Centurion No Pogo 2000.27: Rama i geometria
No Pogo południowoniemieckiego producenta Centurion jest prawdopodobnie jednym z najstarszych modeli rowerów górskich, jakie można obecnie kupić. W tym roku obchodzi swoje 20 urodziny. Ale oczywiście od tego czasu wiele się wydarzyło, a z „Ur-No Pogo” pozostała tylko nazwa i orientacja potężnego All Mountain - w przeciwnym razie szwabski rower przybył w 2017 roku. Z No Pogo 2000.27 przetestowaliśmy topową aluminiową wersję; dostępny jest również niedrogi model podstawowy i trzy warianty z lekką ramą z włókna węglowego. Ważąca około 2.900 g aluminiowa rama jest również jedną z najlżejszych w swojej klasie.
Projekt ramy i wykonanie są na wysokim poziomie, nawet jeśli odważna kolorystyka z pewnością podzieli opinie. Osobiście cieszymy się z odwagi, by użyć koloru i nie zawsze musi to być czarny lub szary, prawda? W przeciwnym razie otrzymujesz wewnętrznie poprowadzone kable i przewody (przynajmniej na ramie głównej), wypróbowany i przetestowany tylny trójkąt z pływającym amortyzatorem i nowoczesną geometrię. Koła pozostają wierne standardowi 27,5″. Mieszanka Boost na osiach wydaje się nieco dziwna: podczas gdy piasta z przodu obraca się wokół osi Boost o szerokości 110 mm, z tyłu nadal znajduje się tradycyjna piasta 142 × 12. Funkcjonalnie nie ma problemu, ale jeśli chcesz później doposażyć nowy zestaw kołowy, musisz kupić je osobno na lepsze lub gorsze.
Geometria Centurion No Pogo 2000.27
38 | 43 | 48 | 53 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 430 | 480 | 530 |
Pozioma rura górna (w mm) | 573 | 589 | 608 | 628 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 120 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 432 | 432 | 432 | 432 |
Rozstaw osi (w mm) | 1128 | 1144 | 1166 | 1182 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 | 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 404 | 419 | 433 | 447 |
Stosy (mm) | 589 | 593 | 612 | 633 |
Geometria No Pogo jest sprawdzona i dość nowoczesna. Umiarkowanie luźny kąt główki ramy jest popularnym połączeniem z kątem siedzenia 75°, ustawia kierowcę w centralnej pozycji i zapewnia dużo spokoju na stromych odcinkach. Przy zasięgu 433 mm w rozmiarze L rama główna jest raczej krótka, podobnie jak dolne rurki tylnego trójkąta. Daje to rower z ładnym i zwartym rozstawem osi, który również powinien dobrze spisywać się w krętych przejazdach.
Centurion No Pogo 2000.27: Funkcje
Ramki do zdjęć | Brak Pogo D 27.5 |
widelec amortyzowany | FOX 34 Float Rytm |
niemy | Wydajność pływaka FOX |
wirniki | Shimano SLX/Alex Volar |
Opona VR | Maxxis Ardent EXO 2.25 |
Tętno opon | Maxxis Ardent EXO 2.25 |
przerzutka tylna | Shimano XT 11-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano SLX |
korba | ShimanoXT 36/26 |
przerzutka | Shimano SLX |
Hamulec | Shimano SLX |
tarcze hamulcowe | Shimano RT70 180/180mm |
sztyca | KS Lew Integra |
siodło | Wyścig Procrafta |
trzon | Procraft AL Pro |
Lenker | Podnośniki Procraft 760mm |
Za 2.799 euro Centurion Trailbike jest jednym z bardziej przystępnych cenowo przedstawicieli na rynku. Chyba dla każdego powinno być jasne, że nie można oczekiwać żadnego szlachetnego sprzętu. Jednak komponenty są niezmiennie solidne lub dobre, a No Pogo 2000.27 jest gotowy na pierwszą przygodę na szlaku. Podwozie ma szczególne znaczenie dla każdego roweru górskiego; Tutaj tradycyjny producent ze Szwabii zdecydował się na komponenty firmy Fox. Amortyzator Float Performance w tylnym trójkącie można ustawić na otwarty, średni i twardy za pomocą dźwigni kciuka. Widelec Rythm z przodu oferuje to samo ustawienie, ale musi zadowolić się nieco prostszym tłumieniem.
