Kolarstwo: Związek kierowców CPA przedstawi UCI koncepcję bezpieczeństwa, która została opracowana wspólnie z kierowcami i federacjami narodowymi. Oprócz odwiecznego tematu pojazdów eskortujących, jest też sporo miejsca na czasami niebezpieczną trasę, zwłaszcza na końcowych kilometrach.
Przynajmniej od czasu wielkiej kraksy spowodowanej przez dwa motocykle towarzyszące podczas Tour of Belgium w zeszły weekend, odkąd zawodowiec Lotto Soudal Stig Broeckx zapadł w śpiączkę, dyskusja o bezpieczeństwie zawodowych kolarzy podczas wyścigu ponownie rozgorzała. Związek kierowców CPA opracował teraz nową koncepcję bezpieczeństwa, która dotyczy między innymi kwestii pojazdów eskortujących. Przedstawiciele CPA omówią dziś tę koncepcję z UCI i poproszą o jej jak najszybsze wdrożenie.
[newsbox style=”nb2″ title=”background” display=”tag” tag=”pojazdy wsparcia, motocykl, motocykl wsparcia, pojazd wsparcia” number_of_posts=”5″ nb_excerpt=”0″ sub_categories=”no” show_more=”no ” typ_postu = "Urząd Pocztowy"]CPA dzieli rozdział „Pojazdy eskortujące” na sześć podkategorii:
- Szkolenie i doświadczenie kierowców: UCI powinno zapewnić kierowcom dodatkowe możliwości zdobycia dowodów swoich umiejętności – czy to na podstawie dni wyścigów, czy też poprzez ukończenie kursów szkoleniowych i seminariów dokształcających. Ponadto system ten powinien dotyczyć wszystkich kierowców: niezależnie od tego, czy są to motocykle eskortujące, policja, organizatorzy wyścigów, pojazdy reklamowe itp.
- System identyfikacji i raportowania incydentów: W przyszłości wszyscy kierowcy pojazdów eskortujących powinni mieć wyraźnie rozpoznawalne numery, za pomocą których można ich zidentyfikować. Ma to na celu umożliwienie profesjonalistom lub innym członkom zespołu zgłaszanie do UCI nieostrożnego i niebezpiecznego zachowania kierowców, nawet jeśli na szczęście nie powinno to doprowadzić do upadku. Stowarzyszenie może wtedy podjąć odpowiednie kroki.
- Ograniczenia prędkości: Motocykle i inne pojazdy mogą wyprzedzać kierowców z maksymalną różnicą prędkości 10 km/h
- drogi alternatywne: Jeśli to możliwe, motocykle powinny mieć możliwość wyminięcia peletonu na drogach drugorzędnych.
- Wielkość peletonu: Wielokrotnie dyskutowano również o zmniejszeniu liczby kierowców. Zdaniem CPA jednak, czy taki środek ma sens, muszą najpierw zostać udowodnione badaniami i badaniami.
- Liczba motocykli eskortujących: Chociaż maksymalny limit motocykli eskortujących był wielokrotnie podnoszony, większość motocyklistów i CPA sprzeciwiła się temu. Ponieważ znaczna część motocykli służy zapewnieniu bezpieczeństwa motocyklistom, redukcja prawdopodobnie doprowadziłaby do dodatkowego zagrożenia.
Oprócz przyczyny pojazdów eskortujących, koncepcja bezpieczeństwa dotyczy również trasowania ostatnich 3 km przed metą wyścigu lub etapu. Zwłaszcza w ostatnich latach kierowcy wielokrotnie krytykowali niepotrzebnie niebezpieczną trasę w już i tak gorączkowej końcowej fazie. Aby temu zapobiec w przyszłości, CPA proponuje, aby trasa ostatnich 3 km została zatwierdzona przez UCI, AIGCP i CPA co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem wyścigu. Dalsze środki, takie jak konsekwentne usuwanie i rozbrajanie przeszkód, również powinny być zakotwiczone w regulaminie światowego stowarzyszenia.
Schreibe einen Kommentar