Kolarstwo: Dla francuskiej drużyny FDJ sezon 2015 nie był tak udany, jak oczekiwano. Nawet jeśli Thibaut Pinot był w stanie pokazać swoje umiejętności wspinaczkowe, w nadchodzącym roku oczekuje się lepszych wyników od niego i jego kolegów.
FDJ — przegląd
Prawdopodobnie najlepszą rzeczą, jaką można powiedzieć o sezonie 2015 w FDJ jest: To już koniec. Kilka tygodni temu menedżer zespołu Marc Madiot opisał sezon swojej drużyny jako: „Co najwyżej średnia”. Na szczęście Thibaut Pinot był w stanie potwierdzić swoją reputację jednego z najlepszych wspinaczy w peletonie i zapewnić sobie od czasu do czasu prestiżowe zwycięstwo. Jednak różnica w wynikach między Pinotem a resztą zespołu w tym sezonie była niemal niepokojąco duża. Podczas gdy 25-letni Francuz zajął 10. miejsce w rankingu WorldTour, drugi najlepszy zawodnik zespołu, Alexandre Geniez, uplasował się dopiero na 83. miejscu.
W szczególności Arnaud Démare, który odniósł tak wielki sukces w poprzednim sezonie, rozczarował wszystkich i był w stanie odnotować tylko dwa zwycięstwa w sezonie (dwa zwycięstwa etapowe w belgijskiej trasie). Jak już wspomniano, tylko Thibaut Pinot był w stanie wyciągnąć przysłowiowy wóz z błota – choć po fachowcu od wspinaczki oczekiwano chyba więcej. W okresie poprzedzającym trasę koncertową liczył do tajnych ulubieńców, ale niestety w żadnym momencie nie mógł pełnić tej roli. Choć jego niewątpliwa umiejętność raz za razem błysnęła, po prostu nie udało mu się wydobyć tej stałej na ulicę - być może presja ze strony zespołu i publiczności była wcześniej zbyt duża. Mimo wszystko udało mu się ukończyć trudny 20. etap do Alpe d'Huez zdecyduj sam. To był moment szoku dla zespołu zła katastrofa masowa na trzecim etapie, gdzie William Bonnet wypadł naprawdę źle: sezon dla 33-latka ze złamanym karkiem dobiegł końca. Jednak w 2016 roku chciałby zacząć od nowa.
Jednak większość zespołu będzie miała okazję w 2016 roku odrobić straty po rozczarowującym okresie przygotowawczym. Kierownictwu udało się zatrzymać wszystkich czołowych zawodników, a francuski zespół wyścigowy jest również powściągliwy, jeśli chodzi o nowicjuszy. Tylko pełen nadziei Sebastien Reichenbach ze Szwajcarii dołącza z innego zespołu WorldTour (IAM Cycling) - pozostali nowicjusze pochodzą z młodzieży lub z mniejszych drużyn ProContinental. Thibaut Pinot bez wątpienia ponownie będzie jednym z wielkich faworytów na trudnych podjazdach lub etapach - czy 25-latek może pokazać swoje umiejętności jako kolarz klasyfikacyjny w 2016 roku? Zobaczymy.
FDJ – transfery
Odloty: David Boucher (Crelan – Vastgoedservice), Arnold Jeannesson (Cofidis), Jussi Veikkanen (koniec kariery), Anthony Geslin (koniec kariery), Francis Mourey (koncept Fortuneo-Vital), Elie Gesbert (koncept Fortuneo-Vital)
Wzbogacenie: Odd Christian Eiking (Neo), Marc Fournier (Neo), Daniel Hoelgaard (Joker), Ignatas Konovalovas (Team Marseille 13 KTM), Jérémy Maison (Neo), Sebastien Reichenbach (IAM Cycling)
FDJ - Rowery i sprzęt drużynowy
rower drużynowy: Podobnie jak w poprzednim sezonie, motocykle ekipy FDJ w 2016 roku pochodzą od francuskiego producenta Lapierre. Wszechstronny rower szosowy Xelius SL z pewnością przejedzie najwięcej wyścigowych kilometrów i otrzymał obszerną aktualizację na rok 2016. Od połowy zeszłego sezonu zawodowcy FDJ szaleją z nową ramą, której specjalna konstrukcja w obszarze tylnej górnej rury i wsporników siodełka przypomina klasyczną konstrukcję podwójnego trójkąta GT i ma zapewnić szczególnie wysoki komfort. Koło aero AircodeSL pozostaje w dużej mierze niezmieniony - podobnie jak model jazdy na czas Aerostorm Lapierre’a.
składniki: Jeśli chodzi o komponenty, francuski zespół wyścigowy całkowicie polega na japońskiej mocy Shimano. Profesjonaliści FDJ nie tylko wykorzystają Dura Ace do napędu, ale także koła przybędą od azjatyckich specjalistów od rowerów.
Tarcze hamulcowe: O ile dostawa odpowiednich komponentów i kół nie byłaby problemem w FDJ dzięki Shimano, brakuje odpowiednich ram czy kół. W sektorze ulicznym Lapierre oferuje tylko model wytrzymałościowy z nowym Sensium Disc, który prawdopodobnie będzie poważną alternatywą tylko na kilka wyścigów. Wersja tarczowa Xeliusa nie jest jeszcze w zasięgu wzroku - więc prawdopodobnie zobaczymy Pinot, Démare i kolegów z hamulcami szczękowymi w 2016 roku.
Schreibe einen Kommentar