Napęd pochodzi w całości od Shimano. Centurion opiera się na wariancie 2-krotnym i mieszance SLX/XT. Ta konfiguracja ma tę wielką zaletę, że dzięki szerokiemu zakresowi dwóch tarcz, jesteś przygotowany zarówno na długie płaskie odcinki, jak i strome podjazdy. Ale musisz znosić łańcuch uderzający w przednią przerzutkę podczas zjazdu, trochę większą wagę i pełniejszy kokpit. Hamulce SLX w niczym nie ustępują swoim odpowiednikom XT - poza kilkoma gramami większej wagi - i oferują więcej niż wystarczającą moc dla roweru klasy No Pogo. Tarcze 180 mm są również wystarczające dla większości rowerzystów - jeśli nadal masz problemy z blaknięciem z przodu, możesz szybko i niedrogo przerzucić się na większe tarcze 203 mm.
LEV DX od Kind Shock daje No Pogo dobrą i niezawodną sztycę regulowaną - byliśmy trochę zaskoczeni, że zastosowano wariant z zewnętrznym prowadzeniem kabli. Wizualnie kosztuje to kilka punktów, nawet jeśli często wkręcający powinni być zadowoleni z niższych nakładów na konserwację. Koła składające się z piast SLX i obręczy Alex Volar 2.3 nie są lekkie, ale dzięki wewnętrznej szerokości 23 mm i solidnej konstrukcji oferują solidną taryfę dla większości rowerzystów. Zamontowany na nim jest Maxxis Ardent, klasyk, który od dawna zyskał reputację jako dobry wszechstronny.
Kokpit pochodzi od Procrafta - przy 70mm mostek jest dość długi, kierownica jest średnio dobra przy szerokości 760mm.
Centurion No Pogo 2000.27: Na tropie
Największą niespodzianką dla wszystkich naszych testerów było zachowanie No Pogo podczas wchodzenia pod górę. Tutaj Centurion jest zaskakująco wydajny pomimo dość dużej masy i dużego skoku zawieszenia i chętnie podjeżdża pod górę bez większych wpływów napędu, nawet z całkowicie otwartym amortyzatorem. Przednie koło prawie się nie wspina, nawet na stromych zboczach. Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń 2-kierunkowej zmiany biegów, nawet mniej wyszkoleni kierowcy powinni być w stanie znaleźć odpowiedni bieg, nawet jeśli zmiana biegów SLX Trigger jest trochę gąbczasta jak na nasz gust.
Niestety bardzo dobre wrażenie z drogi pod górę tylko częściowo potwierdziło się na szlaku. Przede wszystkim widelec nie nadąża za bardzo dobrym tyłem w trudnym terenie. Chociaż dostajesz wiele informacji zwrotnych z tyłu, ale zawsze zachowujesz kontrolę nad sytuacją, szczególnie tłumienie widelca jest szybko przytłaczane z przodu. Odbicie często nie nadąża za szybkimi uderzeniami, takimi jak dywany z korzeniami lub kamienne pola, a podczas środkowego skoku wiosennego widelec ma tendencję do lekkiego opadania. To może nie brzmieć tak dobrze, jak naprawdę wydaje się osiągi widelca, ale różnice stają się wyraźne, szczególnie w porównaniu z bardzo dobrym tylnym trójkątem. Kiedy robi się naprawdę stromo, raczej krótka rama i długi mostek sprawiają naszym testerom pewne problemy. Tutaj trzeba mocno przesunąć ciężar do tyłu, aby nie doznać nieprzyjemnego uczucia przewrócenia się.
Opony Maxxis toczą się bardzo dobrze, ale Ardent szybko osiąga swoje granice na przednim kole w lekko mokrej lub głębokiej glebie. Chcielibyśmy zobaczyć oponę z nieco większą rezerwą, szczególnie z przodu.
Schreibe einen Kommentar