Wizyty w domach: Każdy, kto myśli, że tradycyjni producenci rowerów pochodzą wyłącznie z Włoch, zna tylko połowę prawdy. Firma założona w 1909 roku Rowery BH to jedna z wiodących marek rowerowych na Półwyspie Iberyjskim. Dzięki innowacyjnym produktom, nowoczesnej logistyce i zauważalnej pasji chcą także zdobywać udziały na rynku niemieckim. Wizyta domowa.
Strefa przemysłowa w baskijskiej stolicy Vitorii, szerokie ulice, błękitne niebo: Dwóch mężczyzn w czarno-czerwonych strojach rowerowych wychodzi z jasnego budynku z widocznym z daleka napisem BH. Unai i Gilles pchają przed sobą błyszczące, karbonowe motocykle wyścigowe, wolnobiegi grzechotają, pedały skrzypią po asfalcie. Obaj mają przerwę na lunch - krótki palaver, potem wciskają pedały i znikają na krótkie okrążenie w okolicy. Nie jest to odosobniony przypadek: rowery wyścigowe i górskie trzymają się blisko siebie w szatni i prawie codziennie jakaś grupa wychodzi razem. Ludzie wymieniają się pomysłami, testują własne produkty i rywalizują w amatorskich wyścigach. Podczas wizyty domowej w Kraju Basków szybko staje się jasne: dla wielu pracowników BH jazda na rowerze to nie tylko praca, ale także osobista pasja. A związek z pracodawcą jest bliski: Unai pracuje dla BH od siedmiu lat, Gilles od dwudziestu.
Na szczycie 800.00 XNUMX rowerów sprzedawanych rocznie
Kierownik ds. eksportu, José Miguel Aracama, również pracuje w firmie od 18 lat. Właśnie przechodził rutynowe badanie lekarskie, które BH co roku organizuje dla swoich pracowników. Teraz opowiada historię firmy w showroomie.
Skrót BH, wymawiany po hiszpańsku „Beh Atsche”, oznacza Beistegui Hermanos, w języku niemieckim bracia Beistegui. Pod tą nazwą Domingo, Juan i Cosme Beistegui rozpoczęli produkcję pistoletów w 1909 roku. Ze względu na embarga eksportowe po zakończeniu I wojny światowej przerzucili się na rowery. Wkrótce nastąpił sukces, ekonomiczny i sportowy: Pierwsza Vuelta a España w 1935 roku została wygrana na motocyklu wyścigowym BH. Podczas dyktatury Franco hiszpańska gospodarka była na długi czas odcięta od wielu rynków. Nieuchronnie BH sam wyprodukował prawie wszystkie komponenty do swoich motocykli. Miliony Hiszpanów używają prostego, funkcjonalnego standardowego roweru BH do poruszania się. W szczytowym okresie baskijska firma sprzedawała 800.000 1970 sztuk rocznie. Demokratyzacja Hiszpanii od drugiej połowy lat XNUMX-tych oznaczała impuls rozwojowy dla BH Bikes. Z odosobnionej sytuacji gospodarczej firma wypchnęła się na rynek światowy, produkcja i sprzedaż zostały umiędzynarodowione.
Dziś BH Bikes jest globalnym graczem i zatrudnia 225 osób na całym świecie: w centrali w Vitorii, w centrum badawczo-rozwojowym w Kalifornii, w zakładach produkcyjnych w Portugalii, Chinach, na Tajwanie i w Indonezji, a także w licznych biurach sprzedaży i sklepach koncepcyjnych na całym świecie. świat. W 2014 roku firma eksportowała swoje rowery do 66 krajów. Eksport generował 63,8 proc. sprzedaży, na rynku krajowym 37,2 proc. W sumie BH Bikes sprzedało ponad 2014 180.000 sztuk w 42 roku. Skoncentrowano się na rowerach elektrycznych (29 procent), a następnie na rowerach górskich (18 procent) i rowerach wyścigowych (2015 procent). Pozostały procent dzieli się na rowery trekkingowe i dziecięce. W bieżącym roku podatkowym 3,2 sprzedaż wzrosła dotychczas o XNUMX procent.
W tym wszystkim pozostajesz wierny swoim korzeniom: BH Bikes jest tradycyjnie aktywnym sponsorem sportów wyczynowych i wyposaża kolarzy górskich CC i Blogerka Velomotion Adelheid Morath, mistrz enduro Karim Armor i czołowa triathlonistka Eneko Llanos również w przyszłym roku Następca zespołu Europcar Direct Energie od.
Firma jest teraz w czwartym pokoleniu rodziny Beistegui. Dopiero w 2012 roku odrzucono ofertę kupna złożoną przez Grupę Accell. Holenderski holding, który jest właścicielem wielu marek rowerowych na całym świecie, wylicytował trzycyfrową kwotę w milionach, ale na próżno: BH Bikes nie jest na sprzedaż.
BH Bikes — samodzielne produkty, dożywotnia gwarancja
Głównym założeniem BH jest produkcja rowerów ze specjalnym wyczuciem i niezależnymi rozwiązaniami technicznymi. Ostatecznie ta filozofia przewija się jak czerwona nić przez aż 212 (!) modeli rowerów, które Baskowie zaoferowali w 2016 roku.
Skupiając się na produktach e-rowerów, które same obejmują 64 modele, firma polega na samodzielnie opracowanym napędzie na tylne koła z wyborem mocy silnika 250, 350 lub 500 watów. Akumulator jest elegancko zintegrowany z ramą za pomocą opatentowanego systemu i dostarcza od 300 do 500 watogodzin, w zależności od modelu. BH łączy również technologię napędu zewnętrznego niemieckiego dostawcy Brose z własnym akumulatorem. Ponadto Baskowie mają teraz w swojej ofercie również e-rowery z napędami Bosch.
