Rynek: Prawie każdy z nas spotkał się prawdopodobnie z rowerami i rowerami elektrycznymi firmy Fischer. Można je kupić w różnych dużych sieciach supermarketów, wysyłkowo lub na Amazonie. To, wraz z naprawdę niskimi cenami w porównaniu do konkurencji, jest również powodem, dla którego Fischer jako marka rowerowa często spotyka się z dużym sceptycyzmem. To wystarczający powód, abyśmy szczegółowo przyjrzeli się programowi e-rowerów Fischer na rok 2017. Staje się jasne: choć zachowują własne korzenie, chcą też wyzwolić się z wizerunku „marki dyskontowej”.
Rowery elektryczne Fischer: napędy i akumulatory
Jeśli chodzi o wbudowane napędy, Fischer polega na różnorodności: od wypróbowanego i przetestowanego silnika środkowego po silniki na tylne koła i obecnie dość egzotyczny silnik na przednie koła, reprezentowane są prawie wszystkie warianty. Ale konstrukcja nie jest jedyną rzeczą, która odróżnia poszczególne napędy rowerów Fischer od siebie. Istnieją również znaczne różnice w wydajności wsparcia. Chociaż wszystkie zastosowane silniki mają liczbową moc wyjściową 250 watów, dostarczają różne ilości mocy na drogę. Podczas gdy środkowy silnik modeli Proline Evo z momentem obrotowym 80 Nm może dotrzymać kroku Boschowi, Brose'owi lub Yamasze, w szczególności silniki na przednie koła są znacznie bardziej powściągliwe z momentem obrotowym 20 Nm.
Czy zatem mniejsza wydajność zawsze jest gorsza? Niekoniecznie – jak to często bywa, zależy to całkowicie od obszaru zastosowania. Podczas gdy 80 Nm jest uzasadnione na rowerze górskim na stromych podjazdach, nie potrzebujesz prawie tyle mocy, aby spokojnie załatwić sprawy w ruchu miejskim. Nawiasem mówiąc, większość silników w kołach Fischera jest produkowana przez chińskiego giganta przemysłowego Bafang.
Różnorodność jest również popularna, jeśli chodzi o baterie. Pojemności od 317Wh do 557Wh, mocowanie na dolnej rurze lub pod bagażnikiem - łączy je jednak markowe ogniwo Panasonic i zintegrowany program równoważenia akumulatorów, który ładuje i rozładowuje akumulatory w sposób chroniący komórki.
Rowery elektryczne Fischer: wyświetlacz i jednostka sterująca
Nie tylko w przypadku napędów, ale także jednostki sterującej, dostępna jest szeroka gama produktów, od prostych i minimalistycznych po ultranowoczesne i pełne inteligentnych funkcji. Najprostsze modele opierają się na Ecoline LED, która w pewnym stopniu łączy jednostkę sterującą i wyświetlacz. Dwie diody LED informują o aktualnym poziomie wsparcia i pozostałej pojemności baterii, a obsługa systemu odbywa się za pomocą czterech przycisków. Na drugim końcu skali znajduje się nowy wyświetlacz Proline-Evo Teasi TFT. W najlepszych modelach zamiast monochromatycznego wyświetlacza LCD montowany jest Teasi: Teasi to urządzenie nawigacyjne dla rowerów z kolorowym wyświetlaczem, a w przypadku rowerów elektrycznych Fischer także z interfejsem do silnika: Wszystkie dane, takie jak prędkość , pozostały zasięg lub całkowitą liczbę kilometrów można łatwo odczytać tutaj . Dzięki połączeniu Bluetooth Teasi może być również używany jako komputer fitness. Planując wycieczkę, Teasi uwzględnia dane z e-roweru: propozycje tras są tworzone na podstawie aktualnego poziomu naładowania baterii i, w zależności od wybranego poziomu wsparcia, Teasi oblicza zasięg na podstawie terenu.
Zdecydowana większość modeli wykorzystuje wypróbowany i przetestowany monochromatyczny wyświetlacz nad mostkiem, który również otrzymał niezwykłą aktualizację na rok 2017. Oprócz istniejącego złącza ładowania USB, teraz jest również wyposażony w funkcję Bluetooth. Smartfon może być używany jako system nawigacji za pośrednictwem dedykowanej aplikacji - wskazówki są następnie przesyłane z telefonu komórkowego na wyświetlacz.
