Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kolarstwokolarstwo szosowe

kolarstwo: Sygnał startowy Pucharu Niemiec w kolarstwie 2015

26 Kwiecień 2015 by redakcja

gcc1

Wszyscy: Dziś w Getyndze startuje Tour d'Energie Puchar Niemiec w Kolarstwie, największa niemiecka seria wyścigów dla każdego. Velomotion przedstawia wydarzenia i ważne zmiany zasad.

W 2015 roku Puchar Niemiec w kolarstwie obejmuje „tylko” 11 wyścigów. W 2014 roku było ich jeszcze 14 – prawdziwe wyzwanie dla organizatorów, kierowców i zespołów. Uproszczenie kalendarza wyścigów ma przywrócić Puchar Niemiec w kolarstwie na "zdrowy poziom" - zapewniają organizatorzy - Bund Deutscher Fahrrad i Verband Deutscher Radrennveranstalter.



Nie ma czegoś takiego jak wygodne zwijanie się. Już pierwszy wyścig serii - Tour d´Energie w Getyndze - oferuje kilka podjazdów. Punktem kulminacyjnym jest klasyfikacja górska w Hohen Hagen. Kolejny wyścig, SKODA Velotour, zaplanowano na 1 maja. Najpierw trasa prowadzi przez wysokie kaniony bankowej dzielnicy Frankfurtu, potem trzeba wspiąć się na Feldberg w Taunus. W drodze powrotnej do mety, kilka niewygodnych ramp przerywa pościg, w tym Ruppertshainer Berg i - na najdłuższym okrążeniu - Mammolshainer Berg.

gcc3

Następują dwa wyścigi, w których można spodziewać się wysokich średnich prędkości: zarówno kolarstwo torowe na torze Formuły 1 w Hockenheim, jak i klasyczne klasyki Sparkasse neuseen w Lipsku są w większości płaskie. Tutaj ważne jest umiejętne utrzymywanie się w strumieniu grupy i unikanie upadków. Następnie dwa czerwcowe terminy ponownie wymagają umiejętności wspinaczkowych: Schleizer Dreieck prowadzi początkujących do Gór Łupkowych Turyngii i do największego zbiornika wodnego w Niemczech, Bleilochtalsperre. W SKODA Velodome w Kolonii wszyscy pokonują niezliczone metry wąskich uliczek w Bergisches Land, a strome, brukowane przejście przy zamku Bensberg jest szczególnie męczące dla nóg.



Najwyższe prędkości w zielonym piekle - wyścigi etapowe w Schwarzwaldzie

gcc2Pod koniec lipca pola startowe w Rad am Ring znów ruszają na torze Formuły 1. Jednak średnie prędkości, takie jak w maju na Hockenheimring, nie są tutaj osiągane, ponieważ czeka na nich legendarna Nordschleife na torze Nürburgring z 500 metrami wysokości na okrążenie. Fuchsrohr nie jest dla osób o słabym sercu, ze zjazdem do 100 km/h. Kierowcy na torach ulicznych w Bochum i Dreźnie z pewnością nie będą tak szybcy. Ze względu na możliwe do pokonania trudności topograficzne można się tutaj ponownie spodziewać wysokich średnich godzinowych, a zwycięstwa w SparkassenGiro i SKODA Velorace prawdopodobnie przypadną szybko poruszającym się sprinterom.

Puchar Niemiec w Kolarstwie z Rothaus Rider Man w Bad Dürrheim, jedyny wyścig etapowy, wjeżdża na prostą domową. Tutaj, w malowniczej scenerii południowego Schwarzwaldu, w programie jest jazda indywidualna na czas i dwa wymagające wyścigi szosowe. Niemal tradycyjnie Puchar Niemiec w kolarstwie kończy się w dniu zjednoczenia Niemiec wyścigiem Sparkasse Münsterland Giro w Münster. Ale nie jest tam tak płasko jak w ostatnich latach: nowe trasy prowadzą uczestników do Lasu Teutoburskiego i ważne jest, aby zebrać ostatnie metry wysokości w wyścigu, zanim zwycięzcy zostaną ukoronowani w Münster.



