Rynek: Hope Pro 2 Evo to prawdopodobnie jedna z najpopularniejszych obecnie piast do rowerów górskich. Niezawodne, dobrze wykonane, w miarę lekkie i niedrogie - to powody, dla których produkowane w całości w Anglii piasty są pierwszym wyborem wielu motocyklistów i konstruktorów kół. W styczniu do sprzedaży trafi Hope Pro 4, następca brytyjskiego evergreena.
Hope Pro 4 ma duże buty do wypełnienia. Wielu motocyklistów przysięga na poprzednika Pro 2 Evo od lat, ale spojrzenie na dane techniczne pokazuje, że fani piast nie muszą się martwić: Hope nie chce wymyślać piasty na nowo, po prostu wprowadzają do niej kilka aktualizacji, ale zachowują podstawowe wartości, które już wyróżniały Pro 2 Evo.
Jednym z powodów, dla których huby Hope cieszą się świetną reputacją, jest ich niesamowita elastyczność. W czasach, gdy szerokość tylnej osi i standardy osi rosną prawie co roku, jest to czynnik, którego nie należy lekceważyć: wielu motocyklistów chce zabrać ze sobą zestaw kół, który kochają, na swój nowy rower lub może jeździć na różnych ramach - w przypadku piast Hope nie było to problemem w przeszłości dzięki licznym zestawom do konwersji i tak pozostanie w przyszłości.
Piasta tylnego koła Pro 4 może być używana z szybkozamykaczem, osią przelotową 10 mm, 12 mm i 142 mm - z przodu są szybkozamykacze, 12 mm, 15 mm i 20 mm ruchome. Wszystkie standardy oparte są na tym samym korpusie piasty, wystarczy zestaw do konwersji. Nawet z nowym standardem Boost, Hope jest bardziej przyjazna dla klienta niż większość konkurencji. Brytyjczycy oferują również dedykowany, szeroki hub Boost, który w pełni wykorzystuje nowy standard, ale jeśli chcesz, możesz również przekonwertować swój dotychczasowy hub na większą szerokość montażową za pomocą zestawu do konwersji.
Prawie wszystko jest możliwe z wolnobiegami: standardowy wolnobieg akceptuje kasety Shimano do 11-rzędowych i SRAM do 10-rzędowych, dostępne są specjalne wolnobiegi do SRAM XD i Campagnolo. Wszystkie czynności związane z konwersją można przeprowadzić w kilku prostych krokach i bez specjalnych narzędzi. Również przyjazny dla klienta: Wszystkie stare zestawy do konwersji Pro 2 Evo można również wykorzystać do nowego koncentratora Pro 4.
Jeśli tak wiele pozostaje bez zmian – po co w ogóle nowe centrum? Największą innowacją jest prawdopodobnie większy kołnierz piasty - Hope reaguje tutaj na większe rozmiary kół i większe siły działające na piastę. Dzięki szerszemu kołnierzowi można ogólnie zbudować znacznie sztywniejsze koła. Nowością są również 44 punkty blokujące wolnobiegu zapadkowego: Pro 2 Evo został zaktualizowany zaledwie dwa lata temu z oryginalnych 24 do 40 punktów blokujących, więc w Pro 4 kąt zazębienia jest jeszcze mniejszy, co powinno szczególnie zadowolić rowerzystów i jeźdźców z zamiłowaniem do prób.
Hope Pro 4 będzie dostępny od stycznia – ceny nie są jeszcze znane.
Schreibe einen Kommentar