Rowery elektryczne Fischer: serwis i gwarancja
Fischer przywiązuje dużą wagę do zadowolonych klientów, dlatego ciężko pracuje, jeśli chodzi o serwis i gwarancję. Szczególnie godna uwagi jest tutaj gwarancja na ramę, która obowiązuje przez 30 lat w firmie Fischer. Ponadto istnieje gwarancja dostępności akumulatorów do 2021 roku - więc dla wszystkich sprzedawanych modeli nadal będzie można kupić nowy, nieużywany akumulator za cztery lata ze 100% gwarancją. Mówiąc o akumulatorze: Fischer udziela również na niego gwarancji – trwa ona 12 miesięcy dla modeli Ecoline, 18 miesięcy dla Proline i 24 miesiące dla Proline-Evo.
Jeśli po zakupie pojawią się problemy, a na rowerze lub komponentach pojawią się wady, przez pierwszy rok od zakupu możesz skorzystać z bezpłatnej usługi Fischer w domu. Spotkanie jest umawiane przez telefon, a następnie przeszkolony inżynier obsługi klienta przygląda się problemowi na miejscu.
Rowery elektryczne Fischer 2017: miasto i trekking
Mimo że liczba E-MTB rośnie w Fischer w 2017 roku, podobnie jak w całej branży, nadal koncentruje się na rowerach miejskich i trekkingowych. Oczywiście pierwszą rzeczą, która odróżnia Cię od obecnie ogromnej konkurencji, jest niska cena. Dzięki Ecoline ER 1704 znajdziesz elegancki miejski e-rower za mniej niż 1.000 euro. Jasne: silnik piasty w przednim kole nie jest tak mocny jak droga konkurencja, akumulator jest prawdopodobnie trochę za słaby na dłuższą weekendową wycieczkę, a komponenty są raczej pragmatyczne. Jeśli jednak szukasz po prostu stylowego roweru do miasta i chciałbyś mieć trochę dodatkowego wsparcia ze strony zintegrowanego silnika bez konieczności wydawania małej fortuny, to powinien to być bardzo dobry wybór. Oczywiście wszystkie rowery elektryczne Fischer w tej kategorii są wyposażone w zainstalowane na stałe oświetlenie zgodne ze standardem StVZO i odpowiednie odblaski.
Jednak modele Proline Evo pokazują, że Fischer potrafi również budować nowoczesne e-rowery, które nie muszą się ukrywać przed uznanymi specjalistycznymi markami detalicznymi. Silnik umieszczony centralnie zapewnia 80 Nm, akumulator 557 Wh zapewnia dużą wytrzymałość, przerzutki z 8-biegowymi przerzutkami w piaście Nexus są idealne do miasta, a nowy wyświetlacz Teasi ma nawet na pokładzie nawigację.
Przegląd wszystkich miejskich i trekkingowych rowerów elektrycznych Fischer
Silnik: Centralny silnik 36V / 50Nm
pojemność baterii: 317Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7 biegów
Waga: ok. 28kg
Cena: € 1.199
Silnik: Silnik piasty (VR) 36V / 20Nm
pojemność baterii: 317Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 3 biegów
Waga: ok. 26,5kg
Cena: € 999
Silnik: Silnik piasty (VR) 36V / 20Nm
pojemność baterii: 522Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7 biegów
Waga: ok. 27kg
Cena: € 1.299
Silnik: Centralny silnik 48V / 80Nm
pojemność baterii: 422Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7 biegów
Waga: ok. 28kg
Cena: € 1.599
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 20Nm
pojemność baterii: 504Wh
Okrążenie: Shimano Acera 3×8
Waga: ok. 26,5kg
Cena: € 1.399
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 20Nm
pojemność baterii: 557Wh
Okrążenie: Shimano Acera 3×8
Waga: ok. 26,5kg
Cena: € 1.499
Silnik: Centralny silnik 48V / 80Nm
pojemność baterii: 557Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 8 biegów
Waga: ok. 28kg
Cena: € 1.999
Rowery elektryczne Fischer 2017: Rowery elektryczne górskie
Oczywiście Fischer nie zatrzymuje się również na trendach E-MTB: oprócz trzech hardtaili, w tym jednego z oponami Modern Plus, oferta obejmuje również w pełni sprężynowy skok 100 mm. Nawet jeśli dość pragmatyczny sprzęt z pewnością nie jest przeznaczony do ścigania Fischera E-MTB na przykład po kamienistych szlakach nad jeziorem Garda, to nadal jest to atrakcyjna opcja dla tych, którzy cenią sobie wygodę, a także lubią utwardzone ścieżki.