Przewidywana duża liczba uczestników – nowe zasady oceny drużynowej

Wyścigi cieszą się dużą popularnością, a sport amatorski przeżywa rozkwit. Również w 2015 roku organizatorzy spodziewają się niezmiennie dużej liczby uczestników. Szczególnie duże wydarzenia stale się rozwijają. Zdaniem organizatorów serii wyścigów, w celu zwiększenia bezpieczeństwa, kryteria jakościowe dla poszczególnych wyścigów powinny być ustalane w ścisłym dialogu między zespołami a organizatorami. Obejmuje to między innymi wyrównywanie wyścigów i minimalizowanie niebezpiecznych miejsc.

gcc4



Regulamin został znacząco zmieniony w odniesieniu do rankingu drużynowego. Do tej pory w drużynie mogło być maksymalnie ośmiu kierowców, czterech najwyżej sklasyfikowanych brało udział w rankingu drużynowym. Zmuszało to zespoły do ​​częstych zmian, czy to ze względów taktycznych, czy z powodu krótkotrwałych nieobecności. Rezultatem była zwiększona biurokracja dla zespołów i organizatorów wyścigów z powodu stale aktualizowanych list startowych. W 2015 roku zespoły nie są już ograniczone do ośmiu kierowców. Każda drużyna może zgłosić dowolną liczbę starterów. Jedyny warunek: Drużyna składa się z co najmniej czterech startujących, a dla każdej długości trasy muszą być przypisane różne nazwy drużyn (np. Drużyna XY 60 km, Drużyna XY 120 km). Wyniki pierwszej czwórki są automatycznie uwzględniane w rankingu drużynowym. Szczegółowe wyjaśnienie można znaleźć tutaj, zmiany można również przeczytać szczegółowo w Regulamin Pucharu Niemiec w Kolarstwie.

Jeśli masz gorączkę wyścigową lub przynajmniej chcesz jeździć w sportowym tempie po zamkniętych drogach z podobnie myślącymi ludźmi, możesz zarejestrować się online. Oczywiście Velomotion będzie również obecny na jednym lub drugim wydarzeniu i zda relację.

Wyścigi Pucharu Niemiec w Kolarstwie 2015:



26 kwietnia 2015 r .: Tour d'Energy - Getynga

01 maja 2015 r .: Wycieczka rowerowa SKODA – Frankfurt

10 maja 2015 r .: Kolarstwo torowe – Hockenheimring



17 maja 2015: Sparkasse neuseen classics – Lipsk

07 czerwca 2015: Trójkąt Schleizera Wszyscy – Schleiz

14 czerwca 2015: SKODA Velodome – Kolonia



25 lipca 2015: Koło na ringu – Nürburgring

02 sierpnia 2015: Sparkasse Giro – Bochum

09 sierpnia 2015: SKODA Velorace – Drezno



25-27 września 2015: Rothaus Riderman – Bad Dürrheim

03 października 2015: Kasy oszczędnościowe Munsterland Giro – Munster

tagi:Puchar Niemiec w KolarstwieWszyscy WyścigAktualnościTicker

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Tour de France Philipsena

Zapowiedź Tour de France nr 3: Masowy sprint w Dunkierce

Van der Poel Tour de France

Tour de France nr 2: Mathieu van der Poel pokonał Tadeja Pogacara

Related Stories

  • kolarstwo: Mimo skoku sponsorskiego: neuseen classics powinno odbywać się dzięki crowdfundingowi
  • kolarstwo: "Zdobądź medal w Rio, ponownie poleć na torze zawodowym!"
  • kolarstwo: Lance Armstrong musi zeznawać pod przysięgą
  • kolarstwo: Mediolan-San Remo: Greipel startuje, Kittel zrezygnował
  • Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH