Kolarstwo: Sezon 2015 był niezwykle udany dla belgijskiej drużyny Lotto Soudal. Ostatecznie osiągnęliśmy drugi najlepszy wynik w historii zespołu wyścigowego – także dzięki André Greipelowi, który w tym sezonie odniósł 16 zwycięstw. Oznaki wskazujące na to, że możemy kontynuować udany sezon, są dobre.
Lotto Soudal – przegląd
Rok 2015 był drugim najlepszym sezonem w historii zespołu – z 40 zwycięstwami i dziewiątym miejscem w rankingach WorldTour belgijski zespół wyścigowy miał co świętować. Konsekwencja, z jaką kierowcy wykazali się na najwyższym poziomie, była imponująca – od wiosny do jesieni zespół zbierał zwycięstwo za zwycięstwem. Szczególnie wyróżniły się występy André Greipela i Krisa Boeckmansa. Dla Niemca był to naprawdę fantastyczny sezon z 16 zwycięstwami (o dwa więcej niż ostatnia w rankingu WT drużyna IAM Cycling).
Po zwycięstwach etapowych w Vuelta a Andalucia, Paryż-Nicea i Tirreno-Adriatico Wiosną Lotto Soudal wydawało się dobrze przygotowane na pierwszą dużą trasę w sezonie, Giro d'Italia, która jednak rozpoczęła się od małej porażki. André Greipel już planował swój pierwszy sukces na drugim etapie, a jednak tak się stało 31-latek zupełnie nie wyczuł czasu w sprincie i zajął trzecie miejsce - ale kilka dni później poszło mu lepiej i zajął pierwsze i jedyne miejsce Codzienny sukces Giro dla siebie i swojego zespołu w 2015 roku. W tym samym okresie Kris Boeckmans wygrał najpierw Tour de Picardie, a następnie World Ports Classic.
Jednak najważniejszym momentem dla niemieckiego sprintera i zespołu był występ na Tour de France. Greipel świętował w sumie cztery zwycięstwa sprinterskie podczas zeszłorocznego Grand Boucle: In Neelte Jansw Ameiensw Wartościowość i w końcu na Polach Elizejskich w Paryżu. Niemiec był zdecydowanie najsilniejszym sprinterem w stawce i osiągnął jeden z najlepszych wyników w Tour de France w historii swojej drużyny. Mocny sezon zakończył się zwycięstwem Tima Wellensa i zespołu w klasyfikacji generalnej Eneco Tour Zwycięstwo na Cyclassics autorstwa André Greipela.
Zarządowi udało się w większości utrzymać zespół na nadchodzący sezon. Dopiero przejście belgijskiego mistrza jazdy na czas Jurgena van den Broecka do Katushy mogło okazać się poważnym osłabieniem. Równie ekscytujące będzie zobaczyć – dla nas, fanów i zespołu, czy André Greipelowi udało się utrzymać niezwykle mocną formę podczas przerwy zimowej. Jak niedawno ogłosił zespół, pochodzący z Rostocku zadebiutuje w wyścigu Paryż-Nicea.
Lotto Soudal – Transfery
Odloty: Vegard Breen (Bretagne-Seche), Kenny Dehaes (Wanty-Groupe Gobert), Jurgen Van den Broeck (Katusha), Boris Vallée (Fortuneo Vital Concept), Dennis Vanendert (nieznany)
Wzbogacenie: Tomasz Marczyński (Torku Sekerspor), Rafa Valls (Lampre-Merida), Jelle Wallays (Topsport Vlaanderen)
Lotto Soudal – rowery i sprzęt drużynowy
rower drużynowy: Podobnie jak w latach ubiegłych, rowery zespołu Lotto-Soudal 2016 pochodzą od lokalnego producenta Ridley. The Ridley Helium SL to najlepszy rower szosowy w ofercie, który pokonuje najwięcej kilometrów na rowerze aero Ridley Noah SL podział. Jak przystało na belgijskiego producenta, Ridley ma oczywiście w swojej ofercie także rower na światowe bruki – ten Fenix SL. W przeciwieństwie do wielu innych modeli rajdowych, Fenix zachowuje sportowy charakter i był już prowadzony przez profesjonalistów Lotto-Soudal w Roubaix i we Flandrii w 2015 roku. W Velomotion również mieliśmy okazję robić Fenixa latem na jazdę próbną.
składniki: Jako jeden z trzech zespołów WorldTour, Lotto-Soudal jeździ na komponentach i kołach tradycyjnego włoskiego producenta Campagnolo. Zatem w 2016 roku z pewnością będziemy mieli ze sobą firmę Greipel and Co nowy Super Record EPS v3 Zobacz obwód.
Tarcze hamulcowe: Temat hamulców tarczowych na Lotto-Soudal 2016 wciąż stoi pod dużym znakiem zapytania. Chociaż Campagnolo ogłosiło niedawno, że na wiosnę zaprezentuje własne hamulce tarczowe, nie ma jeszcze informacji o dokładnej dostępności, a profesjonaliści ledwo mieli okazję przejechać kilometry testowe z nowym układem hamulcowym. Dzięki Ridley Fenix Disc kolarze mieliby rower, który byłby idealny do testowania tarcz podczas klasyków, ale czy tak się stanie, jest wątpliwe z powyższych powodów.
Schreibe einen Kommentar