Rynek: Schwalbe zrewidował swoją poprzednią technologię bezdętkową i przeniósł ją na nowy poziom. Udało się uczynić konstrukcję bezdętkową jeszcze lżejszą i szybszą. Nowa opona do rowerów szosowych Schwalbe Pro One waży imponujące 70 gramów mniej niż jej poprzedniczka.
MikcroSkin to nazwa rozwoju firmy Schwalbe, która robi różnicę w porównaniu z oponami bezdętkowymi z poprzedniego roku. Podstawą nowego patentu jest mikrotkanina o wysokiej wytrzymałości, która jest wulkanizowana razem z mieszanką gumową i osnową. Podobnie jak SnakeSkin w oponach MTB, MikcroSkin otacza całą osnowę i zapewnia bezproblemową obsługę Tubeless Easy.
Opony Tubeless Easy od dawna sprawdzają się w rowerach górskich. „Dzięki konstrukcji MicroSkin możemy teraz po raz pierwszy zastosować zasadę dla opon wysokociśnieniowych. Tkanina spełnia jednocześnie kilka ważnych funkcji: Zapewnia szczelność. Gwarantuje niezawodną stabilność wysokiego ciśnienia. A przy okazji poprawia to również ogólne bezpieczeństwo cięcia”., wyjaśnia Peter Krischio.
Z tej nowej technologii wyłonił się nowy Schwalbe Pro One. Ważący zaledwie 235 gramów jest aż o 25 procent, tj. 70 gramów, lżejszy i dlatego powinien toczyć się szybciej. W laboratorium różnica w oporze toczenia wyniosła 10 procent – imponujący wynik.
Mówi się, że oprócz lepszych właściwości toczenia znacznie poprawiła się łatwość montażu. Długie procesy konwersji z intensywnym wstrząsaniem i częstym pompowaniem nie są już potrzebne, a także należy zoptymalizować szczelność systemu.
Schwalbe prezentuje cztery nowe opony Tubeless Easy na targach Eurobike, dzięki czemu jest pierwszym producentem oferującym opony bezdętkowe do prawie wszystkich zastosowań:
Schwalbe Pro One – rower wyścigowy
Schwalbe S One – wiosenny klasyk
Schwalbe X One – przełaj przełajowy
Schwalbe G One – droga żwirowa
„Dzięki tej gamie chcemy znacząco rozwinąć technologię bezdętkową. System ma potencjał, aby sprawdzić się w profesjonalnych wyścigach ulicznych i pewnego dnia zastąpić szytkę. Pod względem osiągów opony pozostawiają daleko w tyle poprzednie opony składane i szytki”., podsumowuje Peter Krischio.
Opony z nowej rodziny Pro One będą dostępne w specjalistycznych sklepach rowerowych od 2016 roku i będą kosztować od 59,90 euro.
Schreibe einen Kommentar