Test: Skrót TIX oznacza „To jest krzyż”. Firma Velomotion przetestowała, czy rower crossowy Markusa Storcka spełnia to wymaganie, używając Storck TIX Comp G1.
Storck miał przełajowce w swoim asortymencie tylko przez jeden sezon. Ale nie ma oznak początkowych problemów: TIX to dobrze przemyślana gwarancja dobrej zabawy. Velomotion mógł się o tym przekonać podczas intensywnych jazd testowych: przez kilka tygodni mieliśmy do dyspozycji TIX Comp G1 z mechaniczną przekładnią Shimano Ultegra, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi i kołami DT Swiss. Ta kombinacja za 3.698 EUR nie jest tania – ale rowery Storck zawsze miały w sobie coś wyjątkowego.
Sercem Storck TIX jest oczywiście karbonowa rama, w skład której wchodzą ponadwymiarowe stery, w pełni zintegrowane kable i linki oraz osie przelotowe. Stanowi to podstawę imponująco niskiej masy całkowitej: testowany TIX Comp w rozmiarze ramy L waży 8,5 kilograma – wliczając w to ciężkie pedały SPD testera. W wewnętrznym porównaniu firmy Storck seria modeli Comp jest nawet najtańszym i najcięższym wariantem. Wersje Pro i Platinum TIX przechylają szalę nieco bardziej ze względu na lżejsze włókna węglowe. Geometria i cechy ramy są identyczne.
Świetna zabawa
Niska waga Storck TIX zawsze ma pozytywny wpływ na jazdę w terenie, zwłaszcza podczas zeskakiwania, noszenia na ramieniu i przenoszenia roweru, co jest typowe dla narciarstwa biegowego. Równie lekko pokonuje podjazdy i żwawo przyspiesza po ciasnych zakrętach. Jazda z TIX-em była po prostu świetną zabawą. Geometria znacząco wpływa na pozytywne wrażenia z jazdy. Górna rura i główka ramy są krótkie. Skutkuje to zwartą pozycją siedzącą z przyzwoitą wysokością siodełka. To sprawia, że TIX jest zwrotny, dynamiczny i zwinny: chce jechać w terenie w sportowym tempie. Czynnikiem ograniczającym jest sterownik, a nie materiał - jak tester w Wyścigi z Storck TIX mógł określić.
Pod względem sztywności, stabilności jazdy i komfortu Storck TIX nie wykazuje żadnych słabości: przenoszenie mocy jest ponad wszelką wątpliwość, utrzymuje kurs nawet przy dużych prędkościach i pomimo aluminiowej sztycy o szerokości 31,8 milimetra, rower nie czuje się nadmiernie twardy. Ponadto TIX jest również wizualnie harmonijny, na przykład dzięki harmonijnym przekrojom rur, w tym filigranowemu widelcowi lub klasycznie wyglądającej konstrukcji ramy z napisem marki na białym tle.
Więc wszystko jest super? Nie do końca. Krótka konstrukcja ramy ma też swoje wady: według strony internetowej testowany rower w rozmiarze L jest odpowiedni dla rowerzystów o wzroście od 182 do 192 centymetrów. Jeśli jesteś w górnym zakresie tej skali lub masz długie nogi, bardzo szybko uderzysz kolanem w kierownicę podczas pedałowania z siodełka. Ponadto może zacisnąć się między butem a przednim kołem.
Dobrze dobrany sprzęt
Sprzęt jest solidny i obiecuje wiele bezproblemowych kilometrów. Hydrauliczne hamulce tarczowe BR-RS785 firmy Shimano zapewniają doskonałe hamowanie i zawsze są bardzo łatwe w dozowaniu i kontroli. Mechaniczne przełożenia Shimano Ultegra zapewniają niezawodnie wysoki komfort zmiany przełożeń. Storck sam produkuje kierownice, mostek i sztyce, górny łącznik, który jest owalny w obszarze chwytu, to kwestia gustu.
Lekkie koła DT Swiss R 23 Spline DB przyczyniły się do sportowego i zwinnego ogólnego wrażenia motocykla. Ich bogata, wolnobieżna grzechotka również przyciąga uwagę spacerowiczów i zastępuje dzwonek. Inteligentne są osie szybkozamykaczy: zamiast szybkozamykaczy są one zabezpieczone śrubami Torx. Powiązany klucz jest wkładany w oś przedniego koła i bezpiecznie mocowany za pomocą małych gumowych pierścieni. Jedyny minus jeśli chodzi o koła: srebrne piasty stanowią wizualne zerwanie ze zwykłymi czarno-biało-niebieskimi ramami, mocowaniami i komponentami.
Bezwarunkowa rekomendacja zakupu?
Czy przy tak wielu pochwałach Storck TIX zasługuje na bezwarunkową rekomendację zakupu? Nie, ponieważ rower zdecydowanie nie jest właściwym wyborem dla każdego typu jeźdźca. To rasowy sprzęt sportowy, który dostarczy wiele frajdy doświadczonym kolarzom cross-country, a także może zwabić nowicjuszy z ambicjami w teren. Sportowy charakter motocykla podkreślają różne czynniki: na ramie i widelcu nie ma gwintów do mocowania błotników, a nawet bagażnika. Jeśli wyruszysz w teren z TIX-em, ubrudzisz się i będziesz chciał, żeby tak było. Najlżejsze przełożenie w rowerze z 36 zębami na małej przedniej zębatce i 28 zębatkami na tylnym kole również bardziej odpowiada osiągom dobrze wyszkolonych rowerzystów. Sportowcy-hobby, którzy preferują dłuższe wycieczki z podjazdami od krótkich, intensywnych jednostek, szybko osiągają swoje granice. Ponieważ zamontowana jest przerzutka tylna z krótkim koszykiem, nie jest również możliwe szybkie przezbrojenie na kasetę z zębatką 32 bardziej przyjazną w górach.
Wniosek – Storck TIX Comp G1
Każdy, kto podczas wyścigów i ambitnych przejażdżek chce wycisnąć z przełajowca do granic możliwości, regularnie pokonuje wzniesienia i doliny w sportowym stylu i szuka lekkiego i wygodnego roweru do typowych dla narciarstwa biegowego skoków w górę i w dół, uzna Storck TIX za zaufanego towarzysza z gwarancją dobrej zabawy – zakładając, że masz niezbędne drobne. Z drugiej strony, jeśli zimą chcesz „tylko” zjeżdżać z asfaltowych dróg leśnymi autostradami i wiejskimi drogami, nie chcesz rezygnować z opcjonalnego błotnika i nie masz ambicji wyścigowych, nie będziesz w pełni wykorzystać potencjał TIX.
Cena:
Za testowaną wersję 3.698 euro
Dla wariantów modeli w cenie od 2.998 EUR do 5.798 EUR
Schreibe einen Kommentar