Rynek: Miasta i konurbacje w Niemczech i Europie coraz częściej muszą zmagać się z konsekwencjami stale rosnącego natężenia ruchu. Zatłoczone drogi, zanieczyszczenie drobnym pyłem i zwiększone statystyki wypadków to tylko niektóre z konsekwencji. Coraz więcej osób decyduje się zatem na zanurzenie się w miejską dżunglę na rowerze elektrycznym. Dolnofrankoński producent Winora bierze to pod uwagę i prezentuje dwa nowe modele Radius i Radar, dwa dedykowane rowery elektryczne do użytku miejskiego.
Zanim ostateczne modele i specyfikacje nowych rowerów miejskich zostaną zaprezentowane na targach Eurobike pod koniec sierpnia, Winora w zeszły weekend w Schweinfurcie przedstawiła kilku wybranym gościom szczegółowe spojrzenie na nowe rowery i ich ideę. Jakkolwiek Radar i Radius mogą być różne wizualnie i koncepcyjnie, oba są skierowane do współczesnego mieszkańca miasta i jego bardzo specjalnych wymagań dotyczących e-roweru.
Winora Radius – Mobilność to podstawa
https://vimeo.com/132515707
Na pierwszy rzut oka nowa Winora Radius wygląda prawie jak klasyczny rower składany: 20-calowe opony, skomplikowana konstrukcja ramy i ogólnie niezwykle kompaktowy wygląd przypominają rowery składane, które są szczególnie popularne w dużych miastach. Nawet jeśli Winora nie ma pełnoprawnego mechanizmu składania w modelu Radius, charakteryzuje się wieloma cechami, które poza tym można znaleźć prawie tylko w modelach Birdy, Dahon i Co: kierownicę można złożyć na bok w ciągu kilku sekund i również spasuj Oddal się od śmiałego pchnięcia w górę. Wymiary promienia zmniejszają się w zaledwie kilku prostych krokach i bez skomplikowanego mechanizmu składania.
Kompaktowy kształt Radiusa ma spełniać kilka funkcji: z jednej strony elegancki czarny pojazd można bezpiecznie i oszczędzając miejsce schować w dużym miejskim mieszkaniu. Wepchnięty pionowo za szafkę do następnego użycia. Ponadto Radius może być również przewożony środkami transportu publicznego: dzięki dużym kołom o średnicy zaledwie 20 cali jest bezpłatny w większości miast. To zaleta, której nie należy lekceważyć.
Warto również wspomnieć o kilku technicznych atrakcjach. Winora Radius jest napędzana centralnym silnikiem Yamaha PW o mocy 250 watów, a zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 400 Wh. We wszystkich wariantach wyposażenia zastosowano przerzutkę w piaście i hamulce tarczowe. Ceny Radiusa zaczynają się od 2.199 euro.
[łatwy stół]model, obwód, napęd, cena,
RADIUS PLAIN, Sram iMotion 3-biegowa, Yamaha PW, 2199 €,
RADIUS TOUR, Shimano Nexus 8-rzędowy, Yamaha PW, 2499 €,
PRĘDKOŚĆ PROMIENIA, Shimano Alfine 11-biegowa, Yamaha (45 km/h), 3299 €,[/łatwy stół]
Winora Radar – Rower elektryczny 2.0
Zupełnie nowa Winora Radar ma nieco inną koncepcję. Dorosły rower miejski przekonuje czystym i dyskretnym wyglądem, pomimo silnika i akumulatora. Jest to możliwe z jednej strony dzięki oszczędzającemu miejsce silnikowi centralnemu TranzX M25GT, az drugiej strony dzięki wbudowanemu w ramę akumulatorowi 500 Wh. Dzięki dwukomorowemu systemowi wewnątrz, akumulator całkowicie znika w dolnej rurze bez utraty stabilności.
https://vimeo.com/132515708
Jakkolwiek klasyczny może wyglądać radar, w matowoczarnym miejskim samochodzie do jazdy po mieście jest tak wiele technicznych innowacji i innowacji. Największą atrakcją jest mocno zintegrowany, zupełnie nowy system COBI. O cechach i zaletach COBI informowaliśmy już na samym początku start-upu, tymczasem branża dowiedziała się również o innowacyjnym interfejsie między rowerem a smartfonem. Zasadniczo COBI to uchwyt na telefon komórkowy, który umożliwia korzystanie z funkcji nowoczesnych smartfonów na rowerze. Czujnik światła przyciemnia zintegrowane oświetlenie LED, GPS i czujniki przyspieszenia dostarczają informacji o podróży i wiele więcej. W połączeniu z rowerem elektrycznym, takim jak radar, napędem można również sterować za pomocą COBI.
Oprócz tej technicznej atrakcji, inne nowoczesne cechy Radaru wydają się niemal zwyczajne: wewnętrznie poprowadzone kable i kable, ulepszona główka ramy i szybkozamykane osie z przodu iz tyłu podkreślają intencję Winory, aby wprowadzić najnowocześniejsze rower miejski z napędem na rynek. Producent z Dolnej Frankonii podchodzi do kół dość nietypowo: zastosowano opony balonowe 27,5″ – świadomie zdecydowano się na koła 28″, które skądinąd często spotyka się w rowerach miejskich. Jednak dzięki zastosowaniu opon balonowych o dużej objętości obwód odpowiada obwodowi konwencjonalnych opon 28-calowych – ale przy stosunkowo znacznie wyższym komforcie.
Winora Radar będzie dostępny w czterech różnych konfiguracjach – Plain, Tour, Urban i Speed. Wszystkie modele posiadają integrację COBI (w różnych wersjach) oraz wysokiej jakości napęd Shimano XT. Jednak obszar zastosowania jest inny: Radar Urban jest wyposażony w błotniki zintegrowane z projektem, wersja Tour ma również bagażnik, a Radar Speed to pełnoprawny S-Pedelec ze wsparciem silnika do 45 km /H.
Ceny radaru zaczynają się od 3.199 euro.
Krystyna Neumann mówią
A co z zasięgiem? Podsumowując, aby ocenić wydajność, dobrze byłoby wiedzieć, jak daleko rower przejedzie na jednym ładowaniu, jeśli przeciętny człowiek nie pedałuje.