweru testowego, który bez wyjątku przypadł do gustu wszystkim naszym kolarzom testowym.
W przeciwnym razie wiele zależy od uniwersalności: w standardowym wyposażeniu wszystkie trzy warianty wyposażenia Root Miller 2017 są wyposażone w 29-calowe koła, ale konfigurator online firmy ROSE umożliwia również konfigurację opon plus. Umożliwiają to z jednej strony osie Boost, a z drugiej oczywiście duży prześwit na opony w tylnym trójkącie, gdzie guma o szerokości do 3″ powinna znaleźć miejsce. Nowy Root Miller ma 140 mm skoku z przodu iz tyłu. Niezależnie od tego, czy w połączeniu z 29-calowym, czy B+ - to dużo drewna jak na rower terenowy i obiecuje duże rezerwy w terenie.
Linki biegnące wewnątrz ramy dodatkowo podkreślają czysty wygląd roweru ROSE. Sprytne wejścia i wyjścia umożliwiają mocowanie pancerzy kabli pod napięciem, więc nic nie grzechota nawet po długim dniu zabawy na szlaku. Wielu innych producentów zapisuje tutaj - kciuk w górę! Dbałość o szczegóły przejawia się również w osłonie dolnej rury, która chroni ramę przed wyrzucanymi kamieniami i zapobiega powstawaniu nieestetycznych wgnieceń.
Geometria Rose Root Miller 2017
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 445 | 470 | 495 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 605 | 625 | 645 |
główka ramy (w mm) | 100 | 105 | 110 | 115 |
tylny trójkąt (w mm) | 447 | 447 | 447 | 447 |
Rozstaw osi (w mm) | 1165 | 1185 | 1206 | 1227 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 416 | 435 | 453 | 472 |
Stosy (mm) | 610 | 614 | 619 | 623 |
Geometria ROSE Root Miller 2017 jest nowoczesna: przy 67° kąt skrętu jest prawie przeciętny dla nowoczesnych 29-calowych rowerów terenowych, podobnie jak zasięg nieco ponad 450 mm w rozmiarze L. Długie tylne widełki i rura podsiodłowa, która jest również dość długa, są trochę nie na miejscu. Zwłaszcza ta pierwsza niekoniecznie idzie w parze z duchem czasu i na pewno kosztuje kilka punktów zwinności, ale nie tylko zwiększa płynność jazdy, ale też lepiej trzyma przednie koło w terenie na stromych podjazdach. Długa rura podsiodłowa ma tu nieco większe znaczenie: jeśli na przykład znajdujesz się na dolnym końcu rozmiaru ramy, będziesz miał problem z zamontowaniem sztycy o zakresie regulacji 150 mm.
ROSE Root Miller 2: Funkcje
Ramki do zdjęć | Root Miller AL 7005 |
widelec amortyzowany | RockShox Pike RC |
niemy | Rock Shox Deluxe RT3 |
wirniki | Spank Oozy Trail 345 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic Evo Snakeskin 2,35 |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Evo Snakeskin 2,35 |
przerzutka tylna | Shimano Deore XT 11-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT |
korba | ShimanoXT 26/36 |
przerzutka | ShimanoXT |
Hamulec | Magury MT5 |
tarcze hamulcowe | Magura Storm HC 203/180mm |
sztyca | RockShox Reverb Stealth 125mm |
siodło | Obwód SDG MTN |
trzon | Turbina Race Face Basic 60mm |
Lenker | Race Face Atlas 800 mm |
Root Miller 2 testowaliśmy w standardowej konfiguracji - ale nie można nie wspomnieć, że zamawiając na stronie ROSE w wielu miejscach masz możliwość dostosowania roweru do własnych życzeń i potrzeb. Czasami kosztuje to kilka euro, czasami nie.
Za mniej niż 2.900 euro ROSE Root Miller jest jednym z najtańszych motocykli w naszym teście – ale patrząc na wyposażenie, niekoniecznie możesz to podejrzewać. Jeśli chodzi o podwozie, root miller zdobywa przede wszystkim punkty z Rock Shox Pike RC z przodu, co nie jest oczywistością nawet w wyższych przedziałach cenowych. Z tyłu znajduje się Rock Shox Deluxe RT3, którego dźwignia kciuka pozwala łatwo regulować kompresję w trzech pozycjach - dzięki czemu możesz szybko reagować na teren podczas jazdy.
