Rurociąg Gór Skalistych: rama i geometria
Rocky Mountain Pipeline jest oparty na 29-calowym rowerze Instinct, ale różni się od swojego modelu do naśladowania na kilka sposobów. Pipeline otrzymał całkowicie nowy tył, w którym - w przeciwieństwie do niektórych innych producentów - plus opony nie tylko z trudem pasują, ale doskonale: jest tu miejsce na kapcie do 3,25 ″ - to nawet przy szerokich 3 ″ wciąż mają wystarczająco dużo miejsca na brud i błoto. Skoro mowa o tylnej części: w przeciwieństwie do ramy głównej jest ona wykonana z aluminium, ale dzięki pięknemu wykonaniu trudno ją rozpoznać. Rama z włókna węglowego Smoothwall jest szczególnie przyjemna w nasyconej pomarańczy naszego roweru testowego i oczywiście ma również do zaoferowania pewne udoskonalenia techniczne.
Nie musimy marnować wielu słów na temat Boost Standard i wewnętrznie poprowadzonych kabli - to już prawie standard. Inaczej jest w przypadku systemu Ride9 od Rocky Mountain. Za tym stoi wewnętrzna regulacja geometrii Kanadyjczyków. Flip chipy na mocowaniu amortyzatora umożliwiają kierowcy regulację geometrii w łącznie dziewięciu pozycjach. Zmieniają się nie tylko kąty siedzenia i kierownicy, ale także odpowiednio zwiększa się lub zmniejsza zasięg i stos. Ustawienie odbywa się za pomocą klucza imbusowego i odbywa się szybko.
Skok sprężyny 130 mm z tyłu i 150 mm z przodu, w połączeniu z oponami plus, obiecuje mocny i zabawny rower, który nie musi unikać wycieczek w bardziej brutalny teren.
Geometria Rurociąg Gór Skalistych
S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 394 | 432 | 470 | 508 | 546 |
Pozioma rura górna (w mm) | 548 | 572 | 595 | 620 | 645 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 | 145 |
tylny trójkąt (w mm) | 443 | 443 | 443 | 443 | 443 |
Rozstaw osi (w mm) | 1119 | 1144 | 1168 | 1194 | 1220 |
Kąt skrętu (w °) | 67.2-68.8 | 67.2-68.8 | 67.2-68.8 | 67.2-68.8 | 67.2-68.8 |
Kąt siedziska (w °) | 73.7-75.5 | 73.7-75.5 | 73.7-75.5 | 73.7-75.5 | 73.7-75.5 |
Zasięg (mm) | 372-390 | 394-412 | 413-432 | 436-454 | 458-476 |
Stosy (mm) | 597-610 | 607-619 | 617-629 | 626-638 | 636-654 |
Jeśli chodzi o geometrię, Rocky Mountain Pipeline zdecydowanie wyróżnia się z tłumu: niektórzy mogą nazwać ją konserwatywną, podczas gdy inni z pewnością docenią fakt, że kanadyjscy deweloperzy nie podążają ślepo za każdym trendem. Liczbowo rurociąg jest krótki. Zasięg jest o dobre 2-3 cm krótszy niż porównywalnych konkurentów. Kąt skrętu jest dość stromy nawet przy najlżejszym ustawieniu, ale rozpórki są dość krótkie jak na rower z plusem i mają nieco ponad 440 mm. Ogólnie rzecz biorąc, po Pipeline można oczekiwać dużej zwinności.
Rurociąg Gór Skalistych: udogodnienia
Ramki do zdjęć | Tylny trójkąt z gładkiego włókna węglowego / aluminium / Boost |
widelec amortyzowany | RockShox Yari RC 150mm |
niemy | Rock Shox Monarch RT Debonair |
wirniki | Piasty SUNringlé / obręcze Alex XM35 |
Opona VR | Maxxis Rekon EXO 27.5x2.8 |
Tętno opon | Maxxis Rekon EXO 27.5x2.8 |
przerzutka tylna | Shimano XT 11-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT 11-rzędowa |
korba | Race Face Aeffect SL Cinch 28t |
przerzutka | |
Hamulec | SHIMANO M506 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT66 180mm |
sztyca | RockShox Reverb 150mm |
siodło | Wyścig Voltów WTB |
trzon | Góra Skalista AM |
Lenker | Góra Skalista AM 760 mm |
Bądźmy szczerzy: Rocky Mountain nie jest znane z budowy wyjątkowo tanich motocykli. Szczególnie w tym kraju rowery kultowego kanadyjskiego producenta należą do wyższej półki cenowej. Tym bardziej byliśmy zadowoleni, że znaleźliśmy kandydata do naszego testu w portfolio za mniej niż 750 euro w Pipeline 4.000 MSL – nawet z karbonową ramą! I trzeba uczciwie powiedzieć, że sprzęt nie jest szczególnie szlachetny, ale nie znajdziecie w nim konsekwentnie solidnych i naprawdę grubych wpadek.
