Rynek: Od ponad 130 lat marka Victoria jest ściśle związana z tematyką rowerową. Pomimo całej świadomości tradycji, obecne zmiany nie są zaspane i coraz większy nacisk kładzie się na kartę e-roweru. Rowery elektryczne Victoria 2017 obejmują w sumie ponad 40 modeli — przejrzeliśmy całą gamę i przedstawiamy mały przegląd.
Victoria E-Bikes 2017: e-Manufaktur - Szlachetnie iz jednego źródła
Modele e-Manufaktur są w gamie Victoria od 2014 roku i wygrały już kilka testów, a także świetnie wypadły w teście FOCUS. Pierwotnym celem było zaprojektowanie nowego, nowoczesnego i stylowego klasycznego roweru typu step-through. Na przykład akumulator przeniósł się na rurę podsiodłową, a rama przybrała zakrzywione linie. Wkrótce pojawiły się pierwsze rowery Victoria e-Manufaktur z poziomą górną rurą, ale z tym samym uderzającym językiem projektowym i standardowym wyposażeniem wysokiej jakości.
Wobec ogromnego sukcesu gamy produktów nie dziwi fakt, że w 2017 roku ponownie zagościła ona na stałe w ofercie niemieckiego producenta. W tym roku dostępnych jest sześć wariantów wyposażenia, przy czym w trzech z nich masz do wyboru górną rurę typu step-through i poziomą, pozostałe trzy są dostępne tylko z głęboko tłoczoną ramą „Wave”. Wszystkie modele e-producentów mają wspólny napęd Bosch. Południowoniemiecki pionier e-drive wyposaża trzy modele, każdy w swój aktywny napęd i mocny silnik.
Jeśli chodzi o przerzutki, Victoria w modelach e-Manufaktur polega prawie wyłącznie na niewymagających konserwacji przerzutkach w piaście. W tańszych wariantach z silnikiem Active Line, biegi są zmieniane za pomocą piasty przerzutki Nexus firmy Shimano, podczas gdy najlepsze modele oprócz wariantu z przerzutkami XT wykorzystują bezstopniową piastę NuVinci. Ceny kół Victoria e-Manufaktur wahają się od 2.699 do 3.599 euro.
Victoria e-Manufactory 2017: Cała gama modeli
Napęd: Wydajność Boscha
Akku: 500Wh
Okrążenie: NuVinci N380
Waga: od 27,6 kg
Cena: € 3.599
Napęd: Wydajność Boscha
Akku: 500Wh
Okrążenie: NuVinci N360
Waga: od 27,1 kg
Cena: € 3.299
Victoria E-Bikes 2017: e-trekking – wszechstronne rowery z napędem Bosch
Najbardziej wszechstronne, a przy ponad 20 modelach najbardziej wszechstronne modele rowerów elektrycznych z Victoria 2017 to rowery e-trekkingowe. Wszystkie mają jedną wspólną cechę - od niedrogiego podstawowego 5.5SE do topowego modelu e-Trekking 8.9 - napęd firmy Bosch. Orientacja rowerów e-trekkingowych jest, jak na takie rowery przystało, niezwykle uniwersalna: błotniki, oświetlenie zgodne ze standardem StVZO oraz bagażnik sprawiają, że modele e-trekkingowe Victoria są wygodnymi towarzyszami na co dzień, a amortyzowany widelec przeraża nawet w najgorszej dziurze.
W przypadku większości modeli kupujący mogą wybierać spośród trzech typowych dla Wiktorii kształtów oprawek: Oprócz klasycznych oprawek męskich z poziomą rurą górną dostępne są również oprawki trapezowe z niższym przekrokiem, a także w kształcie fali, jak tradycyjne ramy z przekrokiem. Biorąc pod uwagę dużą liczbę różnych wariantów modeli, nie jest zaskakujące, że istnieje odpowiedni model dla (prawie) każdego wymagania i każdego budżetu. Oprócz mocnego silnika Bosch Performance, który zasilany jest akumulatorami o pojemności 500 Wh, w topowych modelach zastosowano również nowoczesne, hydrauliczne hamulce tarczowe. Oczywiście możesz również wybierać pomiędzy przerzutkami w piaście i przerzutkami, w zależności od preferencji i potrzeb. Pod względem ceny rowery e-trekkingowe Victoria wahają się od 2.999 do 1.849 euro.
Victoria E-Bikes 2017: e-special – specjalne rowery do specjalnych potrzeb
W przypadku elektrycznych pedeleków Victoria, nazwa mówi sama za siebie: były to specjalne rowery do specjalnych potrzeb pod różnymi względami. Cóż, wymagania dla dwóch modeli e-special 10.7 i 10.6 nie są aż tak wyjątkowe - to prawdziwe S-Pedelec, których napęd wspiera kierowcę do prędkości 45 km/h. Podczas gdy silnik Bosch zapewnia niezbędną moc w modelu 10.7, napęd Impulse 10.6 popycha e-special 2.0 do maksymalnej prędkości. Podczas gdy ten ostatni jest dostępny tylko jako model męski z poziomą rurą górną, S-Pedelec z napędem Bosch jest również dostępny jako wariant z ramą trapezową i niskim przekrokiem.
Poza tym oba modele są do siebie podobne pod wieloma względami: niezwykle mocne hamulce Magury zapewniają niezbędne wyhamowanie nawet przy dużych prędkościach, a zmiana biegów odbywa się za pomocą przerzutek XT firmy Shimano w obu modelach. Pod względem ceny model z napędem Impulse jest o krok do przodu: za 3.399 euro jest o całe 300 euro tańszy niż e-special 10.7 z silnikiem Bosch Performance.
Victoria e-Special 10.7
Napęd: Bosch Wydajność 45
Akku: 500Wh
Okrążenie: Shimano XT
Waga: od 23,0 kg
Cena: € 3.699
Victoria e-Special 10.6
Napęd: Impuls 2.0
Akku: 612Wh
Okrążenie: Shimano XT
Waga: od 23,4 kg
Cena: € 3.399
Victoria e-Special 7.7: Jeśli chcesz czegoś więcej
Dzięki e-special 7.7 Victoria ma w swojej ofercie również e-rower, który charakteryzuje się maksymalną dopuszczalną masą całkowitą 170 kg. Ograniczenie wagi jest zawsze problemem, zwłaszcza w przypadku rowerów elektrycznych, ponieważ masa roweru jest częścią dopuszczalnej masy całkowitej, podobnie jak np. obciążenie bagażnika. Na przykład, jeśli weźmiesz dopuszczalną masę całkowitą 130 kg, na pierwszy rzut oka wydaje się to dużo. Jeśli jednak odejmiemy średnią wagę e-roweru z 25 kg i może jeszcze 5 kg obciążenia na bagażniku, na rowerzystę pozostanie tylko 100 kg i ewentualnie torba lub plecak.
W tym względzie cieszy fakt, że Victoria ma w swoim asortymencie odpowiednio stabilny rower, który jest również dobrze wyposażony w hydrauliczne hamulce szczękowe, napęd Impulse 2.0 i przerzutki w piaście Shimano Nexus 8. Victoria e-Special 7.7 kosztuje 2.899 euro i jest dostępna zarówno jako rama przejściowa, jak i tradycyjna rama męska.
Victoria E-Bikes 2017: e-Urban, e-Retro i e-Holland – oko jedzie wzdłuż
Z trzema seriami modeli Victoria jest poświęcona tematowi e-rowerów w mieście. Nowy model retro jest szczególnie stylowy i zachwyca skórzanymi rączkami i siodełkiem, oponami w dopasowanym kolorze, chromowanymi dodatkami i atrakcyjną wizualnie ramą. Ponadto istnieje prawie tuzin modeli miejskich, których wyposażenie i geometria są skierowane przede wszystkim do rowerzystów miejskich dbających o wygodę i które są dostępne w cenie 1.499 euro. Trzy holenderskie motocykle mają te same cechy, co ich niezmotoryzowane odpowiedniki: wyprostowana pozycja siedząca, stabilne prowadzenie i wyposażenie przyjazne dla miasta.
Który napęd jest właściwy? Shimano, Impulse czy TranzX?
W rowerach elektrycznych Victoria City zastosowano łącznie trzy, a dokładniej cztery różne układy napędowe. Rower retro Retro 7.6 i dwa topowe modele Urban 7.5 i 7.4 opierają się na opracowanym i wyprodukowanym w Niemczech napędzie Impulse 2.0. Jego siła tkwi w szczególności w ekonomiczności i bardzo dobrej koordynacji z piastą przerzutki Shimano Nexus - sprytna elektronika na krótko zawiesza wspomaganie silnika podczas zmiany przełożeń i tym samym chroni materiał. Jednak do trzech holenderskich rowerów projektanci z Victorii wybrali napęd Steps od Shimano, który charakteryzuje się kompaktowymi wymiarami i niską wagą. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem jest napęd TranzX, który Victoria wykorzystuje zarówno jako tradycyjny silnik montowany pośrodku, jak i jako silnik piasty na przednim kole. Oprócz bardzo niskiej ceny, niektóre modele TranzX mogą pochwalić się także akumulatorem zintegrowanym z dolną rurą.
Napęd: Środkowy silnik TranzX
Akku: 384Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7
Waga: od 27,7 kg
Cena: € 1.799
Napęd: Silnik piasty TranzX (przód)
Akku: 396Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7
Waga: od 27,7 kg
Cena: € 1.499
Napęd: Silnik piasty TranzX (przód)
Akku: 396Wh
Okrążenie: Shimano Nexus 7
Waga: od 26,0 kg
Cena: € 1.499
Schreibe einen Kommentar