Rynek: Wysokiej jakości i dobrze wyposażone aluminiowe wyścigówki są obecnie rzadkim towarem. Tym bardziej odświeżające jest to, że Fuji oferuje również aluminiowe wentylatory w 2017 roku dzięki nowemu Roubaix Elite, dobrze zaprojektowanemu, lekkiemu rowerowi wyścigowemu z aluminiową ramą. Kluczowe dane są naprawdę interesujące przy wadze 7,2 kg w cenie poniżej 2.000 euro.
Przyjaciele niedrogich, ale wysokiej jakości rowerów wyścigowych z aluminiowymi ramami nie mają łatwo: wszyscy znani producenci wciąż mają rowery z aluminiowymi ramami, ale często są one wyposażone w mniej wysokiej jakości sprzęt i są skierowane przede wszystkim do początkujących. Grupa 105 od Shimano to często najwyższe odczucia, jeśli chodzi o sprzęt. W końcu większość ludzi musi kupić rower wyścigowy z włókna węglowego za kilka euro więcej.
Geometria Fuji Roubaix
XS | S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa | 490 | 520 | 540 | 560 | 580 | 610 |
Górna rura pozioma | 515 | 530 | 545 | 560 | 580 | 600 |
główka | 120 | 130 | 140 | 160 | 180 | 200 |
tylny trójkąt | 405 | 405 | ||||
Radstand | 978 | 987 | 978 | 989 | 1009 | 1029 |
kąt skrętu | 71.5 | 72 | 73 | 73 | 73 | 73 |
kąt siedziska | 74.55 | 73.75 | 73.5 | 73 | 73 | 73 |
Dosięgnąć | 377 | 379 | 384 | 388 | 403 | 417 |
Stos | 499 | 520 | 543 | 562 | 579 | 599 |
Właśnie do tej grupy docelowej Fuji chce skierować swoją nową Roubaix Elite. Roubaix nie jest nowym dodatkiem do gamy Fuji i istnieje z tą koncepcją od wielu lat, ale w czasach, gdy porównywalne aluminiowe wyścigówki zwykle znikają z portfolio producentów, amerykański producent o japońskich korzeniach podejmuje dalsze wysiłki i tęskni za przyzwoitą aktualizacją swojego Roubaix. Ponadto wraz z nowym wariantem wyposażenia Roubaix Elite wprowadzany jest bardzo atrakcyjny cenowo model, który waży zaledwie 2.000 kg za mniej niż 7 euro.
Sprzęt Fuji Roubaix Elite
Ramki do zdjęć | Fuji A6SL |
widelec | Węgiel FC-440 |
wirniki | Pojęcia owalne 724 |
napęd | SRAM siła 22 |
korba | Quark Prime Carbon 52/36 |
hamulce | Siła SRAM |
opona | Vittorio Rubino Pro 25 mm |
sztyca | Oval Concepts 905 karbon |
trzon | Pojęcia owalne 313 |
Lenker | Owalne koncepcje 310 Ergo |
Ale co nowego w Fuji Roubaix 2017? Z jednej strony ramie nadano nieco bardziej kanciasty kształt, a i tak już niską wagę dodatkowo obniżono. Jest prawie 140 g lżejsza od swojego bezpośredniego poprzednika i waży 1.085 g, zdecydowanie plasując się w przedziale tańszych ram karbonowych. Fakt, że rama Roubaix Elite nie jest malowana ani malowana proszkowo, ale anodowana, również ma tu do odegrania pewną rolę. To nie tylko oszczędza gram lub dwa, ale jest również znacznie mniej wrażliwe na zarysowania.
Geometria pozostaje w dużej mierze taka sama, a Roubaix pozostaje raczej wygodnym wyścigowcem, ale nie jest prawdziwym modelem wytrzymałościowym. Przygotowania do Di2 pokazują również, że model 2017 naprawdę chce spodobać się zawodnikom - nawet jeśli wszystkie kompletne motocykle są wyposażone w tradycyjne, mechaniczne grupy osprzętu.
Szczególnie ciekawa jest wspomniana na początku Fuji Roubaix Elite. Wyposażony w napęd SRAM Force 22, karbonową korbę Quark Prime (przygotowaną pod miernik mocy) i koła Oval, rower wyścigowy za 1.999 euro waży zaledwie 7,2 kg.
Schreibe einen Kommentar