XLC to marka komponentów Grupy Winora. Należą do nich takie marki jak Haibike oraz Staiger i Sinus. Ludzie ze Schweinfurtu od dawna budują rowery i dlatego wiedzą, jak powinna wyglądać sztyca. AllMtn Remote SP-06 oprócz niskiej ceny ma wiele zalet.
XLC AllMtn Remote SP-06: Dane techniczne
Średnica: 30,9 / 31,6 mm
Hub: 80 / 100 / 120 mm
Kontrola: Wewnętrzny / Zewnętrzny
Zdalny: Zug
wewnętrzne funkcjonowanie: ciśnienie gazu
Cena: 179,00 €
XLC AllMtn Remote SP-06: Test wymiarów rozpórki
Efektywny skok: 97mm
Minimalna głębokość wprowadzenia: 96mm
Maksymalna długość użytkowa: 308mm
Wysokość siedziska po złożeniu: 70mm
Waga: 724g (żyłka 150cm)
XLC AllMtn Remote SP-06: Montaż
XLC jest jednym z naszych ulubionych, jeśli chodzi o montaż. To bardzo łatwe i stałe. Jeśli rama na to pozwala, kabel zewnętrzny można poprowadzić w górnej rurze lub na zewnątrz. Zewnętrzna skorupa musi zostać docięta na wymiar i wyposażona w zaślepki, następnie linka przerzutki przechodzi przez dźwignię, skorupę i jest mocowana do główki sztycy metalową lufą. Kątowe wyjście na manetkę jest dobre, pozwala na mniejsze promienie osłony na kierownicy, ale może trzeba ją trochę wygiąć. Napięcie można szybko i łatwo regulować za pomocą śruby radełkowanej na głowicy wspornika.
XLC AllMtn Remote SP-06: przetwarzanie
Wykonanie jest w porządku, szczególnie w tej cenie. Srebrno-szare anodowane wykończenie wyróżnia słupek XLC spośród innych i na pewno znajdzie przyjaciół. Gumowa powłoka dźwigni jest również dodatnia. Opierając się na doświadczeniach ostatnich kilku lat, również wsparcie klasyfikujemy jako solidne.
XLC AllMtn Remote SP-06: Funkcja
Przy cenie detalicznej około 150 euro sztyca regulowana XLC jest jedną z najtańszych sztyc regulowanych, które można kupić za pomocą pilota na kierownicę. Co zaskakujące, nie wpływa to jednak na funkcjonalność. Szybkość wysunięcia naboju gazowego jest przyjemnie szybka, ale nadal mieści się w zielonym zakresie. Mocowanie siodełka jedną śrubą działa szybko i niezawodnie - ale sztyca ma też cofnięcie 15mm - nie każdemu to się spodoba.
Pilot znamy w podobny sposób od niektórych innych producentów - przynajmniej jeśli chodzi o kształt. W obszarze chwytu jest natomiast wytłoczone logo XLC, które na szczęście jest gumowane i przez to prawie niemożliwe jest ześlizgnięcie się podczas jazdy, bardzo ładnie! Ergonomia jest w porządku, ale umiejscowienie dźwigni okazało się dość trudne. Wynikało to również z faktu, że wstępnie zagięte wyjście linki kolidowało z dźwignią hamulca. Po krótkim śmiałym zgięciu problem został rozwiązany.
Jakkolwiek pozytywne może być zewnętrzne prowadzenie podczas montażu - mocując linkę pod siodłem, podczas zapadania się zawsze tworzy się nieestetyczna pętla, która może również zaczepić się o gałęzie, tylny trójkąt lub ubranie podczas jazdy.
Schreibe einen Kommentar