Z całkowicie nowo opracowanym Synapse Cannondale nie tylko chce budować na sukcesie swojego poprzednika, ale po prostu go zrewolucjonizować”przedefiniować wytrzymałość', jak sam to ujął. Zwycięstwa, które Peter Sagan odniósł już na motocyklu w tym roku w belgijskich klasykach, wydają się podkreślać te oczekiwania.
Kilka dni temu koło stało się legendą na drogach Toskanii Strade Bianche przedstawione w stylu. Potem przeniosłem go na lokalne drogi.
Największe wrażenie zrobiło na mnie okrążenie przez dolinę dolnej Saale na północny zachód od Halle. Oprócz dróg z gładkim asfaltem, są tu także odcinki z szorstką nawierzchnią i przejazdy z chropowatą nawierzchnią. Idealny poligon doświadczalny dla roweru, który powinien oddziaływać na wszystkie zmysły.
// Umeblowanie
Mój testowy model jest bardzo dobrze wyposażony i prawie w każdym szczególe przypomina model Petera Sagana. Na przykład montowany jest kompletny Sram Red w połączeniu z kompaktową stopniowaną korbą Hollowgram firmy Cannondale i 10-biegową kasetą z 11 do 25 zębami. Kierownica i mostek pochodzą z serii SL-K firmy FSA. Tajwańczycy dostarczają również wsporniki specjalnie wykonane dla ramy. Na tym jest fi'zi:k Aliante. W czarnym Metronie 40 firmy Vision, filii FSA, Schwalbe Ultremo ZX o szerokości 28 milimetrów zapewnia komfort i przyczepność.
Chociaż zwykle jeżdżę na ramie 54, Cannondale mi odpowiada Synapse ramkę 56 od razu. Nigdy nie wydaje się za duży. Stożkowo ukształtowana główka ramy jest stosunkowo wysoka, co w połączeniu z nieco krótszą górną rurą zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze. Sam rozstaw osi jest duży i w połączeniu z charakterystycznym widelcem gwarantuje płynną jazdę. Na pierwszy rzut oka przypomina to widelec roweru stacjonarnego. Przyczyna ujemnej krzywizny leży w związanych z nią lepszych właściwościach tłumiących. Na nich opiera się również kształt rury siodełka. Chociaż jest to stosunkowo szerokie w górnej części, dzieli się na dwie asymetryczne rozpórki nad suportem. Wraz z suportem BB30 Cannondale chce zapewnić wysoki stopień sztywności i elastyczności w równym stopniu. Amerykanie nazywają to rozwiązanie Save+. Nowością w porównaniu z poprzednim modelem o tej samej nazwie jest tzw Geometria wyścigów wytrzymałościowych Synapse, który zasadniczo przypomina dobrze znane komfortowe rowery Specialized, Trek i Giant.
// Wniosek
Peter Sagan ma na nowym Cannondale Synapse Wygrał między innymi klasyczny Gent-Wevelgem – choć, jak sam przyznaje, początkowo był sceptycznie nastawiony do motocykla. Wygląda więc na to, że ostatecznie go to przekonało. To zrozumiałe. Jest to konieczne na kruchym asfalcie i nierównej nawierzchni Synapse nie ukrywać. Przeciwnie! Mój bardzo dobrze wyposażony model testowy wręcz kusi do dodania gazu swoimi komfortowymi właściwościami - mógłby być tylko trochę bardziej zwinny przy przyspieszaniu. Poza tym jest to jednak łatwe "sagan" Koło!
//Najważniejsze cechy produktu
- doskonały komfort, ale kompromisy w zwinności
- sztywny obszar suportu
- bardzo ładna optyka
//cena i sieć
- 6499 Euro
- www.cannondale.com
Schreibe einen Kommentar