Rynek: Podczas Eurobike Media Days nie przegapiliśmy oczywiście okazji, aby zatrzymać się na stoisku austriackich specjalistów od rowerów z KTM. Jest tam wiele nowości na nowy sezon: na przykład wszystkie pełne rowery zostały zmienione, pojawił się nowy rower elektryczny, a także pewne aktualizacje wypróbowanego i przetestowanego roweru wyścigowego Revelator.
KTM Scarp 2016 – sprawdzona koncepcja w nowej interpretacji
Racefully w ofercie KTM, Scarp, otrzyma zupełnie nową ramę na rok modelowy 2016. Podczas gdy poprzednikiem był klasyczny czteroprzegubowy układ zawieszenia z Horstlink, tył nowej ramy opiera się na uproszczonej koncepcji; tutaj mamy teraz do czynienia ze wspomaganym jednoprzegubowym układem zawieszenia o skoku 90 mm. KTM nawiązuje tutaj do technologii Straight Line Link (SLL): wsporniki siodełka, amortyzatory i mocowanie tworzą linię prostą. Dzięki prostej koncepcji i wyeliminowaniu ugięć amortyzator powinien reagować wrażliwiej na nierówności. Ponadto mniejsza liczba punktów łożyskowych oznacza również, że system wymaga mniej konserwacji. Nowością jest także tylna piasta Boost 148, która ma zapewnić większą sztywność.
KTM Scarp zostanie wypuszczony na rynek w 2016 roku wyłącznie z kołami 29-calowymi. Nie ma jeszcze ostatecznych szczegółów na temat wariantów wyposażenia, ale rama będzie dostępna w trzech różnych wersjach: jedna z ramą główną i tylnym trójkątem wykonanymi z włókna węglowego, druga z ramą główną wykonaną z włókna węglowego i tylnym trójkątem wykonanym z aluminium oraz, dla nabywców zwracających uwagę na cenę dostępny będzie również model wykonany w całości z aluminium.
Nawiasem mówiąc, bardziej zorientowany na szlaki model Lycan również otrzyma nową ramę - dlatego KTM oferuje całkowicie zmienioną gamę produktów do rowerów typu full na rok 2016.
KTM Macina Kapoho 27+ – oversize ze wspomaganiem silnika
Dzięki KTM Macina Kapoho producent z Górnej Austrii otwiera nowe możliwości. Po raz pierwszy w historii KTM w zmotoryzowanym E-Fully zastosowano opony w nowym rozmiarze 27,5+. Opony o szerokości 3 cali pozwalają na jazdę ze znacznie niższym ciśnieniem powietrza i oferują bardzo dobry poziom przyczepności bez nadmiernego zwiększania oporów toczenia - ale i tak jest to znikome dzięki napędowi Bosch CX.
W ramie zastosowano sprawdzony 4-wahaczowy ze skokiem sprężyny 125 mm, znany już z Lycana 2015. Rower będzie dostępny wyłącznie z aluminiową ramą, na razie nie ma informacji o poszczególnych wariantach wyposażenia.
KTM Revelator 2016 – Sprytne ulepszenia szczegółów
KTM Revelator otrzymuje pewne szczegółowe ulepszenia w roku modelowym 2016, który już ma przekonujący rower powinien spisać się jeszcze lepiej. Dotyczy to na przykład zintegrowanego hamulca szczękowego, który jest osadzony w dolnej rurze tylnego trójkąta za pomocą bezpośredniego montażu. Oznacza to, że podpórki siodełka mogą być wykonane w sposób ciągły – zmniejsza to wagę i jednocześnie zwiększa komfort. Zintegrowany zacisk siodełka i asymetryczne dolne widełki są również nowe.
Więcej nowości w filmie
Jeszcze więcej nowości, takich jak wyścigowy hardtail Myroon, który również ma zupełnie nową ramę, można znaleźć na filmie:
Schreibe einen Kommentar