Przegląd wszystkich rowerów elektrycznych Fischer
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 40Nm
pojemność baterii: 418Wh
widelec amortyzowany: SR Suntour XCT 100 mm
rozmiar koła: 27,5 "
Okrążenie: Shimano Deore 3×8
Waga: ok. 25,5kg
Cena: € 1.399
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 45Nm
pojemność baterii: 422Wh
widelec amortyzowany: SR Suntour XCT 100 mm
rozmiar koła: 27,5 "
Okrążenie: Shimano Deore 3×8
Waga: ok. 25,5kg
Cena: € 1.549
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 45Nm
pojemność baterii: 422Wh
widelec amortyzowany: SR Suntour XCT 100 mm
rozmiar koła: 29 "
Okrążenie: Shimano Deore 3×8
Waga: ok. 25,5kg
Cena: € 1.549
Silnik: Silnik piasty (tył) 48V / 45Nm
pojemność baterii: 557Wh
widelec amortyzowany: SR Suntour XCT 100 mm
rozmiar koła: 27,5+"
Okrążenie: Shimano Deore 3×8
Waga: ok. 25,5kg
Cena: € 1.799
W. Hollmanna mówią
Witam Panie Faiss,
Niestety, nie mogę zgodzić się z twoimi doświadczeniami z Fischer E Bike. W kwietniu 2018 kupiłem Fischer E Bike Trekking 2018 w Media Markt. Po 3 dniach hamulce nie były już sprawne, więc musiałem zadzwonić do obsługi klienta. Po 3,5 tygodnia!!! Potem przyszedł przedstawiciel handlowy i po 30 minutach wszystko było ok. W zeszłym tygodniu byłem w Tyrolu i chciałem zrobić kilka wycieczek po górach. Wyjechałem pierwszego dnia wakacji. Po około 3,50 kilometra pod górę, bateria kliknęła i nic nie działało, chociaż zniknął tylko jeden pasek. Zawróciłem więc i sfrustrowany pojechałem do hotelu. Nie chcę nawet mówić o zachowaniu podczas hamowania. Następnie natychmiast wysłałem wiadomość e-mail do Fischera z błędami, aby jak najszybciej uzyskać instalatora. Niestety po 8 dniach nie otrzymałem odpowiedzi. Czy to obsługa klienta???
M Boa mówią
Mogę tylko zgodzić się z O. Hollmannem - w Bremie nie ma warsztatu, który przyjąłby mój rower. Wydostanie się zajęło monterowi 4 tygodnie. Dostarczono mi nowy bagażnik bez żadnych połączeń krzyżowych i śrub. Za połączenia poprzeczne musiałem ponownie zapłacić 5,85 € za dostawę i osobno zamówić śruby! Nigdy w życiu tyle nie dzwoniłem w sprawie roweru.
NIGDY WIĘCEJ RYBAKA.
Hogan Michał mówią
Mój znowu się zepsuł, widocznie znowu czujnik. Całkowity przebieg do tej pory 376 km. Sporo kasy za kilka kilometrów, zobaczymy co mi jutro powie obsługa klienta.
Alex mówią
Witam, jeżdżę em 1 od 1 roku.
W tym czasie przejechałem 6000 km. Na początku łańcuch zawsze zeskakiwał z zębatki przy próbie wrzucenia pierwszego biegu. Potem skorzystałem z usługi domowej. Oczywiście na wizytę musiałbym czekać 3 tygodnie. Pracownik serwisu zauważył skrzywioną przerzutkę na tylnym kole. Element został wyprostowany, a błąd poprawiony.
Przy prędkości 4500 km/h słychać było trzask z tylnego koła. Następnie wymieniono silnik. Postanowiłem sam wymienić silnik, co było możliwe bez żadnych problemów.
Jestem bardzo zadowolony z roweru. Jedyną wadą jest to, że rama nie jest tak sztywna jak w moim rowerze Bulls e. Stosunek ceny do wydajności jest rewelacyjny. Części zamienne są również bardzo tanie. Tylny silnik kosztuje zaledwie 150 euro. Tylny silnik w moich Bullach kosztuje ponad 500 €.
Prawdziwa alternatywa dla kogoś, kto szuka taniego e-roweru.