BULLS Copperhead MAX RS zwrócił na siebie uwagę innowacyjną koncepcją: Trudno rozpoznawalny, ale wciąż zauważalny, oprócz solidnego wyposażenia Deore XT zastosowano mieszankę dwóch rozmiarów kół - 29 z przodu i 27,5 z tyłu. Przetestowaliśmy dla Ciebie rower i dowiedzieliśmy się, co ma do zaoferowania „mieszanka rozmiarów”.
Na początku naszego testu byliśmy nieco zaskoczeni pomysłem połączenia dwóch różnych rozmiarów kół w jednej ramie. Jest to prawie niezauważalne, ale BULLS Copperhead Max RS ma tak naprawdę dwa różne wymiary. Na przednim kole BULLS zastosowano 2,35-calową oponę Nobby Nic o szerokości 29 cala, podczas gdy duży Rocket Ron (27,5 × 2,6) znajduje się z tyłu. Twórcy wzorują się na motocrossie i liczą na te same potencjalne zalety. Węższa, ale większa przednia opona dobrze pokonuje przeszkody i umożliwia precyzyjne manewrowanie w terenie, podczas gdy szersza tylna opona o znacznie większej objętości zapewnia większy komfort i przyczepność. Sama aluminiowa rama Copperhead RS oferuje wszystko, czego można oczekiwać od solidnego roweru turystycznego. Naszym zdaniem proste wykończenie również przyciąga wzrok.
Geometria BULLS Copperhead 3 RS
41 | 46 | 51 | 56 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 460 | 510 | 560 |
Pozioma rura górna (w mm) | 575 | 595 | 615 | 635 |
główka ramy (w mm) | 100 | 115 | 140 | 175 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 435 | 435 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1070,6 | 1092,9 | 1114,3 | 1130,9 |
Kąt skrętu (w °) | 70,0 | 70,0 | 70,0 | 70,5 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,0 | 73,0 | 72,5 |
Zasięg (mm) | 402 | 413 | 426 | 431 |
Stosy (mm) | 585 | 594 | 618 | 648 |
Dzięki przerzutkom 2×11-XT, widelcowi Rock Shox Reba i wysokiej jakości obręczom, rama i wyposażenie stanowią przekonujące argumenty przemawiające za BULLS Copperhead MAX RS. Cały napęd pochodzi od Shimano, a dokładniej z serii XT. Tutaj pozostajesz wierny sobie i nie próbujesz oszczędzać w ukrytych miejscach. Hamulce to mały wyjątek: zastosowano tutaj M615 z grupy Deore, ale doświadczenie pokazało, że nie pozwalają one na żadne kompromisy w porównaniu z wersją XT i ważą tylko kilka gramów więcej. Wszystkie dodatkowe części, takie jak kierownica, mostek i sztyca podsiodłowa, są wykonywane we własnym zakresie. Prowadzenie kabli przebiega głównie wewnątrz ramy, co wygląda bardzo ładnie, ale może być później uciążliwe przy wymianie kabli.
Po faktach przechodzimy teraz do praktyki. Podczas naszej pierwszej jazdy pod górę od razu byliśmy zaskoczeni. Dwa rozmiary kół umożliwiają sportową, ale wygodną pozycję siedzącą, dlatego BULLS jest szczególnie odpowiedni dla ambitnych rowerzystów turystycznych i początkujących. Obiecany komfort opony plus jest faktycznie odczuwalny w praktyce. Copperhead MAX RS ma również wiele do zaoferowania na zjazdach, na próżno czekamy na często krytykowane, gąbczaste prowadzenie rowerów plus. Już po pierwszym okrążeniu jesteśmy całkowicie przekonani do koncepcji motocykla. Mimo to trzeba przyznać, że motocykl ma chyba jeszcze większy potencjał i że koła 29” z pewnością mogłyby z niego wyciągnąć trochę więcej – szczególnie w technicznych pasażach.
To samo dotyczy dłuższych, płaskich przejść, które doskonale znamy z długich wycieczek czy maratonów MTB. Tutaj również 29 potoczyłoby się trochę lepiej. Niemniej jednak BULLS Copperhead działa bardzo płynnie i zachęca do podziwiania krajobrazu podczas wycieczki bez ciągłych zakłóceń spowodowanych niespokojnymi uderzeniami i wstrząsami.
Zgodnie z oczekiwaniami, szerokie przełożenie i nienaganny napęd spisały się absolutnie niezawodnie i sprawdziły się w każdych warunkach - to samo dotyczy hamulców, które pozostawiają równie pozytywne i nienachalne wrażenie. Na zjazdach rower szybko się denerwuje i wymaga dużo pracy od rowerzysty. Jednak tył również spisał się bardzo dobrze, dobrze pochłaniając uderzenie jak na hardtaila i zapewniając duży rozpęd do przodu, zwłaszcza na podjazdach.
Schreibe einen Kommentar