Rynek: Producent z Górnej Bawarii, Corratec, znacznie rozszerza swoją ofertę e-MTB. W nadchodzącym roku zgłoszonych zostanie łącznie 10 modeli - od potężnego Fully 140 mm po sportowy S-Pedelec z amortyzowanym widelcem. Przyjrzeliśmy się bliżej portfolio.
Corratec E-MTB 2017: Fuzja czy co?
Wszystkie Corratec E-MTB 2017 są wyposażone w opracowaną przez nas dolną rurę Fusion, która nie tylko zapewnia zintegrowany wygląd, ale także zalety w zakresie masy i sztywności. Wewnątrz masywnej aluminiowej tuby znajduje się swego rodzaju struktura plastra miodu, która nie tylko stabilizuje samą tubę, ale także pozwala na poprowadzenie wszystkich kabli w osobnym, dobrze chronionym kanale. W pewnym stopniu akumulator zagłębia się w konstrukcję – w połączeniu z holistycznym projektem kalkomanii wyglądem przypomina akumulatory zintegrowane z dolną rurą, bez konieczności godzenia się z wadami montażu i demontażu zasilacza.
Jeśli chodzi o napędy w sektorze MTB, Corratec polega wyłącznie na napędach firmy Bosch. Zaprezentowany w 2015 roku napęd Performance CX, który został opracowany specjalnie na potrzeby rowerów górskich, jest stosowany w prawie wszystkich modelach. Ponadto Corratec jest jednym z nielicznych producentów na rynku, który oferuje również szybkie S-Pedelec w sektorze MTB; z E-XTB 10 Hz Performance 45 jest nawet w pełni dołączony.
Corratec E-XTB: Inside Link i 10 Hz dla maksymalnego kontaktu ze szlakiem
W tym roku liderem oferty Corratec E-MTB jest E-XTB All Mountain Fully. Wariant tego był już dostępny w zeszłym roku, a teraz dodawane są łącznie trzy modele. Na szczycie znajduje się E-XTB 10hz Performance 45: Jak sama nazwa wskazuje, jest wyposażony w napęd Bosch Performance 45, który w pełni przyspiesza 140 mm do prędkości do 45 km/h - mocny rower górski i S-Pedelec w jednym .
Dwie zastrzeżone technologie Corratec, Inside Link i 10hz, zapewniają odpowiednio dobre osiągi na szlaku. Inside Link to nazwa nadana koncepcji tylnego trójkąta opracowanej przez bawarskiego producenta; W tłumaczeniu Inside Link oznacza „wewnętrzny przegub” i właśnie tam trafiasz w sedno: tył obraca się wokół wirtualnego punktu obrotu, który znajduje się w obszarze trójkąta tylnej ramy. Inne bardzo udane koncepcje kinematyki, takie jak VPP (Virtual Pivot Point) lub Giants Maestro, opierają się na tej samej zasadzie. Dużymi zaletami są bardzo wysoka wartość anty-przysiadowa, która zapobiega kołysaniu oraz całkowite oddzielenie tylnego trójkąta od całego systemu. To ostatnie oznacza, że reakcja nie zmienia się nawet podczas hamowania.
Oprócz Inside Link, ludzie w Raubling są szczególnie dumni z technologii 10 Hz, która od pewnego czasu jest stosowana i sprawdzana również w rowerach firmowych. Jest to specjalny elastomer, który znajduje się między mocowaniem amortyzatora na ramie a samym amortyzatorem. Powinno to pochłaniać małe uderzenia i drobne wibracje o wysokiej częstotliwości (stąd nazwa), a tym samym działać w obszarze, którego opony już nie obejmują, a amortyzator jeszcze nie działa.
Jeśli chodzi o geometrię, wybrano zdrowy kompromis między przydatnością do jazdy turystycznej a zabawą na szlaku dla tego, co jest obecnie jedynym e-full w ofercie. Przy umiarkowanie luźnym kącie skrętu można pokonywać strome podjazdy bez przechylania przedniego koła, ale uczucie przewrócenia się podczas zjazdów powinno pojawić się tylko w wyjątkowych przypadkach. Nieco długie tylne widełki, które są typowe dla E-MTB, są kompensowane przez stosunkowo kompaktową ramę główną: dzięki temu E-XTB jest zwrotny, a rozstaw osi jest tylko nieznacznie większy niż w innych niż E-MTB.
