Rynek: Rynek rowerowy przeżywa boom. W ubiegłym roku sprzedano prawie 4,5 miliona rowerów – obecnie nie widać końca tego wzrostu. IFH Cologne i BBE Handelsberatung doszły do takiego wniosku w opublikowanym w zeszłym tygodniu badaniu „Industry Focus on Bicycles”. Podobnie jak w roku ubiegłym motorem napędowym branży jest stosunkowo nowa gałąź e-rowerów.
Pod wieloma względami przemysł rowerowy nadal jest liderem wśród towarów konsumpcyjnych: przy całkowitym obrocie w wysokości 3,1 miliarda euro w zeszłym roku nie tylko spadła wartość 3.000.000.000 2010 2009 XNUMX, ale oznacza to również, że od XNUMX roku wzrost utrzymuje się stale w dwucyfrowym przedziale procentowym. Ten boom staje się bardzo wyraźny, gdy weźmie się pod uwagę, że w XNUMX r. roczny obrót branży wynosił znacznie poniżej dwóch miliardów euro. Żadna inna branża dóbr konsumpcyjnych nie może nadążyć za tymi wskaźnikami wzrostu.
Szacowany zapas rowerów w Niemczech utrzymuje się na stałym poziomie około 72 mln, ale każdego roku sprzedaje się ich więcej niż rok wcześniej: W 2015 r. Niemcy kupili 4,35 mln rowerów – prawie 15% więcej niż w 2013 r. Ale nawet jeśli prognozy na przyszłość są obecnie wyjątkowo pozytywne, branża nie może spocząć na laurach, jak podkreślają autorzy badania: „Jednak szczególnie w czasach pozytywnego rozwoju sprzedaży i rosnących zysków ogromne znaczenie ma przygotowanie się na przyszłość i jasne pozycjonowanie. Dla detalistów oznacza to realizację jasnej strategii i optymalizację wszystkich procesów – od wyglądu, przez pracowników i komunikację rynkową, aż po asortyment. Warsztat i inne usługi również odgrywają decydującą rolę. Podobnie jak tematy doświadczeń i emocji” mówi Florian Schöps z BBE Handelsberatung.
E-rowery do jazdy konnej
Podobnie jak w zeszłym roku, stosunkowo młody rynek e-rowerów okazuje się być siłą napędową branży. Nie tylko sprzedaż rowerów z napędem pomocniczym wzrosła znacznie szybciej niż rowerów górskich czy wyścigowych (14,7%), ale rowery elektryczne stanowią obecnie 38,7% całego rynku. Eksperci spodziewają się, że boom nieco zwolni w ciągu najbliższych kilku lat, ale stabilne wskaźniki wzrostu są nadal praktycznie gwarantowane: „Rynek rowerów elektrycznych ma najlepsze warunki do zapewnienia zrównoważonego rozwoju. Zarówno w miastach, jak i na obszarach wiejskich e-rower staje się niedrogą alternatywą dla samochodu. Rowery elektryczne nadają się nie tylko do użytku prywatnego, ale także do celów komercyjnych, takich jak usługi dostawcze” według autora Uwe Krügera z IFH Cologne.
Schreibe einen Kommentar