Podwozie pochodzi w całości od Rock Shox - Yari RC z przodu oferuje 150 mm skoku, stabilną ramę i 35 mm kłonice zapewniające odpowiednią sztywność. Musisz obejść się bez tłumienia Chargera, ale w zależności od terenu możesz też dogadać się z prostszym Motion Control. Amortyzator Monarch RT można łatwo zablokować za pomocą dźwigni obsługiwanej kciukiem, co zapewnia Pipeline nieco większą wydajność na długich podjazdach.
Napęd z zębatką pochodzi od Shimano: przerzutka tylna XT pozwala łańcuchowi przesuwać się tam iz powrotem na kasecie 11-42 XT, a manetka XT zapewnia również niezbędną precyzję. W przypadku korby zdecydowano się na zastosowanie Aeffect od kanadyjskich rodaków z Race Face, na którym zamontowano tarczę z 28 zębami. Zakres przełożeń nie jest szczególnie duży, ale dzięki małej zębatce strome podjazdy nie są aż tak dużym problemem - na płaskim terenie jedno lub drugie ma większe szanse na brak przełożenia.
Koła, składające się z piast SunRinglé i obręczy Alex Rims o wewnętrznej szerokości 35 mm, nie są lekkie, ale zapewniają oponom dużą przyczepność, są stabilne i są dostarczane bezpośrednio z zestawem bezdętkowym. Opony 2,8 Maxxis Rekon są wciąż dość nowe, ale w pewnym sensie są wszechstronnymi plusami od specjalisty od gumy. Pod tym względem nie jest zaskakujące, że opony są używane zarówno z przodu, jak iz tyłu.
Oczywiście w rowerze takim jak Pipeline nie powinno zabraknąć regulowanej sztycy: dzięki Reverb firmy Rock Shox ufasz sprawdzonej technologii i naszym zdaniem nie możesz się tutaj pomylić. Ogólnie rzecz biorąc, jak już wspomniano, sprzęt jest funkcjonalny, solidny i można zacząć od razu, bez konieczności aktualizacji lub aktualizacji w dowolnym miejscu.
Rurociąg Gór Skalistych: na szlaku
Wszyscy nasi testerzy zgodzili się, że Rocky Mountain Pipeline jest po prostu cholernie seksowny. Proporcje wyglądają dobrze, kolor i linie są świetne i naprawdę chcesz wskoczyć na siodło lub szlak, gdy tylko na nie spojrzysz. W praktyce Rocky w dużej mierze potwierdził to, co można wywnioskować z danych geometrii: Pipeline jest w swoim żywiole w płynnym terenie z wieloma zakrętami, stołami i niezliczonymi mniejszymi i większymi wybojami, które zachęcają do oderwania się. Krótka rama pokazuje tutaj swoje zalety i emanuje zwinnością jazdy. Jednak w szybkich, płaskich zakrętach wymagana jest niewielka ostrożność: z jednej strony opony z plusem mają tendencję do lekkiego wyginania się tutaj, z drugiej strony motocykl szybko wpada w podsterowność ze względu na dość stromy kąt skrętu. Tutaj wymagana jest czułość.
W zależności od pozycji na rowerze i stylu jazdy, podczas naszego testu kolarze wielokrotnie uderzali kolanami o dość szeroki rocker. Jest to z pewnością również kwestia przyzwyczajenia i prawie nie dotyczy każdego kierowcy.
Kiedy robi się nierówno i stromo, Rocky ma kilka problemów. Wymaga aktywnego stylu jazdy i dużo ruchu na rowerze, aby być tutaj kontrolowanym i wydaje się trochę nerwowy. Nie jest to jednak w żadnym wypadku zasługą doskonale działającego tylnego końca, ale zauważalne jest tutaj również połączenie krótkiego zasięgu i stromego kąta. Ponadto Yari ma tendencję do lekkiego opadania na schodach, co nieco zwiększa wrażenie. Niektórzy z naszych testerów woleliby również szerszą kierownicę niż wbudowane 760 mm.
Rocky Mountain Pipeline okazał się zaskakująco zwinny na podjazdach i pomimo ciężkich kół i opon pomarańczowy szlak chętnie pokonywał strome podjazdy.
Sam sprzęt wypadł dobrze podczas testu: Hamulce M506 firmy Shimano mogą nie zdobyć nagrody Poser od lodziarni, ale wykonują swoją pracę niezawodnie, a 180 tarcz wystarcza do większości zastosowań. Ciężcy jeźdźcy mogą jednak chcieć rozważyć 203 mm z przodu. Napęd działa idealnie, do czego przywykliśmy od Shimano. Tylko nieco ograniczona przepustowość ogranicza trochę poziom. Tutaj może pomóc kaseta 11-46 i większa tarcza. Przy okazji: przerzutki przednie nie mogą być montowane na Pipeline.
Opony wypadły bardzo przekonująco podczas naszego testu i potwierdziły swoją reputację wszechstronnych opon. Dopiero gdy grunt staje się nieco głębszy, a warunki stają się bardziej wilgotne, pojawiają się problemy.
Schreibe einen Kommentar