Rynek: high-tech na nosie. Soczewki samościemniające nie są z pewnością niczym nowym w przypadku okularów rowerowych, ale w zależności od obszaru zastosowania technologia ta miała jedynie ograniczone praktyczne zastosowanie: głównymi problemami były niewystarczający zakres barwienia i zbyt długie czasy regulacji. Dzięki nowej technologii Uvex Variotronic powinno to należeć do przeszłości – dzięki soczewkom z technologią LCD.
Brzmi to trochę jak science fiction: jednak wyświetlacze LCD wbudowane w soczewki okularowe są obecne w sportach zimowych od roku lub dwóch. To tam firma Uvex zdobyła pierwsze doświadczenia z technologią Variotronic. Zeszłej zimy swoją premierę świętowały okulary LCD w modelu Uvex Snowstrike – w 2016 r. segment rowerowy pojawi się z dwoma modelami. Niemiecki producent obiecuje czasy regulacji poniżej 1/10 sekundy oraz ogromny zakres barwienia.
Ale jak działa Variotronic? Powłoka E-Tint o grubości nieco ponad dwóch milimetrów na soczewkach może błyskawicznie zmienić przepuszczalność światła okularów. W zależności od wymagań ciekłe kryształy w powłoce wytwarzają różne ciemne lub jasne odcienie, dzięki czemu są przyjazne dla oczu. Ultracienki wyświetlacz LCD jest sterowany za pomocą czujnika światła po wewnętrznej stronie uchwytu. Okulary przyciemniają się następnie w trzech etapach: najjaśniejszy etap przepuszcza 64% światła, najciemniejszy tylko 16% - oczywiście zaciemnianie można również całkowicie wyłączyć.
Bateria, która jest również zintegrowana z obudową okularów, dostarcza okularom niezbędną energię przez ponad 50 godzin - jeśli bateria wyczerpie się w ruchu, okulary automatycznie dezaktywują wyświetlacze i masz wyraźny widok. Gniazdo ładowania micro-USB znajduje się również pod oprawką okularów.
Oprócz podświetlenia Variotronic, okulary oferują oczywiście również inne funkcje, takie jak powłoka Supravision, która ma zapobiegać parowaniu soczewek, czy znane z Uvex bardzo miękkie noski, które znacząco podnoszą komfort. Variotronic pojawi się w sklepach w dwóch wariantach dla dwóch różnych obszarów zastosowań: lekki Variotronic S nie ma ramy od spodu i jest przeznaczony przede wszystkim dla szosowców, podczas gdy bardziej wytrzymały model Variotronic ff oferuje całkowicie zamkniętą ramę i jest dlatego powinno być więcej przypadków dla rowerzystów górskich.
Oba warianty powinny pojawić się na półkach sklepowych wiosną - cena maksymalna: 299 €
Schreibe einen Kommentar