Wszyscy: Dziś w Getyndze startuje Tour d'Energie Puchar Niemiec w Kolarstwie, największa niemiecka seria wyścigów dla każdego. Velomotion przedstawia wydarzenia i ważne zmiany zasad.
W 2015 roku Puchar Niemiec w kolarstwie obejmuje „tylko” 11 wyścigów. W 2014 roku było ich jeszcze 14 – prawdziwe wyzwanie dla organizatorów, kierowców i zespołów. Uproszczenie kalendarza wyścigów ma przywrócić Puchar Niemiec w kolarstwie na "zdrowy poziom" - zapewniają organizatorzy - Bund Deutscher Fahrrad i Verband Deutscher Radrennveranstalter.
Nie ma czegoś takiego jak wygodne zwijanie się. Już pierwszy wyścig serii - Tour d´Energie w Getyndze - oferuje kilka podjazdów. Punktem kulminacyjnym jest klasyfikacja górska w Hohen Hagen. Kolejny wyścig, SKODA Velotour, zaplanowano na 1 maja. Najpierw trasa prowadzi przez wysokie kaniony bankowej dzielnicy Frankfurtu, potem trzeba wspiąć się na Feldberg w Taunus. W drodze powrotnej do mety, kilka niewygodnych ramp przerywa pościg, w tym Ruppertshainer Berg i - na najdłuższym okrążeniu - Mammolshainer Berg.
Następują dwa wyścigi, w których można spodziewać się wysokich średnich prędkości: zarówno kolarstwo torowe na torze Formuły 1 w Hockenheim, jak i klasyczne klasyki Sparkasse neuseen w Lipsku są w większości płaskie. Tutaj ważne jest umiejętne utrzymywanie się w strumieniu grupy i unikanie upadków. Następnie dwa czerwcowe terminy ponownie wymagają umiejętności wspinaczkowych: Schleizer Dreieck prowadzi początkujących do Gór Łupkowych Turyngii i do największego zbiornika wodnego w Niemczech, Bleilochtalsperre. W SKODA Velodome w Kolonii wszyscy pokonują niezliczone metry wąskich uliczek w Bergisches Land, a strome, brukowane przejście przy zamku Bensberg jest szczególnie męczące dla nóg.
Najwyższe prędkości w zielonym piekle - wyścigi etapowe w Schwarzwaldzie
Pod koniec lipca pola startowe w Rad am Ring znów ruszają na torze Formuły 1. Jednak średnie prędkości, takie jak w maju na Hockenheimring, nie są tutaj osiągane, ponieważ czeka na nich legendarna Nordschleife na torze Nürburgring z 500 metrami wysokości na okrążenie. Fuchsrohr nie jest dla osób o słabym sercu, ze zjazdem do 100 km/h. Kierowcy na torach ulicznych w Bochum i Dreźnie z pewnością nie będą tak szybcy. Ze względu na możliwe do pokonania trudności topograficzne można się tutaj ponownie spodziewać wysokich średnich godzinowych, a zwycięstwa w SparkassenGiro i SKODA Velorace prawdopodobnie przypadną szybko poruszającym się sprinterom.
Puchar Niemiec w Kolarstwie z Rothaus Rider Man w Bad Dürrheim, jedyny wyścig etapowy, wjeżdża na prostą domową. Tutaj, w malowniczej scenerii południowego Schwarzwaldu, w programie jest jazda indywidualna na czas i dwa wymagające wyścigi szosowe. Niemal tradycyjnie Puchar Niemiec w kolarstwie kończy się w dniu zjednoczenia Niemiec wyścigiem Sparkasse Münsterland Giro w Münster. Ale nie jest tam tak płasko jak w ostatnich latach: nowe trasy prowadzą uczestników do Lasu Teutoburskiego i ważne jest, aby zebrać ostatnie metry wysokości w wyścigu, zanim zwycięzcy zostaną ukoronowani w Münster.
Przewidywana duża liczba uczestników – nowe zasady oceny drużynowej
Wyścigi cieszą się dużą popularnością, a sport amatorski przeżywa rozkwit. Również w 2015 roku organizatorzy spodziewają się niezmiennie dużej liczby uczestników. Szczególnie duże wydarzenia stale się rozwijają. Zdaniem organizatorów serii wyścigów, w celu zwiększenia bezpieczeństwa, kryteria jakościowe dla poszczególnych wyścigów powinny być ustalane w ścisłym dialogu między zespołami a organizatorami. Obejmuje to między innymi wyrównywanie wyścigów i minimalizowanie niebezpiecznych miejsc.
Regulamin został znacząco zmieniony w odniesieniu do rankingu drużynowego. Do tej pory w drużynie mogło być maksymalnie ośmiu kierowców, czterech najwyżej sklasyfikowanych brało udział w rankingu drużynowym. Zmuszało to zespoły do częstych zmian, czy to ze względów taktycznych, czy z powodu krótkotrwałych nieobecności. Rezultatem była zwiększona biurokracja dla zespołów i organizatorów wyścigów z powodu stale aktualizowanych list startowych. W 2015 roku zespoły nie są już ograniczone do ośmiu kierowców. Każda drużyna może zgłosić dowolną liczbę starterów. Jedyny warunek: Drużyna składa się z co najmniej czterech startujących, a dla każdej długości trasy muszą być przypisane różne nazwy drużyn (np. Drużyna XY 60 km, Drużyna XY 120 km). Wyniki pierwszej czwórki są automatycznie uwzględniane w rankingu drużynowym. Szczegółowe wyjaśnienie można znaleźć tutaj, zmiany można również przeczytać szczegółowo w Regulamin Pucharu Niemiec w Kolarstwie.
Jeśli masz gorączkę wyścigową lub przynajmniej chcesz jeździć w sportowym tempie po zamkniętych drogach z podobnie myślącymi ludźmi, możesz zarejestrować się online. Oczywiście Velomotion będzie również obecny na jednym lub drugim wydarzeniu i zda relację.
Wyścigi Pucharu Niemiec w Kolarstwie 2015:
26 kwietnia 2015 r .: Tour d'Energy - Getynga
01 maja 2015 r .: Wycieczka rowerowa SKODA – Frankfurt
10 maja 2015 r .: Kolarstwo torowe – Hockenheimring
17 maja 2015: Sparkasse neuseen classics – Lipsk
07 czerwca 2015: Trójkąt Schleizera Wszyscy – Schleiz
14 czerwca 2015: SKODA Velodome – Kolonia
25 lipca 2015: Koło na ringu – Nürburgring
02 sierpnia 2015: Sparkasse Giro – Bochum
09 sierpnia 2015: SKODA Velorace – Drezno
25-27 września 2015: Rothaus Riderman – Bad Dürrheim
03 października 2015: Kasy oszczędnościowe Munsterland Giro – Munster