Napęd oparty jest na napędzie Shimano XT z dwoma zębatkami i przednią przerzutką. Można więc spodziewać się szerokiego zakresu ponad 500%, ale trzeba pogodzić się z pewnym spadkiem komfortu przy zmianie biegów, nieco większym ciężarem i wyższym hałasem w tle podczas zjazdu. W tym momencie trochę szkoda, że w konfiguratorze nie można wybrać kasety 11-46 od Shimano - tak można było całkiem tanio zaimplementować napęd jednorzędowy.
Niezbędną siłę hamowania zapewniają czterotłokowe hamulce Magura MT5, które w połączeniu z tarczą 203 mm z przodu i 180 mm z tyłu dają dużą moc iw takiej formie nie byłyby nie na miejscu w rowerze enduro . Koła Spank Oozy Trail 345 z obręczami o szerokości 30 mm i dużą rezerwą na trudny teren mają podobne podejście - ale przy ponad 1.900 g też nie są lekkie.
Oczywiście mocny rower na szlaki, taki jak ROSE, nie powinien być pozbawiony regulowanej sztycy. Reverb jest oparty na wypróbowanej i przetestowanej technologii.Szkoda, że wszystkie rozmiary są dostępne z wariantem skoku 125 mm - może to wynikać z długiej rury podsiodłowej, ale wysocy jeźdźcy mogą chcieć przynajmniej opcji 150 mm tutaj.
Bardzo dobre wyposażenie dopełnia krótki i szeroki kokpit firmy Race Face, który podobnie jak inne komponenty ma swoje mocne strony przede wszystkim w zakresie sztywności i stabilności, a niekoniecznie wagi. Nic więc dziwnego, że Root Miller waży grubo ponad 14 kg bez pedałów, pomimo dość lekkiej aluminiowej ramy.
ROSE Root Miller 2: Na tropie
Podsumowując ponownie: koła 29″ (z opcją do B+), skok sprężyny 140mm, płaskie kąty, długa rama i solidny sprzęt. Jest całkiem jasne, gdzie ROSE koncentruje się na nowym Root Miller - zjeździe. Niebieski Trailblitz, który waży ponad 14 kg, pokazuje to od samego początku. Root Miller zawsze dobrze sobie radzi, gdy teren jest trudny, grunt jest wyboisty, a zjazd stromy. Geometria jest tutaj naprawdę dobrze dobrana, zasięg nie jest ani za duży, ani za krótki, a kąt skrętu również całkowicie mieści się w zielonym zakresie. Dość długie tylne widełki, które nie są w 100% zgodne z duchem czasu, mają również swoje zalety: prowadzenie jest stabilne, frez korzeniowy niezawodnie trzyma się toru. Bardzo dobre podwozie również odgrywa w tym dużą rolę: Pike jest bez zarzutu, a tył również może nadążyć.
Rower terenowy Bocholt daje tyle frajdy na zjazdach, że w drodze pod górę pokazuje swoją twardą stronę. Z jednej strony zauważalna jest tutaj lekka nadwaga, ale tył również pochłania jeden lub dwa waty podczas pedałowania. Jeśli przepustnica jest całkowicie otwarta, buja się wyraźnie, a nawet trochę w środkowym ustawieniu. Nie jest to zbyt dramatyczne i żadna góra nie jest przeszkodą nie do pokonania, ale na tle konkurencji jest zauważalna. Szeroka gama 2-biegowych przełożeń Shimano ma tutaj pozytywny wpływ, nawet jeśli napęd stuka nieco bardziej podczas zjazdu niż odpowiedniki z tylko jedną zębatką.
Wyposażenie odpowiada ogólnemu charakterowi roweru ROSE: koła Spank są ładne i sztywne, hamulce Magura są łatwe w dozowaniu, a jednocześnie mają spore zapasy na długie zjazdy. Kokpit Race Face jest idealny do obszaru użytkowania, a ogólna ergonomia jest dokładnie tym, czego oczekujesz od nowoczesnego roweru na szlaki. Tu absolutnie nie ma na co narzekać.
Schreibe einen Kommentar