Rynek: Z NS Bikes RAG+, polski producent, który wcześniej był bardziej zadomowiony w obszarze brudu i grawitacji, wkracza na nowy poziom. Ale szutrowy wyścigowiec pokazuje pokrewieństwo swoich twórców z MTB: przekraczający granice zapewnia dużą swobodę w zakresie opon, geometrię terenową, 1-biegową grupę SRAM i hydrauliczne hamulce tarczowe.
Jeśli tak jak my na co dzień zajmujesz się rowerami, prawdziwe niespodzianki stały się już naprawdę rzadkością. Jednak gdy dzisiaj do redakcji wleciał komunikat prasowy polskiej kuźni NS Bikes, zapowiadający szutrowego zawodnika z NS Bikes RAG+, byliśmy zdumieni. Europejczycy z Europy Wschodniej z pewnością nie są nowymi graczami na rynku rowerowym, ale są aktywni od prawie 15 lat i cieszą się statusem kultowym wśród motocyklistów, przynajmniej w Europie. W niedalekiej przeszłości program własny został poszerzony o kilka rowerów szosowych i enduro - oczywiście skok z dirtu do MTB nie jest daleko. Ale rower szutrowy? Ale NS Bikes nie byłby NS Bikes, gdyby nie pozostał wierny własnej filozofii, tworząc pierwszy rower typu dropbar w historii firmy.
Podstawowa idea RAG+ jest prosta i oczywista: nowe urządzenie szutrowe jest skierowane przede wszystkim do rowerzystów górskich, którzy szukają zwinnego narciarza biegowego z genami terenowymi. Gdzie wieje wiatr, staje się jasne, gdy spojrzysz na zastosowane koła i opony: aluminiowy rower jest standardowo wyposażony w klasyczne koła 700c, ale z szerokimi oponami 40 mm. Jeśli chcesz, możesz również zamontować koła 27,5″ z MTB: Opony o szerokości do 2,2″ zmieszczą się w ramie i widelcu. Jest to również możliwe dzięki zastosowanym standardom osi: na widelcu zastosowano klasyczną oś 15 mm, tył wymaga piasty 142×12.
Wyposażenie NS Bikes Rag+
Ramki do zdjęć | Rowery NS 6061 T6 |
widelec | NS żwir + 15mm |
napęd | SRAM wierzchołek 1 |
korba | SRAM S350 42t |
hamulce | Hydrauliczny SRAM Apex |
piasty | Tarcza NS Rotary 15 |
obręcze | Alex Draw 2.1P Asym |
opona | Panaracer Gravel King 40c |
trzon | NS Bikes Rag+ 90mm |
Lenker | Kurs Zip Service 70 Ergo |
taśma barowa | Fizik |
sztyca | Calloya 30.9:XNUMX |
siodło | Rakieta Octane One |
Waga | 9,9 kg (M / bez pedałów) |
Cena | 1.799 € |
Ale NS Bikes RAG+ to nie podrasowany hardtail z wyścigową kierownicą. Tylny trójkąt, który jest wciągany w dół w obszarze suportu, umożliwia montaż tarcz z maksymalnie 50 zębami, a geometria porusza się po wodach Inflite, Diverge i Co.: Umiarkowanie wygodny, gdzieś pomiędzy crossem a wytrzymałością, na off Możliwości drogowe i dłuższe wycieczki. Uważamy, że trochę szkoda, że nie mieliśmy otworów na błotniki: nadałyby one RAG+ dodatkowy wymiar.
Ale mimo to rower szutrowy z aluminiową ramą to ekscytująca historia. Wyposażenie jedynego dostępnego wariantu modelu odpowiada obszarowi użytkowania: z grupą SRAM Apex 1 z szeroką gamą kaset, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i wspomnianymi 40-milimetrowymi oponami Panaracer, kompletny rower bez pedałów waży prawie 10kg. Mówi się, że gravel od NS Bikes kosztuje 1.799 euro.
Geometria NS Bikes Rag+
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa | 495 | 530 | 560 | 590 |
Górna rura pozioma | 538 | 553 | 570 | 585 |
tylny trójkąt | 420 | 420 | 420 | 420 |
Radstand | 996 | 1007 | 1026 | 1041 |
spadek suportu | -70 | -70 | -70 | -70 |
kąt skrętu | 71 ° | 71,5 ° | 71,5 ° | 71,5 ° |
kąt siedziska | 73 ° | 73 ° | 73 ° | 73 ° |
Dosięgnąć | 373 | 382 | 391 | 400 |
Stos | 538 | 559 | 587 | 606 |
Schreibe einen Kommentar