Geometria Corratec E-XTB
S | M | L | |
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 470 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 594 | 615 |
główka ramy (w mm) | 130 | 135 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 475 | 475 | 475 |
Rozstaw osi (w mm) | 1184 | 1188 | 1203 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 68 | 68 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 412 | 419 | 439 |
Stosy (mm) | 603 | 610 | 613 |
Przegląd: Corratec E-XTB
Napęd: Bosch Wydajność 45
rozmiar koła: 27,5 "
Okrążenie: Shimano XT/SLX
widelec amortyzowany: RockShox Pike RC 140mm
Akku: 500Wh
Cena: € 5.499
Napęd: Bosch Wydajność CX
rozmiar koła: 27,5 "
Okrążenie: Shimano XT/SLX
widelec amortyzowany: Rock Shox sektor srebrny 140mm
Akku: 500Wh
Cena: € 4.699
Corratec E-Bow Performance: S-Pedelec na leśną autostradę
W międzyczasie prawie legendarny Corratec Superbow również otrzymuje swój e-odpowiednik. Oprócz niezwykle charakterystycznego kształtu ramy z zakrzywioną górną rurą, Corratec E-Bow Performance dziedziczy również rozmiar kół najnowszej generacji Superbow i jest dostępny w wersji 29″. Ponadto silnik Bosch Performance 45 jest ukryty w obszarze suportu, co wraz z oświetleniem, uchwytem na tablicę rejestracyjną i lusterkiem wstecznym sprawia, że E-Bow to rasowy S-Pedelec, który wspiera kierowcę do prędkość 45 km/godz.
Aby E-Bow dobrze spisywał się również w terenie, hardtail, który kosztuje prawie 4.400 euro, otrzymał amortyzowany widelec Rock Shox Reba o skoku 100 mm i 11-biegową przerzutkę Shimano XT. Mocne hamulce Magury zapewniają krótką drogę hamowania na asfalcie i leśnych podłożach.
Corratec E-Power XVert: Jaki rozmiar kół chcesz?
Jeśli chodzi o różnorodność modeli, linia produktów E-Power XVert firmy Corratec również znacznie wzrosła w 2017 roku. Wszechstronny hardtail będzie dostępny w przyszłym sezonie łącznie w sześciu wariantach modelowych, we wszystkich popularnych rozmiarach kół (w tym w nowych modelach Plus), a w przypadku wariantów 29 i 27,5-calowych również z ramą trapezową dla kobiet.
Najważniejszym wydarzeniem wśród nowych modeli E-Power XVert są dwa warianty Plus, które opierają się na nowym rozmiarze opon 27,5+, który jest szczególnie popularny w rowerach elektrycznych. Ze względu na powiększoną powierzchnię styku, bardzo szerokie opony zapewniają znacznie lepszą przyczepność w terenie, a nieco wyższy opór toczenia i tak jest pomijalny w e-rowerze. Topowy model Plusa E-Power XVert 650b Plus X jest bardzo dobrze wyposażony do szybkich wypadów poza utarte szlaki: z amortyzowanym widelcem Rock Shox Reba, hamulcami Magura, oponami WTB Ranger i mocnym napędem Bosch Performance CX, jest dużo zabawa na szlaku.
Ale fani innych rozmiarów kół, czyli 27,5 i 29″, również powinni znaleźć coś dla siebie wśród modeli XVert. Corratec 2017 wprowadza dwa warianty wyposażenia dla każdego rozmiaru kół. Godne pochwały: W 2017 roku wszystkie Corratec E-MTB korzystają z akumulatorów o pojemności 500 Wh - dzięki temu E-Puff nie wyczerpuje się przedwcześnie na Trailhatz. Napęd jest oparty głównie na napędzie Performance CX firmy Bosch – tylko podstawowy 2.800-calowy E-Power XVert 29 Performance, który kosztuje nieco mniej niż 29 euro, wykorzystuje konwencjonalny silnik o wysokiej wydajności.
Przegląd modeli Corratec E-Power XVert
Napęd: Bosch Wydajność CX
rozmiar koła: 27,5 +
Okrążenie: ShimanoXT
widelec amortyzowany: Rock Shox Reba RL 100mm
Akku: 500Wh
Cena: € 3.799
Napęd: Bosch Wydajność CX
rozmiar koła: 27,5 +
Okrążenie: Shimano SLX
widelec amortyzowany: Suntour XCR 32 Powietrze
Akku: 500Wh
Cena: € 3.299
Napęd: Wydajność Boscha
rozmiar koła: 29 "
Okrążenie: Shimano XT/Deore
widelec amortyzowany: Suntour XCR
Akku: 500Wh
Cena: € 2.799
Napęd: Bosch Wydajność CX
rozmiar koła: 29 "
Okrążenie: Shimano XT/Deore
widelec amortyzowany: Suntour XCR
Akku: 500Wh
Cena: € 2.999
Napęd: Bosch Wydajność CX
rozmiar koła: 27,5 "
Okrążenie: Shimano XT/SLX
widelec amortyzowany: Manitou Marvel Comp TS
Akku: 500Wh
Cena: € 3.299
Schreibe einen Kommentar