Rynek / MTB: Od wielu lat nazwa Öhlins jest synonimem wysokiej jakości komponentów podwozia, zwłaszcza wśród motocyklistów. Szwedzki producent od jakiegoś czasu podejmuje również pierwsze próby w sektorze MTB. Początkowo we współpracy z amerykańskim producentem Specialized, który montował wyłącznie amortyzatory i widelce. Od pewnego czasu dostępny jest również potężny widelec dla wszystkich w postaci RXF 36 - teraz dodają do niego: na przykład cewka RXF 36 do rowerów 29″ jest zupełnie nowa, a istniejący widelec pneumatyczny do mniejszych kół pobiera również aktualizację.
Większy wybór na rynku widelców amortyzowanych! Nawet jeśli Rock Shox i FOX nadal są dwoma najlepszymi psami w zorientowanym na osiągi sektorze MTB, kupujący i tunerzy mają coraz większy wybór. Czy to DT Swiss, MRP, Suntour, Formula, Cane Creek, czy teraz Öhlins: Być może nigdy wcześniej wybór widelców amortyzowanych o dużym skoku i wysokiej wydajności nie był większy niż teraz. Öhlins powinni znać także ludzie, którzy nie lubią koni mechanicznych i to nie przypadek, że produkty Szwedów cieszą się znakomitą opinią – zwłaszcza wśród motocyklistów.
Öhlins RXF 36 Coil – mocny widelec enduro 29 ze stalową sprężyną
Dwa lata temu startowali w sektorze MTB we współpracy ze Specialized, niedługo potem dołożyli pierwszy własny widelec, a teraz idą o krok dalej: cewką RXF 36 wprowadzają dość egzotyczny widelec, ale dla niektórych kolarzy może być spełnieniem marzeń o idealnym amortyzowanym widelcu. Dzięki mocnym goleniom 36 mm jasne jest, że widelec jest bardziej w sektorze enduro - nawet jeśli skok sprężyny można zmniejszyć wewnętrznie do 110 mm. Egzotyczne, bo z jednej strony stawiają na koła 29″ – trend, który można obecnie zaobserwować również w rowerach enduro, freeride i downhill. Z drugiej strony wybrano widelec ze stalową sprężyną; Podwozia cewkowe świętują obecnie małe odrodzenie. Pod tym względem uwzględniono tutaj dwa ekscytujące i bardzo aktualne trendy.
Wkład tłumiący TTX22 cewki RXF 36 był już używany w tej formie w RXF 36 i oferuje zewnętrzną regulację odbicia oraz osobne sterowanie kompresją przy wysokiej i niskiej prędkości. Odpowiednie sprężyny dopasowujące się do wagi kierowcy dostępne będą łącznie w siedmiu stopniach. Cewka Öhlins RXF 36, która jest dostępna tylko z osiami Boost, waży imponujące 2.380 g przy pełnej długości wału - więc nic dla lekkich budowniczych.
Öhlins RXF 36 27,5 – Tył w kolorze czarnym
RXF 36 na 27,5″ również świętuje swój powrót w tym roku modelowym. W przeciwieństwie do wersji 29-calowej, ta jest wyposażona w sprężynę powietrzną i waży kilka gramów mniej, bo 2.085 g. Tutaj również zastosowano tylko osie Boost, a odlew oferuje miejsce na opony o szerokości do 2,8″ - jest więc zdecydowanie kompatybilny z Plusem. RXF 36 27,5 będzie dostępny w wersjach ze skokiem 140, 150, 160 i 170 mm.
Wersja Air RXF 36 posiada również tłumienie TTX22 z osobnymi ustawieniami dla odbicia, kompresji przy dużej i małej prędkości. Trzecia komora powietrzna „pod górę” (obok komory dodatniej i ujemnej) jest ekscytująca, ponieważ wpływa na postęp widelca i może być również regulowana z zewnątrz i łatwo podczas jazdy.
Schreibe einen Kommentar