E-Performance / Rynek: Dzięki Drive S berliński producent napędów Brose po raz pierwszy prezentuje specjalny napęd do elektrycznych rowerów górskich. W porównaniu z poprzednim silnikiem, Drive S powinien dostarczać więcej mocy w średnim zakresie kadencji, ale bez utraty naturalnego czucia wsparcia, które charakteryzowało dotychczas Brose'a. Dysk będzie dostępny od września 2018 roku.
W prawie żadnym innym obszarze rynku rowerowego nie ma tak dużego ruchu jak w przypadku e-rowerów. W ciągu ostatnich kilku miesięcy było podejrzanie cicho na temat producenta napędów Brose, ale teraz rozmowa powraca z hukiem. Do tej pory w ofercie był tylko jeden silnik, podczas gdy konkurencja Bosch, Shimano czy Yamaha oferowała co najmniej dwa różne warianty dla odpowiednich obszarów zastosowań. Zmienia się to ze skutkiem natychmiastowym: wraz z nową serią Brose Drive w przyszłości w programie pojawią się trzy napędy – szczególny nacisk kładzie się na model Drive S, który ma służyć bardzo popularnemu obecnie rynkowi e-MTB.
Pod względem wymiarów i rozmiaru montażowego Brose Drive S odpowiada klasycznemu silnikowi Brose: pozostaje tak samo kompaktowy i dlatego tak dobrze można go zintegrować z ramą. Ale nawet jeśli nie jest rozpoznawalny z zewnątrz, w środku wiele się wydarzyło. Zarówno sprzęt w samym silniku, jak i oprogramowanie sterujące zostały dostosowane, aby zoptymalizować Drive S do wymagającego obszaru użytkowania poza utartymi szlakami. Na przykład nowy napęd zapewnia do 15 procent większy moment obrotowy – to była jedna z głównych wad silnika w przeszłości. Dzięki poprawie wydajności zużycie baterii raczej nie powinno wzrosnąć.
Jednak naturalne odczucie jazdy silnika Brose, które wielu doceniało w przeszłości, nie jest poświęcane na rzecz zwiększonej wydajności i powinno zostać w pełni zachowane. „Dzięki Drive S po raz kolejny zwiększyliśmy wydajność i wydajność. Było dla nas ważne, aby motocykle z silnikiem Brose nie zmieniały się w motorowery, ale można było nimi jeździć jak na klasycznych motocyklach z dużym doświadczeniem, równowagą i kontrolą”. mówi Horst Schuster z firmy Brose Antriebstechnik. Nowy dysk będzie dostępny od września 2017 r.
Nowością jest także Brose Drive TF, który jest specjalnie zaprojektowany dla S-Pedelec z obsługą do 45 km/h i jest oparty na poprzednim silniku. Oczywiście pozostaje to w programie i nazywa się teraz Brose Drive T.
Thomas mówią
Nowy dysk będzie dostępny od września 2018. a nie 2017?
Tomasz mówią
Powyżej nadal jest napisane, że dysk będzie dostępny od września 2018 r