Sezon crossowy trwa w najlepsze i prezentuje się w obszarze technicznym wieloma innowacjami. Rowery z hamulcami tarczowymi są coraz częściej używane – jak pokazały nasze poprzednie testy. Ekscytujące jest również to, że cyklocross znów staje się popularnym sportem. Hamulce tarczowe są teraz używane również w wyścigach. Jednak hamulce wspornikowe nadal się tutaj sprawdzają i można je znaleźć w różnych motocyklach. Na koniec, większość profesjonalistów przełajowych nadal przysięga na konwencjonalny układ hamulca szczękowego. Nie ma sensu pytać, czy konwencjonalne rowery przełajowe są nadal aktualne. Pytanie powinno raczej brzmieć, jak wszechstronny jest rower i jak dobrze towarzyszy Ci przez jesień i zimę.
//Umeblowanie
Univega Modena X Pro – nasz model testowy pojawił się w rozmiarze 56 – to niewątpliwie dobrze wyposażony rower, oprócz aluminiowej ramy opracowanej specjalnie do przełajów, posiada dużą ilość komponentów firmy FSA. Na przykład z przodu jest szersza o 42 centymetry Vero-Zainstalowana kierownica, która jest osadzona w mostku o długości 110 milimetrów. Univega polega również na FSA w przypadku korby. Nadchodzi Pajęczyna z przełożeniem przełajowym 46/36 zębów. Sztyca pochodzi z SLK-Seria. Jest na nim Antares-Siodło od fi'zi:k. Zestaw kół również pochodzi z Włoch. Tutaj jeździsz bezpiecznie z Wyścigi 7CX przez Fulcruma. Jeśli chodzi o przerzutki i hamulce, w naszym modelu testowym zainstalowano ekscytującą mieszankę. Ponieważ podczas gdy Univega pod względem przerzutki tylnej i przerzutki przedniej na Ultegra od Shimano używa Avids jako hamulców Mały 4 na kole.
//Wrażenia z jazdy
,de Modena X Pro to dobroduszny rower.Dzięki geometrii zoptymalizowanej do użytku w przełajach, siedzisz stosunkowo prosto. Pomaga to w trudnym technicznie terenie dobrze i bezpiecznie manewrować Rasem. Jednak niektórym kierowcom może brakować dodatkowo zamontowanych dźwigni hamulca. Oferowałyby jeszcze większe bezpieczeństwo początkującym. Jednak ta wada jest jedyną rzeczą, którą mamy w Modena X Pro można zanotować na stronie przeciwnej. Poza tym motocykl bardzo dobrze spisuje się w sportowym stylu. Wbudowane komponenty działają niezawodnie i biorąc pod uwagę cenę zakupu 1300 euro, nie pozostawiają nic do życzenia. Jasne, hamulce tarczowe byłyby bardziej żwawe w niesprzyjających warunkach pogodowych. Ale dla crossera, który musi dobrze sobie radzić w życiu codziennym, Canti to dobry wybór. Są po prostu łatwiejsze w pielęgnacji. Brakuje nam jednak oczek do mocowania błotników. Alternatywą są tutaj warianty wtyczek.
//Wniosek
Wyposażony w to, sprawdza się Modena X Pro jednak jako wierny towarzysz – zarówno jako Weekendowy wojownik na torze wyścigowym, jak również Koń roboczy w dni powszednie za drogę do pracy.
//Najważniejsze cechy produktu
- dobry sprzęt
- Przydatność do codziennego użytku dzięki oczkom na błotniki
- Wart swojej ceny
//cena i sieć
- 1299,00 Euro
- www.univega.com
Schreibe einen Kommentar