Przetestuj Power2Max NG: Nadeszła wiosna! Prawdopodobnie spędziłeś na rowerze kilka godzin w tym roku, bo wiesz, że mistrzów tworzy się wiosną. A jeśli nie, to najwyższy czas wyciągnąć rower wyścigowy z piwnicy i zacząć trenować. Jeśli potrzebujesz kopa motywacyjnego lub dwóch, potrzebujesz lepszej kontroli nad treningiem lub po prostu „szalejesz na punkcie danych”, powinieneś pomyśleć o watomierzu do swojego roweru wyścigowego. W każdym razie jestem wszystkim po trochu i dlatego tym bardziej cieszę się, że mogę przez kilka tygodni testować watową korbę pomiarową firmy Power2Max.
Power2Max NG — rozpakowywanie
Mój wybór padł na Power2Max NG w połączeniu z korbą Rotor 3D+ z łożyskami i zębatkami Rotor.
Korba, łożyska, tarcze w skrócie
Rotor 3D+ to wysokiej klasy model Rotora. Został zaprojektowany zgodnie z zasadami oszczędzania masy i sztywności. Ramiona korby są obrabiane CNC w Hiszpanii z aluminium lotniczego 7055.
Kompaktowa korba Rotor 3D+ Road jest wyposażona w zintegrowany aluminiowy wałek drążony o średnicy 30 mm. Korba charakteryzuje się niską wagą i większą sztywnością w porównaniu do korby 3D. Wydrążone ramiona korby Rotor 3D+ mają anodowaną na czarno powierzchnię, która nadaje im szczególnie fajny wygląd.
Kolejną zaletą Rotor 3D+ jest to, że pasuje do prawie każdej ramy dzięki uniwersalnemu systemowi suportu „UBB”. System UBB nie jest standardem. Spełnia wszystkie normy, ponieważ pozwala na montaż niemal każdej osi korby Rotor 24 lub 30 mm w dowolnej ramie, niezależnie od zalecanego typu suportu. Wystarczy, że weźmiesz ze stołu prawy suport firmy Rotor. W moim przypadku łożysko PF4130, które jest przeznaczone do korb o średnicy osi 30mm i średnicy obudowy 41mm. Łożyska są montowane bezpośrednio w ramie bez nylonowej tulei. Ważą ok. 68 g i są wyposażone w wysokiej jakości silikonową uszczelkę chroniącą przed brudem, kurzem i wodą.
Jeśli chodzi o tarcze, wybieram kompaktową gradację (50/34 zęby). A ponieważ jeżdżę z Q-Ringami od dobrego roku, szczególnie cieszę się, że pasują również do miernika mocy. Owalne tarcze działają w następujący sposób: Tarcze mają największy obwód w miejscu, w którym przykładam największą siłę do pedału. Najmniejszy obwód znajduje się w górnym martwym punkcie. Owalne tarcze Q-Rings optymalizują przenoszenie mocy i promują okrągłe kopnięcie.
Watomierz
A teraz do rzeczy najważniejszej:
Power2Max NG to „nowa generacja” miernika mocy Power2Max i wynik całkowicie nowego opracowania pomiaru mocy opartego na pająku. Jest opracowywany i produkowany w Niemczech. Power2Max NG powinien być jeszcze łatwiejszy w użyciu i bardziej precyzyjny niż jego poprzednik, Type S. Jest kompatybilny z Bluetooth i oferuje pełny pomiar wydajności w najwyższej jakości. W porównaniu do Type S, Power2Max NG jest o około 25 gramów lżejszy.
Funkcje Power2Max NG:
- akumulator
Power2Max NG jest zasilany akumulatorem. Żywotność baterii wynosi ok. 150 godzin. - Ant+/Bluetooth
Dane dotyczące wydajności można przesyłać do komputera rowerowego lub smartfona przez ANT + lub Bluetooth. - Genauigkeit
Power2max NG określa moc z dokładnością +/- 1% - TC+
Power2Max NG ma kompensację temperatury Plus. Proces kompensacji wpływu temperatury Power2Max został ponownie udoskonalony. - Metryki NG
NG oferuje następujące dane: moc, kadencja, rozkład prawo-lewo, moment obrotowy, płynne pedałowanie - Proste2użycie²
Możliwe jest automatyczne zerowanie, brak wymiany baterii, określanie kadencji bez zewnętrznego magnesu, zmiana tarczy bez wpływu na dokładność. - zbudowany2odporność
Miernik mocy NG oferuje wiarygodne dane dotyczące wydajności zawsze i wszędzie, jest wodoodporny, prawie niezużywalny i bardzo wytrzymały. - Wyprodukowano w Niemczech
Mierniki mocy Power2Max zostały opracowane w Niemczech i zgodnie z najwyższymi standardami
Standardy jakości wykonane ręcznie w sposób przyjazny dla środowiska.
Power2Max NG – montaż
- Najpierw pierścienie Q są montowane na mierniku mocy Power2Max NG. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe położenie i ciasne dopasowanie tarcz mechanizmu korbowego. Najpierw prowadź dużą tarczę z góry nad miernikiem mocy Power2Max NG.
- Teraz wyrównaj otwory na połączenia śrubowe.
- Po doprowadzeniu małej zębatki do miernika mocy Power2Max NG od tyłu, wszystko jest przykręcane dostarczonymi śrubami do zębatki. WAŻNE: Należy przestrzegać momentów dokręcania podanych przez producenta. Należy również wziąć pod uwagę wyrównanie tarcz i śrub tarczy.
- Następnie montujesz korbę na mierniku mocy Power2Max NG. W tym celu należy przeprowadzić korbę od przodu przez otwór w mierniku mocy. Należy przy tym zwrócić uwagę na wyrównanie i prawidłowe osadzenie korby pedału na mierniku mocy. Rotor 3D+ ma zamknięcie z pierścieniem blokującym. Od wewnątrz należy umieścić kilka kropli średnio mocnego zamka śrubowego (np. Locktite 243). Jest to następnie dokręcane za pomocą specjalnego narzędzia. WAŻNE: Pierścień blokujący musi być prawidłowo osadzony na gwincie. Określone narzędzie można zacisnąć w imadle w celu uproszczenia montażu. Gwarantuje to bezpieczną pozycję danego narzędzia podczas dalszego montażu: pierścień blokujący jest dokręcany z zalecanym momentem obrotowym. Moment dokręcania można znaleźć w obszarze pobierania na stronie power2max.com.
- Korbę można teraz zamontować jak normalną korbę Rotor 3D+, pod warunkiem, że są już zamontowane odpowiednie łożyska. Instrukcje na ten temat można znaleźć w obszarze pobierania Rotor.
- Po złożeniu koniecznie należy sprawdzić iw razie potrzeby wyregulować przerzutkę przednią.
- Montaż jest zakończony, ale bez następnego kroku Power2Max NG byłby tylko bardzo drogim pająkiem korbowym z kołem 110 śrub. Power2Max musi być teraz sparowany z urządzeniem wyjściowym (tachometrem). Wszystkie dane zostaną później zapisane i wyświetlone na nim. Przeprowadziłem ten test z Wahoo Elemnt. Połączenie jest nieco inne dla każdego producenta, ale generalnie zawsze działa to tak: Istnieje funkcja, za pomocą której można wyszukać w pobliżu urządzenia obsługujące ANT+, gdzie w wynikach wyświetlany jest miernik mocy. Następnie musisz ponownie potwierdzić, że naprawdę chcesz podłączyć prędkościomierz do tego miernika mocy i to wszystko. Gotowy do wyjścia!
Schreibe einen Kommentar