Test: Pierwszy i jak dotąd jedyny e-rower amerykańskiego producenta rowerów to nie ostrożny model turystyczny, ale rakieta.
Silnik piasty Turbo dostarcza tylko 250 watów, ale motocykl wciąż osiąga maksymalną prędkość 45 km/h w mgnieniu oka, a według prędkościomierza nawet trochę więcej. Sportowiec uliczny, pokazany na stronie głównej Specialized bez lusterek, uchwytu na tablicę rejestracyjną itp., dużą część swojej elegancji czerpie ze zintegrowanego akumulatora, który jest ukryty w dolnej rurze. Przy pojemności 500 watogodzin dość duży akumulator można wyjąć do ładowania lub napełnić zatyczką w tubie. Aluminiowa rama i widelec zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej stabilności; Na przednich i tylnych kołach zastosowano osie przelotowe, które gwarantują pewne osadzenie kół w ramie.
Dzięki gładkim oponom i przerzutce 1×10, Turbo jest wyraźnie zaprojektowany do użytku na drogach – i tak nie powinien być używany w terenie ze względu na swój motocyklowy charakter. Na asfalcie 20-kilogramowy rower jest niezwykle zwinny i żwawy, zupełnie jak sportowy motocykl - to wielka zaleta tylnego napędu, który sprawia, że przełożenie w suportze zawsze wpływa na „naturalną i prawie bezgłośną pracę”. „wyczucie pedałowania, zbędne. Funkcja rekuperacji napędu (odzyskiwanie energii), która uruchamia się automatycznie podczas hamowania, zapewnia minimalne doładowanie akumulatora podczas zjazdu ze wzniesienia. Nawet bez wspomagania silnika turbosprężarką można poruszać dość płynnie, chociaż radość z jazdy jest wtedy oczywiście ograniczona.
Wyposażenie przystosowane do codziennego użytku Specialized obejmuje przepisowe oświetlenie, praktyczną, prawie niewidoczną dwunożną stopkę centralną, bagażnik oraz stabilne błotniki. Alternatywnie Turbo jest również dostępne jako „naked bike” bez błotników i bagażnika; W końcu chodzi o przyjemność z jazdy, a nie zawsze o praktyczną codzienną mobilność. Co widać już po fakcie, że od czasu wprowadzenia Turbo prawie dwa lata temu, Specialized nie próbował kontynuować szybkiego modelu z bardziej oswojonymi koncepcjami.
Dane techniczne: | Turbo |
Marke | Specialized |
Modell | Turbo |
kanał dystrybucji | handel specjalistyczny |
Kolor | czerwony czarny |
Ramki do zdjęć | aluminium |
dostępne rozmiary (cm) | 42, 46, 50, 54 |
pedały | Platforma specjalistyczna |
piasty | Specjalistyczna oś przelotowa 15 mm |
niemy | - |
obręcze | SRX30 |
Widelec (skok mm) | Turbo na zamówienie |
Silnik | Specjalistyczny napęd Turbo Direct, 250 W |
akumulator | Zintegrowana turbosprężarka Specialized, 504 Wh |
oświetlenie | Rower elektryczny Supernova |
Uchwyty | Geometria ciała XCT |
korba | FSA Gossamer |
Lenker | Płaski drążek pionowy |
hamulce | Formuła R1 |
łańcuszek/pasek | KMC X10 |
opona | Specjalistyczny Electrak, 47-622 |
siodło | Specjalistyczna geometria nadwozia Turbo |
sztyca | Specjalistyczne turbosprężarki |
dźwignia zmiany biegów | SRAM-SL-700 |
Schaltung | Sram X0, 10 biegów |
stojak/miejsce montażu | Składany dwójnóg, środkowy |
przerzutka | - |
Wsparcie do km/h | 45 km / h. |
Cena baterii | 999 € |
Gwarancja na ramę | 5 roku |
Zakres (informacje producenta) | 60 km |
zakres testowy (1) | 36 |
Maks. załadunek kierowca + bagaż (dopuszczenie producenta) w kg | 109 |
Rower testowy w kg | 24,6 |
Cena w EUR | 4869 |
(1) Velomotion testuje zasięg wszystkich rowerów elektrycznych w maksymalnych warunkach. Okrążenie testowe ma 9,8 km długości i przy 171 metrach różnicy wysokości jest bardzo trudne, a miejscami bardzo strome. Masa systemowa roweru i rowerzysty powinna wynosić 120 kg (± 5 kg). Lżejsi kierowcy otrzymują dodatkowe obciążniki. Jazda odbywa się na maksymalnym poziomie wsparcia, a także bardzo szybko. Tylko w ten sposób można określić uczciwe i porównywalne wartości. Możesz spodziewać się co najmniej dwukrotnie większego zasięgu przy średnim poziomie wspomagania i na mniej pofałdowanym terenie.
Nawiasem mówiąc, w przypadku większości systemów masz niewielką rezerwę zasięgu, podobną do tej w samochodzie. Nawet jeśli akumulator pokazuje 0 km, przy umiarkowanym stylu jazdy pozostało jeszcze od jednego do pięciu kilometrów.
Schreibe einen Kommentar