Test: Jak sama nazwa wskazuje, wysokociśnieniowa pompa podłogowa KTM jest pompką zaprojektowaną specjalnie do wysokich ciśnień. Jeśli więc jeździsz głównie na rowerze szosowym lub crossowym i co za tym idzie jeździsz na oponach z dużym ciśnieniem, powinieneś pomyśleć o zakupie takiej specjalnej pompki.
Wizualnie KTM High Pressure wyróżnia się prostym, niemal minimalistycznym designem. Połączenie polerowanego czarnego tłoka powietrznego wykonanego z aluminium i błyszczącej srebrnej podstawy wygląda na wysokiej jakości i eleganckie. Tylko plastikowy uchwyt z gumowymi wstawkami trochę tu odpada. Manometr ma przyzwoity rozmiar i jest bardzo czytelny dzięki dużym cyfrom i dobremu kontrastowi.
KTM idzie własną drogą z głowicą pompy: w przeciwieństwie do wielu swoich konkurentów, Austriacy polegają na konwencjonalnej głowicy pompy z aluminiową wkładką, którą należy obrócić dla różnych zaworów. Podoba nam się to niemal klasyczne rozwiązanie, ponieważ dzięki niemu głowica pompy jest kompaktowa i łatwa w obsłudze. Ponadto element łączący jest doskonale wykonany, bardzo dobrze uszczelnia i można go obsługiwać przy użyciu niewielkiej siły.
Podczas pompowania szczególnie zaskakuje nas bomboodporna podstawka minimalistycznej podstawy. Wypustki na spodzie oraz powlekane wstawki na wierzchu skutecznie zapobiegają ślizganiu się pompki pod stopami. Pompka KTM wie również, jak zaimponować, jeśli chodzi o wydajność pompowania: w swojej specjalnej dziedzinie opon do rowerów wyścigowych nie wykazuje żadnych słabości, bardzo szybko i bez większego wysiłku pompuje ciśnienie w dętce. Nic dziwnego, że pompa i koniec pompy ciężko pracują w przypadku grubych opon z kolcami - ale KTM High Pressure też nie jest do tego przeznaczony.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar