z XX1 SRAM całkowicie zrewolucjonizował rynek napędów do rowerów górskich. Używanie tylko jednej tarczy na korbie nie było niczym nowym dwa lata temu, ale nie można było obejść się bez prowadnicy łańcucha. Rozwiązaniem problemu jest Sram X SYNCHRONIZACJA Tarcza mechanizmu korbowego utrzymująca łańcuch na miejscu dzięki specjalnemu frezowaniu. W teorii na początku brzmi to trochę dziwnie, ale w praktyce zasada działa zaskakująco niezawodnie.
Ponieważ firma Sram opatentowała tę zasadę działania, do niedawna można było używać produktów Sram wyłącznie w połączeniu z nią XX1 używać. Licencja została teraz przyznana kanadyjskiej firmie Chromag i Grupie Accell. Obaj producenci będą zatem produkować własną wersję tarczy, ale nadal będą używać pozostałych elementów tarczy XX1.
//Grupa Accell
Grupa Accell w coraz większym stopniu koncentruje się na segmencie high-end rynku rowerowego. Accell zajmuje wiodącą pozycję w Holandii, Belgii, Niemczech, Włoszech, Francji, Finlandii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Najbardziej znane marki Grupy Accell to Batavus, Sparta, Loekie, Geist, Haibike, Hercules, Winora, Raleigh, Diamondback, Lapierre, Tunturi, Atala, Redline i XLC.
//Chromag
Chromag produkuje wysokiej jakości komponenty rowerowe i ma siedzibę w Whistler w Kanadzie. Oprócz pełnej linii wysokiej jakości komponentów, Chromag produkuje również szeroką gamę stalowych hardtaili.
Schreibe einen Kommentar