Rynek: Brytyjski producent Momentum Electric obiecuje, że dzięki VIT-S opracował obecnie najpotężniejszy legalny e-rower. Napęd zaprojektowany przez dwie azjatyckie megakorporacje jest przekonujący – przynajmniej na papierze – a pozostałe wyposażenie też robi wrażenie. Jednak producent wciąż ma jedną poważną przeszkodę do pokonania.
W UE rowery elektryczne mają bardzo wyraźne ograniczenia: powyżej 25 km/h wspomaganie silnika musi się skończyć, a ponad 250 watów ciągłej mocy jest również tabu - jeśli rower nadal chce być rowerem. Niemniej jednak brytyjski producent Momentum Electric szczyci się teraz opracowaniem i zaprojektowaniem najpotężniejszego legalnego e-roweru. Jasne - nawet w przypadku VIT-S, jak należy nazwać nowy e-bike, linka wyzwalająca silnika jest ciągnięta z prędkością 25 km/h, a ciągła moc również mieści się w ramach prawnych. Jednak mogą pochwalić się nie tylko imponującym maksymalnym momentem obrotowym 95 Nm, ale także mocą szczytową do 700 watów - to więcej niż mogą osiągnąć nawet najnowsze, specjalne silniki E-MTB.
Miejski e-rower opiera się na środkowym silniku, który został opracowany we wspólnym przedsięwzięciu pomiędzy firmami Nidec i Itochu. Nidec jest jednym z największych producentów silników precyzyjnych, a Itochu jest jedną z najbardziej wpływowych firm handlowych w Japonii. Jednostka napędowa jest nie tylko niezwykle mocna, ale udało się również osiągnąć wyjątkowo kompaktowe wymiary, a całkowita waga 3,5 kg również plasuje się w dolnej połowie dostępnego napędu do rowerów elektrycznych.
W Momentum Electric VIT-S ten nowy napęd jest połączony z baterią 380 Wh - na pierwszy rzut oka nie brzmi to zbyt hojnie, w końcu liderzy rynku, tacy jak Bosch, Brose i Shimano, oferują teraz również ogniwa energetyczne o pojemności 500 Wh lub większej . Ale VIT-S powinien osiągnąć zasięg do 160 km pomimo stosunkowo małej baterii. Sekret tkwi w wielu szczegółowych optymalizacjach, które sprawiają, że napęd jest bardzo wydajny: na przykład czujnik przechyłu wykrywa pokonywanie zakrętów i zmniejsza wydajność, ponieważ i tak nie byłby używany na zakrętach.
Oczywiście rower to nie tylko napęd, ale i inne punkty: aluminiowa rama ma ciekawy i świeży design, karbonowy widelec, korba i kierownica zapewniają bardzo dobrą wagę 20,9 kg. Kierownica jest jednak nie tylko wyjątkowo lekka, ale specjalna konstrukcja pozwala jej wygiąć się w dół dla większego komfortu - Momentum Electric mówi o „skoku sprężyny” do 20 mm.
I inaczej? Jeśli chodzi o sprzęt, to chodzi o wielkie rzeczy: piasta przerzutki NuVinci N330 reguluje przełożenie bez skoków przełożeń, MT5 Magury to jeden z najmocniejszych obecnie dostępnych hamulców tarczowych, a dzięki napędowi paskowemu smarowanie łańcucha jest rzeczy z przeszłości.
Jako wczesna oferta specjalna, możesz kupić Momentum Electric VIT-S za obecnie 2.900 GBP – równowartość prawie 3.500 EUR, co jest prawdziwą okazją, biorąc pod uwagę oferowany sprzęt. Jeśli możesz obejść się bez karbonowych korb i kierownic, możesz nawet uciec z 400 funtami taniej i wydać tylko około 3.000 euro. Późniejsze, regularne ceny są znacznie wyższe: topowa wersja będzie dostępna za 4.000 funtów, VIT-S Lite bez części karbonowych za 3.500 funtów.
Sedno sprawy: finansowanie nowego e-roweru nie zostało jeszcze ostatecznie zabezpieczone - z tego powodu obecnie trwa kampania na Kickstarterze, aby zebrać wymagane 120.000 XNUMX funtów.
W sumie naprawdę ciekawe podejście, ekscytująca jazda i bardzo dobrze wyposażony e-rower. Będziemy śledzić dalszy rozwój Momentum Electric VIT-S.
Sieć
www.momentumelectric.com
Kampania na Kickstarterze VIT-S
Berlincrosser mówią
dokładnie moja sprawa!!!