W dzisiejszych czasach elektryczne przerzutki i hamulce tarczowe są powszechne na rynku rowerów szosowych. Ale jak dokładnie zmieniają się osiągi kompletnego roweru w wyniku różnych konfiguracji? Przetestowaliśmy lekki Fuji SL 2.1, raz z tarczą i mechaniczną przekładnią Shimano, a raz z Di2 i hamulcami szczękowymi.
Zacznijmy od podobieństw. Rama Fuji SL 2.1 to karbonowa rama na najwyższym poziomie: lekka, sztywna i zwinna. Krótko mówiąc, wszystko, czego może chcieć ambitny kolarz w jednej ramie. Trzeba iść na pewne kompromisy w kwestii aerodynamiki, zwłaszcza w porównaniu do specjalnych rajdowców, gdzie na płaskich i pochyłych odcinkach potrzeba będzie kilku watów więcej. Jednak pełnię zalet Fuji SL 2.1 można wykorzystać pod górę. W szczególności tak zwana technologia High Compaction Moulding Technology, w której stosuje się szereg wewnętrznych form w celu wyeliminowania zmarszczek w mocno obciążonych obszarach zginania o złożonym promieniu - takich jak górna rura i suport - w celu uzyskania większej kompresji w warstwach karbonowych, można zaoszczędzić na wadze i nadal mieć świetną gwarancję sztywności.
Prawie wszystkie rury, takie jak rura dolna, rura podsiodłowa, rura górna i widelec, wykorzystują spłaszczone sekcje z włókna węglowego, aby poprawić sztywność. Widelec został specjalnie wzmocniony - opatentowana technologia producenta włókna węglowego Fuji o nazwie Reinforced I-Beam lub technologia RIB - w celu poprawy sztywności i precyzji sterowania.
Części dodatkowe, takie jak kierownica, mostek, sztyca pochodzą z naszego własnego domu lub z naszej własnej marki Oval. W teście nie mieliśmy problemów na całej trasie. Siodełko również pochodzi od Oval, specjalnie wyposażone w strefę odciążenia, aby zapewnić większy komfort na rowerze. Niestety nie spełniło naszych potrzeb, ale trzeba jasno powiedzieć, że siodło i dopasowanie to zawsze bardzo indywidualna sprawa i na pewno jedno i drugie powinno dobrze pasować.
Koła to pierwsza różnica między dwoma Fuji SL 2.1: Oczywiście niektóre potrzebują powierzchni hamowania, a inne mają tarcze. Oba warianty pochodzą od marki własnej Oval i mogą przekonać się w teście na każdym terenie. Jednak dla ambitnych (wyścigowych) jeźdźców zdecydowanie zaleca się trochę dostrojenia za pomocą karbonowych kół. Pasujące gumki pochodzą z firmy Vittoria i są dość solidne.
Po wielu teoriach i technologiach, teraz czas na praktykę: Wersja z hamulcami szczękowymi i Ultegra Di2 oparta jest na koncepcji klasycznego roweru wyścigowego, z niską wagą 7,4 kg i aluminiowymi kołami, które przekonująco przemawiają za Twoim rowerem. stronie na górze. Sztywność SL 2.1 przekonuje również podczas przyspieszania i gwarantuje dobre przenoszenie mocy. W przypadku modelu tarczowego jasne jest, że dodanie hamulców wymaga więcej materiału, co znajduje odzwierciedlenie w wadze. Ważący zaledwie 8 kilogramów Fuji SL 2.1 Disc nie jest najlżejszym rowerem na rynku, ale jeśli spojrzysz na konkurencję z hamulcami tarczowymi, jesteś z przodu i nie musisz się chować.
Dodatkowo można odczuć wyraźny plus w prowadzeniu całego roweru dzięki dobrze działającym hamulcom. Tarcza była na wagę złota, szczególnie podczas naszej jazdy w deszczu, bo nie trzeba było się obawiać, że droga hamowania może być zbyt długa, nawet na szybkich zjazdach. Hamulce tarczowe to absolutna konieczność, zwłaszcza dla kierowców, którym zależy na każdej sekundzie na zjazdach i na zakrętach. Jednak stwierdziliśmy, że stosunkowo nieporęczne manetki Shimano R-685 w wersji tarczowej są nieco niewygodne, ponieważ są mniej wygodne w trzymaniu w porównaniu z mniejszymi manetkami Di2. Dwie przerzutki Shimano działały bezproblemowo, Di2 z pewnością powinien mieć niewielką przewagę, ponieważ można bez problemu przełączyć się z dużej na małą tarczę i odwrotnie nawet zimnymi palcami podczas naszej deszczowej jazdy. Jak poważnie Fuji SL 2.1 traktuje góry, widać również po przełożeniu, z 52/36 zębami z przodu i 28/11, jesteś zdecydowanie przygotowany na podjazdy, ale dla kierowcy wyścigowego przełożenie wymaga trochę zachodu przyzwyczajony na początku. Ogólnie rzecz biorąc, rower, na którym można się dobrze bawić. Ze względu na różne konfiguracje oba motocykle oczywiście wyglądają inaczej, ale są prawie identyczne ze względu na ramę jako serce. Ostatecznie każdy musi sam zdecydować, który wariant preferuje.
Schreibe einen Kommentar