Rynek: W sezonie modelowym 2015 Focus wyposaża Jarifę 29R w potężny silnik Impulse 2.0 umieszczony centralnie. Po raz pierwszy zastosowano własny układ napędowy w 29-calowym rowerze.
Wersja terenowa silnika Impulse 2014 była już używana w 2.0-calowych modelach Jarifa (hardtail) i Thron (w pełni) na sezon 27,5. Dzięki Focusowi Jarifa 29R 29-calowi kierowcy mogą teraz cieszyć się tym, co według producenta jest silnikiem środkowym o najdłuższym zasięgu. Zastosowano jednostkę silnikową specjalnie zaprojektowaną do użytku w terenie. Konstrukcja z obracanym centralnym silnikiem zintegrowanym z ramą zapewnia prześwit i dobrą ochronę przed wpływami zewnętrznymi. Cztery śruby zapewniają pewne trzymanie silnika Impulse 36 250 V/2.0 W w trójkącie ramy.
W zależności od modelu, Jarifa Impulse 29R jest zasilany baterią litowo-jonową Impulse 36V/17Ah lub 36V/11Ah. Według producenta, dzięki wydajnemu akumulatorowi 17 Ah, zasięg do 205 kilometrów powinien być możliwy w idealnych warunkach. Czujnik przełożenia zintegrowany z ramą zapewnia płynną zmianę przełożeń. Podczas zmiany biegów czujnik automatycznie przerywa wspomaganie silnika na ułamki sekundy. Chroni to nie tylko elementy napędu, ale także Twoje nerwy! Focus Jarifa Impulse 29R jest dostępny w czterech wersjach w cenie od 2299 do 3399 euro.
Paweł Rot mówią
Dobry dzień razem,
Rower: Focus Jarifa 3.0 R29/2015/Impuls
Uruchomienie: wrzesień 2015 r
Dane eksploatacyjne styczeń 2020: 3663 km
Problem 1: Po około 3 miesiącach silnik jest uszkodzony mechanicznie. Szybko wymieniony w ramach gwarancji. Dzięki.
Problem 2:
- Po pewnym okresie działania (nie można go określić) okazało się, że trzy poziomy wsparcia (eco, sport, power) są bardzo zbliżone pod względem wydajności. Oznacza to, że różnice poniżej trzech poziomów mocy są niewielkie
- Wydajność na poziomie „mocy” jest szczególnie słaba na pochyłościach. Wsparcie w porównaniu z innymi pasażerami jest bardzo ograniczone.
– Z drugiej strony zachowanie Accusa wypadło bardzo pozytywnie. Średnio pełne naładowanie wystarcza na przejechanie 70 km w terenie i do 120 km w przypadku łatwiejszych wycieczek.
– Sprawdziłem osiągi u sprzedawcy rowerów.
Wynik: 1) bateria przeszła tylko dwa pełne ładowania/cykle.
2) poziom eco: 45% / poziom sportowy 120% / poziom mocy 300% wsparcie
Komentarz:
– bateria z pewnością widziała 40 do 50 pełnych ładowań / cykli
– jeśli poziom mocy daje 300%, to skok z eco na power powinien być dość oczywisty i subiektywnie mierzalny
– niestety nie udało mi się znaleźć danych technicznych silnika impulsowego, więc nie wiem czy na 100% 🙁
Wnioski:
– osiągi mojego Focusa Jarife 3.0 są kiepskie
– wynik diagnozy przeprowadzonej przez dealera jest nieprawidłowy
Wydanie:
– jeśli są Państwo świadomi takich/tych mankamentów napędu impulsowego, prosimy o pomoc w znalezieniu rozwiązania
- z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju nie chcę pozbywać się roweru z tak małymi danymi eksploatacyjnymi,
-
-