Rower sieciowy – ważny trend tegorocznego Eurobike – jest oczywiście również dostępny w BH Bikes: e-rowery komunikują się przez Bluetooth z opracowaną przez nas aplikacją na smartfony. Oprócz prostej nawigacji GPS umożliwia to sterowanie wspomaganiem silnika za pomocą trzech parametrów: w oparciu o pokonywany profil wysokości, wysiłek kierowcy mierzony jego tętnem lub - bardzo tradycyjnie - wprowadzanie ręczne.
BH polega również na specjalnych rozwiązaniach dla konwencjonalnych rowerów bez wspomagania silnikiem elektrycznym. Opatentowany przez guru zawieszenia Dave'a Weagle'a system dzielonych przegubów jest używany w pełni. Ramy są zaprojektowane w taki sposób, że zawieszenie blokuje się automatycznie, gdy tylko zaczniesz pedałować. Im mocniej pedałujesz, tym mocniej twardnieje amortyzator. Blokowanie podczas hamowania jest jednak niemożliwe, ponieważ siły działają niezależnie od siebie. Ciśnienie powietrza w amortyzatorze można również zmniejszyć do 11 barów, a skok zawieszenia można w pełni wykorzystać - w przeciwieństwie do 14 barów konkurencji bez dzielonego sworznia.
Z sektora rowerów wyścigowych byliśmy już w stanie to zrobić na Eurobike Model Aero G7 Disc przyjrzyj się bliżej. Inne modele obejmują komfortową wyścigówkę kwarc oraz Ultralekki Evo. Lekka konstrukcja jest tutaj priorytetem. Według BH zestaw ramek waży mniej niż kilogram. Rama w rozmiarze SM waży 700 gramów, widelec 295 gramów. BH nie określa limitu wagi dla kierowcy. Dożywotnia gwarancja również nie jest ograniczona. Nawiasem mówiąc, BH Bikes zapewnia to we wszystkich swoich rowerach. Warunkiem wstępnym jest zakup, rejestracja i regularna konserwacja u autoryzowanego dealera. Aby uniknąć nieporozumień: Termin żywotność odnosi się do żywotności roweru i jest szacowany na 10 lat.
Najnowocześniejsza logistyka
Baskowie zainwestowali ostatnio w swoją logistykę, aby klienci mogli szybko dostać swoje rowery. Kierownik ds. eksportu, José Miguel Aracama, z dumą oprowadza po sercu obiektu w Vitorii: magazyn w siedzibie firmy ma imponującą powierzchnię 3.500 metrów kwadratowych, ma 50 metrów szerokości i 26 metrów wysokości. Może pomieścić do 26.000 600 rowerów, a tuż obok znajduje się oddzielny magazyn części. Oba działają w pełni automatycznie. Gigantyczne roboty nieustannie poruszają się po rzędach niczym zaczarowane, pobierając pożądane towary z półek w zakodowanych pudełkach i udostępniając je na jednym z trzech stanowisk kompletacyjnych. W ciągu jednego dnia można wysłać do 2.400 kół. Nie należy źle rozumieć wysyłki: BH Bikes to klasyczna specjalistyczna marka detaliczna. Ponad 1.700 dealerów na całym świecie oferuje rowery BH, 120 w Europie i wkrótce XNUMX w Niemczech. Chociaż istnieje możliwość zamówienia roweru przez stronę internetową BH, zostanie on dostarczony do specjalistycznego dealera, który sprawdzi rower, wyreguluje go i przekaże klientowi końcowemu – i będzie stale dostępny jako lokalny partner serwisowy.
Rzuć wyzwanie niemieckiemu rynkowi
„Na rynku niemieckim jakość produktu i obsługi są szczególnie decydujące o sukcesie”, podkreśla dyrektor ds. eksportu Aracama. „Największy potencjał wzrostu w Europie dostrzegamy w Niemczech, ale jednocześnie dużym wyzwaniem jest identyfikowanie niemieckich klientów z naszymi produktami.” W ostatnich latach BH Bikes znacząco powiększył swój personel w Niemczech. Steffen Krill został zatrudniony jako kierownik sprzedaży. Ruth Renkl, Dominik Ruiz-Morales i Marc Rotter pracują jako przedstawiciele handlowi. W Aschaffenburgu znajduje się showroom, a w Dreieich pod Frankfurtem powstaje centrum serwisowe.
Ale dlaczego warto wybrać rower marki Vitoria? José Miguel Aracama uśmiecha się na to pytanie. – Tymczasem prawie wszyscy producenci stoją na podobnie wysokim poziomie, my ani lepsi, ani gorsi – mówi. „Klienci kupują nasze produkty, ponieważ różnią się od konkurencji. Kiedy kupuję rower BH, mam pewność, że kupuję rower z wyjątkowym charakterem, z innowacyjnymi i bardzo indywidualnymi rozwiązaniami technicznymi, które tylko my możemy zaoferować. Ta wyjątkowość wyróżnia nas i naszych klientów z tłumu.”
Żegnając się, José Miguel z przymrużeniem oka wskazuje ulicę: „Mamy już pewną bliskość do Niemiec”. W najbliższej przyszłości nie będzie porównywalnego oddziału BH w Sindelfingen. Ale jedno jest pewne: baskijska potęga BH Bikes pcha się w kierunku Niemiec.
Schreibe einen Kommentar