Rynek: Wraz z przewodnikiem Sram wprowadził w zeszłym roku potężny, wszechstronny hamulec. Nie zmniejszyło to całkowicie dystansu do konkurentów. Teraz zaprezentowano następcę i wersję premium Guide, Guide Ultimate.
„Ultimate” powinien być znany zagorzałym fanom Sram. Kilka lat temu pojawił się hamulec z tym dodatkiem, Avid Juicy Ultimate. W tamtych czasach był to hamulec, na którym wszyscy chcieli jeździć. Doskonały design, siła hamowania w najlepszym wydaniu i karbonowe dźwignie - w świecie hamulców tarczowych to był czysty seks. Wydaje się, że Sram chce teraz ponownie związać się z tym razem i budzi „Ultimate”.
Zewnętrznie istnieją tylko niewielkie różnice w stosunku do normalnego przewodnika Sram. Zwłaszcza na kierownicy niewiele jest nowości. Dopiero karbonowa dźwignia pozwala odgadnąć, która bestia tu pracuje. Te w połączeniu z tytanowymi śrubami zapewniają pierwszą utratę wagi hamulca. Wielkie innowacje dotyczą jednak zacisku hamulca. Zacisk hamulca S4 został dokładnie przeanalizowany i zoptymalizowany, w szczególności pod kątem odprowadzania ciepła. Dzięki trzem niewielkim, ale drobnym zmianom ciepło wytwarzane przy maksymalnym obciążeniu można było zmniejszyć o 20 stopni. Osiągnięto to z jednej strony dzięki nowemu tłokowi hamulcowemu z wkładką z tworzywa sztucznego, az drugiej strony dzięki zamontowaniu osłony termicznej ze stali nierdzewnej między klockiem hamulcowym a zaciskiem hamulca. Ponadto powiększono wgłębienie z tyłu gumy, co znacznie poprawiło cyrkulację powietrza.
Ale nie tylko zarządzanie ciepłem jest na najwyższym poziomie. Prawdopodobnie największą atrakcją wydaje się być nowy system odpowietrzania hamulców „Bleeding Edge”. Mały element jest przymocowany do zacisku hamulca, a układ można odpowietrzyć i napełnić.
Wkładając element, zawór zwrotny zostaje odsunięty na bok i układ hydrauliczny zostaje zwolniony. Z systemu można obecnie korzystać tylko na nowym Guide Ultimate, ale pokazuje kierunek, w jakim będzie się rozwijał proces serwisowy.
Tarcze hamulcowe są również nowe. Po raz pierwszy w Sram można zobaczyć również tarcze hamulcowe z pająkami. Mówi się, że dwuczęściowy komponent jest o 20 gramów lżejszy dzięki aluminiowemu pająkowi, a także ma lepsze odprowadzanie ciepła.
Całkowita waga hamulca wraz ze śrubami i tarczą to 360 euro, podobnie jak cena. Będziesz musiał zapłacić 300 euro za hamulec plus 80 euro za tarczę hamulcową Centerline.
Schreibe einen Kommentar