Test: Pomiar watów jest modny - bez wątpienia. Tymczasem dwie ręce to za mało, by wymienić wszystkich producentów. Jednak większość producentów mierzy to za pomocą tensometrów w ramionach korby lub za pomocą własnego pająka. Garmin stosuje inne podejście. Amerykanie próbowali zarejestrować siłę wywieraną bezpośrednio na pedał. Kai Kautz przetestował dla nas pedały.
Montaż pedałów jest bardzo łatwy, przynajmniej takie wrażenie sprawiają osoby, które miały tylko doświadczenie z SRM. Otrzymałem jedną z pierwszych par pedałów. To przyszło w opakowaniu, którego nadal używam, kiedy podróżuję jako wektor tak łatwy i bezpieczny w transporcie.
Trochę się denerwujesz, gdy zamieniasz pedały w gwinty. W cenie 1.300 euro nie chcesz niczego zepsuć. Pomagają w tym filmy na stronie Garmina, wszystko jest szczegółowo wyjaśnione i żadne pytania nie pozostają bez odpowiedzi.
Po zamontowaniu pedałów podłączasz kable czujników i można rozpocząć zabawę. W sumie montaż to kwestia 2 minut.
Czujniki są ustawiane za pomocą kreatora Garmina, ale jeśli od początku wiesz, czego pedał od ciebie chce, możesz to zrobić niezależnie od komputera i producenta.
Garmina wektor moge z kimkolwiek ANT +-możliwość podłączenia komputera rowerowego. W moim przypadku był to tylko Garmin krawędź 500 a potem Sigma Sport Rox 10.0.
Praktyka
Pierwsze wyjście zadziałało bez żadnych problemów. Korpus pedału jest kompatybilny z płytami Look Keo, ale siedzisko jest wektor mocniejszy niż wygląda Klej-Pedały z włókna węglowego. Jedyna różnica polega na tym, że to wektor-Pedał wystaje około 2 milimetry dalej od korby. Różnicę tę można jednak łatwo skompensować, stosując położenie płyty.
Po kilkukrotnym użyciu pedałów przyzwyczajasz się do procedury przed rozpoczęciem jazdy treningowej. Włączasz komputer, kopiesz 2 do 3 razy, po czym cofasz się na krótko z częstotliwością około 50 obrotów.
Byłem podekscytowany dniem diagnostyki wydajności. Ukończyłem to na ergometrze Cyclus2. Od początku tzw wektor identyczne wartości, nawet w wyższych zakresach watów. Działały idealnie i prawie nie było ognisk ani błędnych pomiarów - ani w słoneczną, ani w deszczową pogodę i niezależnie od temperatur.
Pierwsza wymiana akumulatora była u mnie po przejechaniu około 4000 kilometrów. Jest to stosunkowo łatwe do zrobienia z kawałkiem 20 centów. Nie można jednak zapomnieć o ponownym ustawieniu czujników po zmianie.
Konkluzja
Waga, obróbka i obchodzenie się z wektor są tym, czego można oczekiwać od firmy Garmin. Do tej pory przejechałem na pedałach prawie 17.000 5 kilometrów. W tym czasie dwa razy nasmarowałem i XNUMX razy wymieniłem akumulator. Do tej pory nie było żadnych awarii ani zakłóceń. Miałem problemy zgłaszane przez innych kierowców, szczególnie w odniesieniu do możliwego luzu łożyska, ale nie mogę ich potwierdzić. Garmin Vector Pedale sprawdza się w każdych warunkach, w śniegu, deszczu, upale i zimnie.
cena i sieć
1.269,00 Euro
www.garmin.com
Schreibe einen Kommentar