Rynek: Dzięki ultralekkiej 11-biegowej kasecie Rotor wprowadził na rynek rewolucję w zakresie ciężaru jako część swojej grupy osprzętu Rotor Uno. Kaseta Rotor Uno w gradacji 135-11 waży zaledwie 28 gramów i nie bez powodu zdobyła nagrodę Eurobike Winner Award 2017.
Wprowadzenie hydraulicznej grupy osprzętu o nazwie UNO przez Rotor tej wiosny przyciągnęło wiele uwagi. Jeśli przyjrzymy się bliżej poszczególnym elementom grupy, w oko wpadnie nam między innymi kaseta Rotor Uno. Przy 58 gramach mniej niż Shimano Dura Ace CS-9000 (11-28T), kaseta waży zaledwie 135 gramów przy tej samej gradacji i tym samym wyznacza prawdziwy punkt odniesienia pod względem masy, jeśli chodzi o kasety do rowerów szosowych.
Kaseta Rotor Uno jest dostępna w solidnej gradacji od 11 do 28, która wygląda tak: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 24, 28, a wkrótce planowane są kolejne wersje. Posiada również system tzw. UNO Freehub, dzięki czemu jest kompatybilny z systemami 11-biegowymi takimi jak Rotor UNO, Shimano czy SRAM. W kasecie wirnika zastosowano mieszankę materiałów wysoko rafinowanego stopu stali i aluminium 7075 z powłoką powierzchniową, która ma na celu zmniejszenie tarcia i znaczne wydłużenie żywotności. Ponadto kaseta była w stanie osiągnąć ekstremalnie wysokie wartości sztywności, ponieważ pierwszych 9 zębatek zostało wyprodukowanych bezpośrednio w Madrycie przy użyciu nowoczesnego systemu CNC w jednoczęściowej konstrukcji. Oznacza to, że pierwszych 9 zębatek wykonano z jednego kawałka, aby zmniejszyć wagę i zwiększyć sztywność.
Radość z kasety Rotor Uno powinna być nieco stłumiona przez dumną cenę 349 euro. Jednak, jak wiadomo, jakość i technologia mają swoją cenę. Kaseta Rotor z jej zaawansowanymi technologicznie funkcjami powinna być odpowiednia dla kierowców wyścigowych, aw szczególności dla fanów lekkiej konstrukcji, a dzięki swojej wysokiej jakości powinna wytrzymać pewne trudności. Pomimo dużego zainteresowania kaseta Rotor Uno jest obecnie dostępna.
Nawiasem mówiąc, ostatnio testowaliśmy kompletną grupę Rotor Uno!
https://velomotion.de/2017/10/test-rotor-uno-hydraulische-rennradschaltung-bremsen-magura-disc/
Schreibe einen Kommentar