Test: Hardtail HTA od dawna jest częścią oferty Drössiger. W roku modelowym 2017 gama HTA została poszerzona o hardtail na szlaki ze skokiem 120 mm z przodu. Dostępna jest również wersja z manualną skrzynią biegów Pinion. Możesz dowiedzieć się, jak Drössiger HTA Pinion 1 wypadł w tym teście.
Recenzja Drössiger HTA Pionion 1: Ramy
W międzyczasie Drössiger nadał sobie niemal niepowtarzalny wygląd, który przewija się przez całą gamę modeli. Wyrafinowane rury hydroformujące charakteryzują konstrukcję ramy wokół skrzyni biegów Pinion, serca ramy. Konfigurator kolorów Drössiger, za pomocą którego można łączyć kolor ramy i kolor kalkomanii w niemal nieskończonych możliwościach, zapewnia maksymalną indywidualność. Rama jest przystosowana do widelców amortyzowanych 120 mm i można na niej jeździć z kołami 27,5+ lub 29 cali. Jednak widelec w rowerze testowym musiałby zostać wymieniony, aby przejść na 27,5+. Podajnik Stealth jest zintegrowany ze zmienną podporą, dzięki czemu podporą można sterować od dołu. Do pracy z paskiem zębatym rama wyposażona jest w poziome haki do napinania paska oraz otwór w prawej dolnej rurze tylnego trójkąta do mocowania paska. Jednak w HTA jest miejsce tylko na jeden uchwyt na butelkę.
Test Drössiger HTA Pinion 1: Geometria
Celem Drössiger HTA było stworzenie hardtaila zorientowanego na zjazdy. Podkreśla to kąt skrętu 68° i kąt siedzenia 74°, które wskazują na rower bardzo zorientowany na zjazdy. Ponadto Drössiger zastosował w HTA bardzo krótkie tylne widełki o długości 430 mm, co powinno poprawić zwrotność motocykla. Natomiast górna rura jest dość długa i ma 630 mm w rozmiarze L, co również skutkuje stosunkowo dużym zasięgiem wynoszącym 445 mm. W połączeniu z luźnym kątem skrętu daje to stosunkowo duży rozstaw osi wynoszący 1160 mm w rozmiarze L. To obiecuje raczej płynną jazdę niż zabawę, która pozostaje bardzo stabilna nawet przy dużych prędkościach.
Geometria Drössiger HTA Koło zębate 1
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 480 | 530 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 590 | 610 | 630 | 650 |
główka ramy (w mm) | 110 | 110 | 130 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1120 | 1140 | 1160 | 1180 |
Kąt skrętu (w °) | 68 | 68 | 68 | 68 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 445 | 465 |
Stosy (mm) | 630 | 630 | 650 | 650 |
Test Drössiger HTA Pinion 1: Sprzęt
Ramki do zdjęć | Koło zębate H-SL29 |
widelec amortyzowany | Rock Shox Reba RL |
niemy | / |
wirniki | Splajn DT Swiss M1900 |
Opona VR | Schwalbe Nobby Nic 2,25" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic 2,25" |
przerzutka tylna | Przekładnia zębata P1.18 |
dźwignia zmiany biegów | Koło zębate przerzutki obrotowej DS1.18 |
korba | Wałek zębaty |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano SLX |
tarcze hamulcowe | Shimano SLX |
sztyca | Pogłos Rock Shox Stealth (150 mm) |
siodło | Ergon GA30 |
trzon | Turbina wyścigowa 35 |
Lenker | Race Face AEFECT 35 |
Drössiger HTA Pinion jest dostępny w dwóch konfiguracjach. Zaczyna się od HTA Pinion 2 za 2999 €. Dostajesz za to np. widelec Rock Shox Recon Gold, koła DT Swiss M 1900 i osprzęt Race Face Ride/Evolve. Przetestowaliśmy wariant HTA Pinion 1 za 3699 euro. Ale jeśli wolisz sam zbudować taki kolekcjonerski przedmiot, możesz również kupić ramę z osprzętem P1.999 za 1.18 euro.
Najważniejszym elementem HTA Pinion 1 jest przekładnia Pinion P1.18 z paskiem zębatym Gates Carbon Drive. Skrzynia biegów Pinion zawiera dwustopniową przekładnię czołową z 18 biegami. W połączeniu z paskiem Gates Carbon Drive, skrzynia biegów oferuje prawie bezobsługowy napęd. Zakres przełożeń wynoszący 636% również nie musi ukrywać się przed konkurencją w zakresie przerzutek. Nawet Shimano XT 2×11 z korbami 36/24 i kasetą 11-42 ma niższy zakres 529%. Jednak system Pinion nie może dorównać systemowi przerzutek pod względem wagi, ponieważ cały system jest o około 1,2 kg cięższy niż grupa Shimano XT 2×11.
Poza tym nie przeprowadzano żadnych eksperymentów z wyposażeniem Drössigera. Widelec Reba 120 mm zapewnia komfort z przodu. Ponadto zainstalowano regulowaną sztycę Rock Shox Reverb, aby zapewnić niezbędne rezerwy na stromych zjazdach. Jeśli chodzi o koła, Drössiger polega na kołach DT Swiss M1900 Spline z oponami 2,25 ″ Nobby Nic. Z tym wyposażeniem i przekładnią Pinion rower waży 14,2 kg, co jest całkiem przyzwoitą wartością jak na hardtaila 120 mm.
Test Drössiger HTA Pinion 1: Na szlaku
Ponieważ był to mój pierwszy raz z dźwignią zmiany biegów Pionion, byłem ciekawy, jak poradzi sobie bezobsługowa alternatywa dla konwencjonalnych przerzutek. Transmisja jest bardzo dyskretna przez pierwsze kilka metrów. Nie słychać żadnych irytujących dźwięków, a kręcenie odbywa się bez strat tarcia w porównaniu z układem przerzutek. Biegi są łatwe do zmiany, a gradacja jest jednorodna i rozsądna. Jednak od samego początku rzuca się w oczy jeden mankament transmisji. Niestety redukcja przełożeń pod obciążeniem nie jest możliwa w przypadku przekładni Pinion. Zawsze trzeba odciążyć pedał, aby zmienić bieg na niższy.
Teraz ruszaj w teren z rowerem. Rower wykazuje niewielkie słabości na stromych podjazdach. Ze względu na dużą wagę i geometrię zorientowaną na zjazdy, HTA Pinion nie radzi sobie w górach. Nobby Nics 2,25 również toczą się dość słabo. Tutaj wybrałbym raczej szerszą i cieńszą oponę o profilu. Na odcinkach z dużą ilością zmian prędkości przerzutki Pinion odbierają żwawość, ponieważ nie można zredukować biegu pod presją i zawsze traci się rytm. Rower naprawdę pokazuje swoje walory na zjazdach. Doskonale nadaje się do rozpędzania, nawet na trudnych trasach. Rower jest bardzo solidny i płynnie prowadzi się po szlaku i łatwo nim manewrować nawet w ciasnych zakrętach. Jednak Reba ze swoimi 32-milimetrowymi goleniami wydaje się czasami nieco przytłoczona. Od czasu do czasu można by życzyć sobie widelca z goleniami 34 mm dla większej sztywności. W błocie rower w pełni pokazał swoje zalety. Przekładnie i pasek prawie nie tracą żadnej funkcji nawet przy dużym zabrudzeniu.
Schreibe einen Kommentar