Test: Specialized Air Tool HP to kolejna pompa do specjalnego użytku w terenie testowym. HP to skrót od High Pressure – pompka Specialized jest zatem skierowana bardziej do kierowców, którzy jeżdżą w oponach z dużym ciśnieniem. Z czysto wizualnego punktu widzenia, oprócz neonowożółtego koloru, pompka wydaje się bardzo stonowana i zredukowana.
Niemal nieprzyjemnie niska wysokość całkowita rzuca się w oczy od samego początku. Nasz tester, który ma prawie 1,90 m wzrostu, musiał się schylać podczas pompowania, co na dłuższą metę nie jest szczególnie wygodne. Wygoda kluczowa: Rękojeść jest w całości wykonana z twardego plastiku, ale ma przynajmniej ergonomiczny kształt - niemniej jednak: trochę więcej komfortu by się przydało. Werdykt na temat podstawy jest mieszany: przyjemnie duża podstawa zapobiega chwianiu się, a wyjątkowo antypoślizgowa powierzchnia na górnej stronie dosłownie wbija się w podeszwy butów. Jednakże, ponieważ na spodzie nie ma wypustek itp., pompa ma tendencję do ślizgania się na gładkich powierzchniach. Manometr robi naprawdę dobre wrażenie. Jest wystarczająco duży i czytelny nawet przy słabym oświetleniu.
Prawdziwą atrakcją jest głowica pompy typu switch hitter w narzędziu pneumatycznym HP. Automatycznie rozpoznaje, czy zawór Schrader lub Presta wymaga napompowania i odpowiednio się dopasowuje. W praktyce technika ta sprawdza się bardzo dobrze. Dźwignia zaciskowa jest również płynna, a głowica bardzo dobrze uszczelnia. Uczucie pompowania pompki Specialized jest bardzo dobre. Tłok pracuje płynnie, a wymagany wysiłek jest niewielki. Air Tool HP wyróżnia się w swojej szczególnej dziedzinie – cienkich oponach, wysokim ciśnieniu. Żadna pompa nie potrzebowała mniej skoków, zanim opona osiągnęła 8 barów. Zaskoczyły nas równie dobre osiągi przy grubszych oponach: tutaj pompka również znalazła się w środku pola, pomimo niewłaściwego obszaru zastosowania.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar