Rower elektryczny zimą: zimą na rowerze elektrycznym? Brrr, wielu odpowie tak samo: zimno, mokro, niebezpiecznie… ale jest wiele powodów, dla których warto jeździć na e-rowerze nawet zimą: E-rower utrzymuje formę – wspomaga krążenie i stymuluje nasz metabolizm. A kto tego nie wie, zwłaszcza w porze ciemnej, kiedy o godzinie 16:XNUMX zapada zmrok, regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na samopoczucie i psychikę. Ekspert od rowerów elektrycznych Christian Heymanns z marki rowerowej Fischer udziela ważnych wskazówek, które warto wziąć sobie do serca, aby każda wycieczka na rowerze elektrycznym była przyjemnością również zimą.
Nawet zimą: akumulator e-roweru lubi ciepło
Zimą przechowuj akumulator w temperaturze pokojowej (około 20 stopni) lub nawet nieco niższej. „Zimno, a nawet mróz mogą zmniejszyć zasięg baterii nawet o około 15 procent – dlatego montuj ją tylko na krótko przed rozpoczęciem wycieczki”. Jeśli robisz sobie przerwę w jeździe, nie zostawiaj akumulatora w e-rowerze. Rękawy neoprenowe zapewniają pewną ochronę termiczną i zwiększają zasięg baterii. Chronią również wrażliwe styki przed wilgocią i brudem.
Prawidłowo naładuj zimne akumulatory
Akumulator należy ładować dopiero po osiągnięciu temperatury pokojowej. Bezpośrednie ładowanie w niskich temperaturach obciąża ogniwa. Regularne ładowanie, gdy jest zimno, może trwale je uszkodzić.
Bateria w stanie hibernacji
Jeśli rower elektryczny nie jest używany zimą, akumulator należy przechowywać w temperaturze około 5 do 20 stopni. Ekspert Christian Heymanns zaleca, aby akumulator nie był w pełni naładowany lub całkowicie rozładowany, gdy przechodzi w stan hibernacji. „Naładowanie od 50 do 60 procent jest idealne, aby akumulator dobrze przetrwał przerwę zimową”.
Plan trasy
Żadnych rekordowych tras na e-rowerze zimą! Przy wyborze trasy obowiązuje zasada: „mniej znaczy więcej”, ponieważ z powodu mrozu zasięg baterii może się zmniejszyć. Lepiej zrobić krótkie okrążenie lokalnymi ścieżkami rowerowymi niż całodniową wycieczkę, aby etap można było ukończyć bez długich przerw
Rower elektryczny zimą: ruszaj wygodnie
„Zwłaszcza w niskich temperaturach ciało i mięśnie potrzebują czasu na rozgrzanie. Z tego powodu rowerzyści powinni również zimą wygodnie ruszać z e-rowerem i nie dawać pełnego gazu na początku jazdy”, wyjaśnia Fischer-Mann Heymanns. Po 15-20 minutach naprawdę możesz pedałować.
pozostań elastyczny
Ręce nie mogą zmarznąć, zwłaszcza podczas jazdy na rowerze elektrycznym zimą: muszą być elastyczne, aby móc szybko obsługiwać hamulce, przerzutki i poziomy wsparcia. Dlatego pamiętaj o założeniu rękawiczek.
Dobrze chroniony
Nigdy nie rezygnuj z kasku na rowerze elektrycznym – nawet zimą. Wybierz przewiewną czapkę, która dobrze leży pod kaskiem. Istnieją również alternatywy, takie jak nauszniki do mocowania do hełmu lub specjalne nakładki na hełm.
Bycie widocznym
Z e-rowerem szybko się przemieszczasz. Upewnij się, że kierowcy nie mogą Cię przeoczyć. Noś jasne, przyciągające wzrok ubrania. Jeszcze lepsza jest kamizelka odblaskowa, którą można założyć na normalną odzież zimową.
oddychaj prawidłowo
Kiedy jest zimno, ważne jest, aby prawidłowo oddychać: najlepiej przez nos, aby błony śluzowe nie wysychały tak szybko. Dodatkowo powietrze w drodze do płuc jest nawilżane i ogrzewane. Pomocna może być apaszka lub wielofunkcyjna chusta zawiązana przed nosem i ustami, która zapewnia ochronę.
Mniejsze ciśnienie w oponach rowerów elektrycznych zimą
Zimą sprawdź e-rower przed każdą wycieczką. „Jesienią jedź z pół bara mniej powietrza. Dzięki temu opona ma większą powierzchnię cierną i pozostaje bardziej stabilna na mokrej nawierzchni” – mówi Christian Heymanns. Po oblodzonych drogach należy jeździć wyłącznie na rowerach elektrycznych z oponami z kolcami.
Sprawdź hamulce
Hamulce powinny zawsze mieć wystarczającą ilość okładzin. W przypadku hamulców szczękowych nacięcia w klockach służą jako prowadnica. Zdecydowanie powinieneś wymienić zużyte klocki i dokładnie sprawdzić dopasowanie hamulców: czy obie szczęki równomiernie dociskają felgę?
Schreibe einen Kommentar