Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Ogólnie: The Strive Diaries # 3: Frontier Experience we Francji

25 Czerwca 2014 by redakcja

kanion3

Cycling: The Strive Diaries #3 zabiera nas do Valloire na trzeci wyścig Enduro World Series. Ines Thoma i Joe Barnes z Canyon Factory Team pojechali solidny wyścig z dwoma najlepszymi wynikami. 

Trzeci wyścig, nowy kraj, inny dom: podczas gdy Joe Barnes miał wyraźną przewagę u siebie na ostatnim przystanku Enduro World Series (EWS) w Szkocji, w zeszły weekend ponownie zaplanowano wyścig u siebie. Francja jest i pozostaje duchową ojczyzną enduro z mnóstwem jeźdźców i wyścigów. Miejsce w Valloire u podnóża słynnej przełęczy Galibier na stałe zagościło w kalendarzu wyścigów od prawie 10 lat i w końcu jest częścią tegorocznego Enduro World Series jako francuski punkt odniesienia – jak się później okazało, absolutnie zasłużone.



kanion4

Od śliskiego piasku w Chile po błotniste korzenie w Szkocji, trzecia runda EWS we Francji doprowadziła do wspomaganego windą, szybkiego uderzenia w Alpach, w połączeniu z absolutnie dramatycznym terenem w technicznych pasażach. Do tego dochodzi trudność samego formatu francuskiego. Trasy są ściśle tajne do czwartkowego wieczoru przed wyścigiem, a następnie można je zwiedzać pieszo w piątki. Ale jeśli chcesz dać z siebie 100% w dniu wyścigu, nie możesz nawet myśleć o intensywnym ucieczce. Cienka granica między znajomością szlaków a zmęczonymi nogami, zwłaszcza że wspomaganie podnoszenia jest dostępne tylko na początku oficjalnego wyścigu.

W dniu samego wyścigu kolarze mogą następnie ukończyć przejazd treningowy, po którym następuje pierwszy przejazd z pomiarem czasu na tym samym etapie. Gdy etap trwa do 20 minut, koncentracja wzrasta dwukrotnie – zapamiętanie każdego kamienia to nie lada wyzwanie.



kanion2

Ines Thoma po pierwszym biegu treningowym:
„Wysokie alpejskie, brutalnie strome i kamieniste serpentyny na samym początku, a potem naprawdę szybki odcinek, na którym po prostu jedzie się przez łąkę, ale z paskudnymi grubymi kamieniami po lewej i prawej stronie. To dość trudne dla głowy. Moje motto brzmiało: po prostu odpuść!”

Brutalny był tutaj dobrym słowem kluczowym. Po pierwszym biegu co minutę następowały upadki, przebite opony i inne usterki techniczne. Cel był jasny: zawodnik i motocykl muszą bezpiecznie dotrzeć do mety. Bo taki francuski wyścig Enduro z sześcioma etapami na raz jest cholernie długi. Na szczęście nasi jeźdźcy Ines, Joe i Ludo May mądrze i czysto wybrali swoje linie i oszczędzono im złego diabła.
Mechanicy Canyon Crew zapewniają motocyklom perfekcyjny serwis w nocy z soboty na niedzielę, ale niestety, nawet ze świeżym materiałem, nie udało się uniknąć upadków.



kanion1
.
Po całkowicie bezwypadkowej sobocie Ines podczas pierwszego przejazdu w niedzielę rano uderzyła w skalne pole i nie była już w stanie obronić swojej dobrej pozycji startowej. To był jeden z tych dni, kiedy nic tak naprawdę nie pasuje. Joe i Ludo szybko odnaleźli swój rytm i sprowadzili dobre biegi do doliny. Dali z siebie wszystko iw nagrodę wszyscy mogli spodziewać się kolejnego wyniku w pierwszej dziesiątce z 10. miejscem dla Joe i 16. miejscem dla Ludo.
Podsumowanie wyścigu Joe:
„Runda we Francji obfitowała w wiele niespodzianek. Odcinki są ustawione inaczej, format jest inny niż w innych miejscach, podobnie jak same wyścigi.Wszystkie niespodzianki nie były problemem i świetnie się bawiłem, mierząc się z nimi. Czułem się, jakbym stawał się coraz szybszy przez cały weekend. Bardzo się cieszę z 10. miejsca.”

Po francuskiej przejażdżce piekielnej jest teraz chwila wytchnienia, aby wyleczyć zmęczone kości i osławioną pompę ramienia. Za trzy tygodnie wyruszymy na kolejne wyzwanie do La Thuile we Włoszech. Zbliża się czwarta runda Enduro World Series... - nie możemy się doczekać, co szykują dla nas Włosi.

tagi:Zespół Canyon Factory EnduroEnduroŚwiatowa seria EnduroEWSInes ThomaBlogi wewnętrzneJoe BarnesaStaraj się CFValloire'a

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH