Rynek: Aerodynamiczne rowery wyścigowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ czasami mają tylko kilka wad w porównaniu z klasycznymi rowerami wyścigowymi i mają znacznie lepszą aerodynamikę. Dzięki ROSE X-Lite CWX, firma ROSE z Bocholt zajmująca się bezpośrednią sprzedażą wysyłkową ma teraz w swojej ofercie najnowocześniejszy model, który został opracowany w tunelu aerodynamicznym i jest nawet dostępny z hamulcami tarczowymi.
Podczas opracowywania nowego ROSE X-Lite CWX na pierwszym miejscu znalazły się dwa punkty: aerodynamika i sztywność. To pierwsze można już wywnioskować z nazwy aero racera, ponieważ tak zwana wartość cW, mówiąc prościej, opisuje opór powietrza i jest znana głównie z przemysłu samochodowego. Kołyska ROSE X-Lite CWX nie jest zatem zaskoczeniem w tunelu aerodynamicznym, gdzie rama została idealnie dostosowana do systemu rowerowego. Konkretnie oznacza to na przykład, że kształt rury podsiodłowej zapewnia optymalny przepływ powietrza wokół tylnego koła i minimalizuje tutaj niekorzystne turbulencje powietrza. Istnieją również funkcje, takie jak uchwyt na butelkę zintegrowany z ramą. W rezultacie, według ROSE, udało się zaoszczędzić 4 watów w stosunku do poprzedniego modelu przy prędkości 8 km/h.
Ale aerodynamika to nie wszystko - drugim głównym celem projektantów było stworzenie jak najsztywniejszej ramy, która da kierowcy poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Szczególnie dwa punkty są kluczowe w przypadku ramy roweru: główka ramy i suport. To tutaj przykładane są największe siły i to tutaj rowerzysta może najwyraźniej „doświadczyć” sztywności ramy. Z tego powodu obszary te są dodatkowo wzmocnione w ROSE X-Lite CWX bez nadmiernego uszczerbku na wadze. W rozmiarze S rama waży mniej niż 1 kg (ok. 990 g), a kompletne koła ważą od 6,7 kg (CWX-4100 Di2) do 7,25 kg (CWX-3100 Di2).
W przypadku ROSE X-Lite CWX producent z Bocholt polega również wyłącznie na hamulcach tarczowych. Najpóźniej wraz z otwarciem UCI na hamulce tarczowe od tego sezonu, hydrauliczne stopery wreszcie dotarły do sektora ulicznego. Znacznie lepsza modulacja, mniejsza dźwignia, a przede wszystkim stałe zachowanie podczas hamowania, niezależnie od wpływów zewnętrznych, rekompensują niewielki dodatkowy ciężar w porównaniu z konwencjonalnymi hamulcami szczękowymi. Jednak dla tych, którzy nadal preferują tradycyjne układy hamulcowe, ROSE ma w swojej ofercie nową ramę do hamulców szczękowych z modelem X-Lite CW.
ROSE oferuje cztery podstawowe konfiguracje X-Lite CWX:
[łatwy stół]Model, napęd, cena
ROSE X-Lite CWX-3100 Di2, Ultegra Di2,4.549, XNUMX €
ROSE X-Lite CWX-4000, Dura Ace, 4.499 €
ROSE X-Lite CWX-4100 Di2,Dura-Ace Di2,5.379 XNUMX XNUMX €
ROSE X-Lite CWX-8800, SRAM czerwony 22,4.999 XNUMX €
[/łatwy stół]„Podstawowe konfiguracje”, ponieważ jako kupujący masz możliwość – tak jak jesteś przyzwyczajony w firmie ROSE – dalszego wprowadzania zmian w konfiguracji i personalizacji. Chociaż wszystkie cztery modele są wyposażone w tę samą ramę CWX w kolorze matowej czerni lub biało-czerwonym, możesz wybrać aerodynamiczne koła ZIPP 38 Firecrest zamiast kół DT Swiss RC 303 Spline (za dopłatą 758 €). Możesz także wybierać spośród różnych producentów i komponentów mostka, siodełka lub kierownicy. Oczywiście bez problemu można również dokonać regulacji gradacji kasety lub rozmiaru tarcz.
Schreibe einen Kommentar